[AAH ABC] Ciekawostka -paliwo Pb95 a Pb98
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
[AAH ABC] Ciekawostka -paliwo Pb95 a Pb98
Witam koledzy mam takie pytanie z tego co mi wiadomo to silniki v6 powinny jezdzic na pb98 ja jednak jezdze na pb95 autko sprawuje sie bardzo dobrze jest tylko mały problem zapala mi się od czasu do czasu kontrolka check i tak dziś mi wpadł pomysł ze moze jest to spowodowane właśnie paliwem co wy o tym sądzicie??
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:46 przez piotrek754, łącznie zmieniany 2 razy.
Zależy od silnika, kiedyś czytałem że silnik 2.6 V6 jest na paliwko PB95 a 2.8 jest już na PB98 :roll: Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi (w tej chwili nie mogę znaleźć strony na której to wyczytałem) :->piotrek754 pisze:silniki v6 powinny jezdzic na pb98
Co do zapalającego się checka to przyczyny szukaj gdzie indziej.
EDIT:
Za opisem danych technicznych na stronie http://audicoupe.sol.pl
2.6 V6 http://audicoupe.sol.pl/cb426e.htm
2.8 V6 http://audicoupe.sol.pl/cb428e.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
- Lokalizacja: Białystok
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Ja ostatnio wymienilem swiece, uszczelnilem uklad dolotowy i przeczyscilem go. Zazwyczaj jezdzilem ma Pb95 a wczoraj zalalem 98. Musze powiedziec ze jestem bardziej zadowolony z 95, auto na 98 ma jakby mniejszy momet obrotowy. Nie jest to straszna różnica, ale po wcisnieciu gazu auto jakby delikatniej reaguje. Nie wiem jak jest w innym silniku.
Co do kontrolki to tak jak pisali wyzej
Edit by UFOtm: Liczba oktanowa dla zwykłej benzyny na czas kiedy te auta były nowe top 91 wieć jako super blei frei była 95. Teraz mamy dostępną 98 i takową v6 znosi bez problemu, jednakl przy dużych predkościach powiedzmy przy 200-220km/h silnik pracujący na 98 może nie wytrzymać temperatury. Tak też było u mnie gdzie po szybszej jeżdzie na drugi dzień umarł jeden tłok. Mechanicy znający się na rzeczy stwierdzili że albo zmęczenie materiału (221tyś km) albo zbyt duża temperatura detonacji spowodowana własnie liczbą oktanową 98.
Co do kontrolki to tak jak pisali wyzej
Edit by UFOtm: Liczba oktanowa dla zwykłej benzyny na czas kiedy te auta były nowe top 91 wieć jako super blei frei była 95. Teraz mamy dostępną 98 i takową v6 znosi bez problemu, jednakl przy dużych predkościach powiedzmy przy 200-220km/h silnik pracujący na 98 może nie wytrzymać temperatury. Tak też było u mnie gdzie po szybszej jeżdzie na drugi dzień umarł jeden tłok. Mechanicy znający się na rzeczy stwierdzili że albo zmęczenie materiału (221tyś km) albo zbyt duża temperatura detonacji spowodowana własnie liczbą oktanową 98.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:45 przez bartek18150, łącznie zmieniany 1 raz.