[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
sajmon, jak by się nie dało to bym ci nie proponował, o taką operacje zapytaj ludzi dorabiających klucze. jak byś posiadał starą wkładkę tą na stary kluczyk to możesz skorzystać z linku kolegi saint99, sam mam zamiar wykonać taką operację bo wkładkę mam do wymiany. Mój kolega dorabiał stacyjkę do VW BORA w serwisie koszt 500pln
viewtopic.php?t=11432-zajrzyj do tego postu
[B3 1.8s ]
Powiem tak miałem identyczny problem.
1 rozkręć stacyjke
2 sprawdz kostke czyli sprobuj odpalic nawet srubokretem
3 jak zapali tzn ze albo stacyjka albo wkład ja miałem peknieta stacyjke kupiłem cała na strazackiej wawa wielki szrot i po sprawie
[ Dodano: 2008-01-19, 00:14 ]
witam ponownie. koledzy nie kazcie wymieniać tylko kostki bo to nic nie da.Pękł bolec ktory ją przekręca Nierozumiem dlaczego jak ktos nie zna problemu proponuje złe rozwiazania które z gory skzane sa na porazke.
1 rozkręć stacyjke
2 sprawdz kostke czyli sprobuj odpalic nawet srubokretem
3 jak zapali tzn ze albo stacyjka albo wkład ja miałem peknieta stacyjke kupiłem cała na strazackiej wawa wielki szrot i po sprawie
[ Dodano: 2008-01-19, 00:14 ]
witam ponownie. koledzy nie kazcie wymieniać tylko kostki bo to nic nie da.Pękł bolec ktory ją przekręca Nierozumiem dlaczego jak ktos nie zna problemu proponuje złe rozwiazania które z gory skzane sa na porazke.
rydzudzik, jeśli kluczyk zostaje w pozycji rozrusznika, nie cofa go a przekręca prawidłowo to znaczy, że bolec który wchodzi do kostki jest sprawny... problem jest z tym, że koledze kluczyk nie odbija z pozycji rozrusznika tak jak powinien to robić a jeśli to rozbierałeś to wiesz, że we wkładzie nie ma żadnej sprężynki która mogła by odbijać kluczyk tylko w kostce, więc kostka na bank... Kolega rozbierze i wymieni to sie przekonamy co naprawdę było
[B3 1.8s ]
saint99.Przeczytaj cały temat. Kolega w dalszej czesci mowi ze bolec jest ukruszony a wiec jasne ze wymiana samej kostki nic nie da. Jesli kostka jest równiez uszczypana (a czesto to sie dzieje gdy bolec sie łamie)ją trzeba tez wymienic lecz na samej kostce sie nie skonczy.
To może ja coś podpowiem, bo miałem ostatnio to samo uszkoszeniu uległa ta blaszka która przekazuje ruch kluczyka do kostki. Ja kupiłem na szrocie 2 stacyjkę bez kluczyka tylko z całą blaszką(koszt 40 zł), wykreciłem zegary, odręciłem kierownice, przełączniki od kierunków. Po tej operacji witać 2 sruby trzymające kolumne kierownicy odkręciłem, nastepnie na kolumnie kierownicy jest taki czarny plastik, trzeba go tak odsunąć żeby przez otwór w desce gdzie echodzi kolumna było widać srubę która jest przykręcona stacyjka podajrze imbus z otworem. Po odkręceniu tej srubki trzeba się trochę poszarpać ze stacyjką zeby wyszła. Jak mamy stacyjkę na wierzchu małym punktakiem wybijamu bolec ktory trzyma tą blaszkę i wyciągamy samą blaszkę. Trzeba jeszcze nawiercić obie stacyjnki tak zeby wysunąć wkładki. Jak mamy wyjety boleć to samo robimy w kupionej stacyjce i przekładamy ten bolec do naszej starej stacyjnki. Składamy wszystko do kupy i mamy naprawiona stacyjkę bez konieczności wymiany wkładek czy posiadania 2 kluczyka.
SAINT99 masz tu link gdzie wszystko jest super pokazane,musisz tylko kupić nowy wkład może być podróba i przełożyć ten bolec koszt około 30zł i bedzie na tym samym kluczyku,a kostke ja zmieniłem bo była peknięta polecam valeo ok80zł
http://mitglied.lycos.de/marcinakp/temp ... rzpien.pdf
http://mitglied.lycos.de/marcinakp/temp ... rzpien.pdf
[B3 1.8s ]
witam. sory saint99 przecierz to ty temat napisałeś ale z twojej wyp.wywnioskowałem ze bolec uległ uszkodzeniu i dlaego napisałem ze wymiana kostki nic nie da.
Wtam.
Ja mam też problem z uruchomieniem samochodu. chciałbym się dowiedzieć czy jest to wina kostki stacyjki czy rozrusznika. W tym celu potrzebuję informacji ktore kabelki w kostce mam połączyć żeby był zapłon a następnie które mam połączyć żeby uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi to bedę pewny że to kostka i ją wymienię.
Ja mam też problem z uruchomieniem samochodu. chciałbym się dowiedzieć czy jest to wina kostki stacyjki czy rozrusznika. W tym celu potrzebuję informacji ktore kabelki w kostce mam połączyć żeby był zapłon a następnie które mam połączyć żeby uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi to bedę pewny że to kostka i ją wymienię.
Nie ma się co bawić w Macgyver'a tylko wyciąg kostke wtedy na sucho przekręć kluczyk i sprawdzisz czy obraca się ten bolec co ma wchodzić do kostki, jeśli się obraca to stacyjka sprawna. Następnie sprawdz śrubokrętem kostke - tam gdzie wchodzi bolec od stacyjki wsadź śrubokręt i kręć jak kluczykiem. Powinieneś oczywiście włączyć najpierw zapłon potem rozrusznik i powinno odbić spowrotem na pozycję zapłonu. Jeśli to nie zadziała to kostka do wymiany.arte1k pisze:Wtam.
Ja mam też problem z uruchomieniem samochodu. chciałbym się dowiedzieć czy jest to wina kostki stacyjki czy rozrusznika. W tym celu potrzebuję informacji ktore kabelki w kostce mam połączyć żeby był zapłon a następnie które mam połączyć żeby uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi to bedę pewny że to kostka i ją wymienię.
zależy jaką masz kostkę. Ja widziałem 2 rodzaje. masz na niej symbole:
- 30 (na 2 wtykach - są połączone)
- P
- 50 (w niektórych 2szt: 50a i 50b)
- 75
- 15
- 98
Na postoju masz połączone: 30 i P
po przekręceniu stacyjki masz połączone 30, 75, 15, 98
po ustawieniu w polu rozrusznik połączone masz 30, 15, 98 i 50 (w przypadku kostki z 50a i 50b masz połączone 30,15,90 i osobno 50a i 50b) (przewód 75 nie musisz rozłączać przy próbie odpalenia z kostki - odłącza on rzeczy pobierające dużo prądu jak np. wycieraczki podczas odpalania)
- 30 (na 2 wtykach - są połączone)
- P
- 50 (w niektórych 2szt: 50a i 50b)
- 75
- 15
- 98
Na postoju masz połączone: 30 i P
po przekręceniu stacyjki masz połączone 30, 75, 15, 98
po ustawieniu w polu rozrusznik połączone masz 30, 15, 98 i 50 (w przypadku kostki z 50a i 50b masz połączone 30,15,90 i osobno 50a i 50b) (przewód 75 nie musisz rozłączać przy próbie odpalenia z kostki - odłącza on rzeczy pobierające dużo prądu jak np. wycieraczki podczas odpalania)
stacyjka wkład czy kostka
Prosze wszystkich podajcie mi jak sie zmienia wkład stacyjki z szczegułami
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=671547
Jeśli jakiś moderator uzna, że ten link nie powinien tutaj być proszę usunąć...
Tu opis przeróbki wkładu pod stary kluczyk...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=910473
Jeśli jakiś moderator uzna, że ten link nie powinien tutaj być proszę usunąć...
Tu opis przeróbki wkładu pod stary kluczyk...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=910473