Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4]Problem z włącznikem ogrzewania tylnej szyby

ODPOWIEDZ
umin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:07
Imię: jan
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 RU
Lokalizacja: Toruń

[B3/B4]Problem z włącznikem ogrzewania tylnej szyby

Post autor: umin » 23 lis 2006, 22:36

Witam

Padł mi juz drugi wlacznik ogrzewania szyby, teraz mam cały czas włączone.
Czy wy tez macie problem z tym. Szkoda mi aku, troche to ciągnie produ a zima idzie i z odpalaniem moze być problem.
Da sie tam założyc jakis przekaźnik zeby odciązyc ten wlacznik??
Ile moze kosztowac nowy?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:10 przez umin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 23 lis 2006, 23:05

Jeszcze sie z tym nie spotkalem ani w B3 ani w B4. Skoro to juz drugi wlacznik pada, to wysun go i odepnij kable dopoki nie kupisz uzywanego wlacznika. Nie wiem czy przekaznik tu cos da bo zbyt duzy prad przychodzi na ten wlacznik. Ja mialem montowany przekaznik w Duzym Fiacie bo tam jak hamowalem i byl wlaczony migacz to swiatla z tylu przygasaly i prawie wszystkie lekko mrugaly. Elektryk zamontowal mi przekaznik i mowil ze go zamontowal poniewaz instalacja jest juz stara i zasniedziala oraz ze prad slabo plynie do tylnych lamp. Po zamontowaniu przekaznika swiatla juz nie przygasaly i nie mrugaly razem z kierunkowskazem. Ogrzewanie tylniej szyby to najwiekszy pobor pradu z akumulatora sposrod wszystkich urzadzen auta. Gdzies moze jest zwarcie. Najlepiej pojedz z tym do elektryka samochodowego bo cos nie tak jest z instalacja skoro pali wlacznik. No i alternator tez sobie odetchnie. ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 24 lis 2006, 21:40

nie wiem jak w b3 ale w b4 to chyba były już przekaxniki w standardzie... ja sie z tym problemem nigdy nie spotkałem, nawet wsród innych uzytkowników 80-tki

umin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:07
Imię: jan
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 RU
Lokalizacja: Toruń

Post autor: umin » 27 lis 2006, 08:26

hmm... no to bede musiał podjechac do jakiegos elektryka magika, szkoda kupowal nowy wlacznik i znowy spalic :mrgreen:

Rezolut

Post autor: Rezolut » 10 gru 2006, 16:47

Jeżeli nie sypie Ci się bezpiecznik z ogrzewania tylnej szyby to w instalacji nie masz żadnego zwarcia. Z wyłącznikami tez nie powinno być zadnych problemów, ale...
Istnieje możliwość dołożenia przekażnika, nie pamiętam ale być moze ze w tablicy bezpieczników jest nawet dla niego miejsce, i chyba jest również częściowo przygotowana instalacja- musiał bym to sprawdzić na schemacie.

umin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:07
Imię: jan
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 RU
Lokalizacja: Toruń

Post autor: umin » 11 gru 2006, 19:22

kUpiłem nowy wlącznik w ASO
Jak narazie nie ma problemów

Mam pytanie poza konkursem, jakie powinno byc ładowanie
mam na poziomie 13,4-13,5

Jak jest za małe to sie wymienia szczotki??

Rezolut

Post autor: Rezolut » 11 gru 2006, 22:35

To napięcie ładowania które masz jest w normie, mierzyłeś je chyba na akumulatorze. Pomiar przy alternatorze może mieć nieznacznie większą wartość ok. 13,8V.
Za wartość napięcia i prądu ładowania odpowiedzialny jest regulator napięcia a nie szczotki. Szczotki wymienia się gdy są b. krótkie, mogą powodować one wtedy iskrzenie które moze doprowadzić do uszkodzenia wirnika alternatora. Proponuję żebyś zwrócił uwagę na to czy masz czyste klemy przy akumulatorze, dobrze jest je posmarować odrobiną smaru.

smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: smukly_joe » 23 sie 2009, 17:21

Witam

Mam pytanie odnosnie wlacznika ogrzewania.

Kupilem na allegro taki wlacznik niby do B4. Jednak w mojej B4 ogrzewanie wylacza sie samo po jakims czasie a w przypadku przycisku ktory kupilem wlacznik sie wciska i ogrzewanie samo sie nie wylaczy. Dla mnie to nie problem, ale czy moge zamontowac taki wlaczanik do b4?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 sie 2009, 23:27

Możesz bez problemu ;-)
występowały 2 wersje tych włączników
:arrow: dłuższy który ma w sobie przekaźnik który wyłącza obieg-ten przełącznik wciska się jak przełącznik ABS czyli jego włączenie powoduje tylko zaświecenie żarówki-diody.
:arrow: i drugi taki jaki właśnie kupiłeś-generalnie taki może służyć również jako włącznik halogenów tył,przód tylko po zmianie wierzchniej klapki-mam tak u siebie aby mieć inny kolor trójkącika :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 sie 2009, 09:03

smukly_joe pisze:Witam

Mam pytanie odnosnie wlacznika ogrzewania.

Kupilem na allegro taki wlacznik niby do B4. Jednak w mojej B4 ogrzewanie wylacza sie samo po jakims czasie a w przypadku przycisku ktory kupilem wlacznik sie wciska i ogrzewanie samo sie nie wylaczy. Dla mnie to nie problem, ale czy moge zamontowac taki wlaczanik do b4?

pozdrawiam
O ile pamiętam to włącznik od B3 nie ma w sobie przekaźnika i szybko się przepali. Włącznik od B3 nie nadaje się do B4, czyba, że dorobisz mu przekaźnik. Sprawdź czy przypadkiem włącznik od B3 nie zaczyna się topić.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 24 sie 2009, 19:07

czarekj mam z b3 w b4 i nic się nie spaliło i dobrze działa :-? całą zimę przejeździłem i problemu nie było.
wcześniej używałem włącznika halogenów jako ogrzewania szyby i też nic się nie działo(3mies)
Nie wiem :-/ jak się jeździ non toper na bez potrzeby włączonym to całkiem możliwe że się tak pali...

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 sie 2009, 21:06

Bez potrzeby nie ma co jeździc na włączonym bo się będzie przepalał. Ja także mam założony od B3, jeżdżę już ponad pół roku i wszystko jest OK. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl