Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH ABC] Ciekawostka -paliwo Pb95 a Pb98

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
piotrek754
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
Lokalizacja: Białystok

[AAH ABC] Ciekawostka -paliwo Pb95 a Pb98

Post autor: piotrek754 » 21 lut 2008, 07:18

Witam koledzy mam takie pytanie z tego co mi wiadomo to silniki v6 powinny jezdzic na pb98 ja jednak jezdze na pb95 autko sprawuje sie bardzo dobrze jest tylko mały problem zapala mi się od czasu do czasu kontrolka check i tak dziś mi wpadł pomysł ze moze jest to spowodowane właśnie paliwem co wy o tym sądzicie??
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:46 przez piotrek754, łącznie zmieniany 2 razy.
piotrek754

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 lut 2008, 08:36

Nie sądzę, by Check zapalał się z powodu liczby oktanowej paliwa. Podepnij się pod VAG-a to może dowiesz się więcej.
Na marginesie popraw tytuł, bo jest nieco mylący i już chciałem zamykać wątek.

Mexic@no
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:01
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Mexic@no » 21 lut 2008, 09:27

Audi były produkowane w czasch kiedy paliwo miało liczbę oktanową niższą niż 95 więc tak jak przedmówca napisał to nie ma wpływu na zapalanie się kontrolki czyli w skrócie VAG w rękę i szukać problemu

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 21 lut 2008, 10:05

piotrek754 pisze:silniki v6 powinny jezdzic na pb98
Zależy od silnika, kiedyś czytałem że silnik 2.6 V6 jest na paliwko PB95 a 2.8 jest już na PB98 :roll: Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi (w tej chwili nie mogę znaleźć strony na której to wyczytałem) :->
Co do zapalającego się checka to przyczyny szukaj gdzie indziej.

EDIT:
Za opisem danych technicznych na stronie http://audicoupe.sol.pl
2.6 V6 :arrow: http://audicoupe.sol.pl/cb426e.htm
2.8 V6 :arrow: http://audicoupe.sol.pl/cb428e.htm
Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z+ <spoko>
Audi A4 B5 1.9 TDI <spoko>

piotrek754
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 lis 2007, 17:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: piotrek754 » 23 lut 2008, 19:00

ok dziękuje za informacje temet juz poprawiam
piotrek754

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 23 lut 2008, 19:09

Ja ostatnio wymienilem swiece, uszczelnilem uklad dolotowy i przeczyscilem go. Zazwyczaj jezdzilem ma Pb95 a wczoraj zalalem 98. Musze powiedziec ze jestem bardziej zadowolony z 95, auto na 98 ma jakby mniejszy momet obrotowy. Nie jest to straszna różnica, ale po wcisnieciu gazu auto jakby delikatniej reaguje. Nie wiem jak jest w innym silniku.

Co do kontrolki to tak jak pisali wyzej


Edit by UFOtm: Liczba oktanowa dla zwykłej benzyny na czas kiedy te auta były nowe top 91 wieć jako super blei frei była 95. Teraz mamy dostępną 98 i takową v6 znosi bez problemu, jednakl przy dużych predkościach powiedzmy przy 200-220km/h silnik pracujący na 98 może nie wytrzymać temperatury. Tak też było u mnie gdzie po szybszej jeżdzie na drugi dzień umarł jeden tłok. Mechanicy znający się na rzeczy stwierdzili że albo zmęczenie materiału (221tyś km) albo zbyt duża temperatura detonacji spowodowana własnie liczbą oktanową 98.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:45 przez bartek18150, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga