[B3/B4]Problem z włącznikem ogrzewania tylnej szyby
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 lis 2006, 22:07
- Imię: jan
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 RU
- Lokalizacja: Toruń
[B3/B4]Problem z włącznikem ogrzewania tylnej szyby
Witam
Padł mi juz drugi wlacznik ogrzewania szyby, teraz mam cały czas włączone.
Czy wy tez macie problem z tym. Szkoda mi aku, troche to ciągnie produ a zima idzie i z odpalaniem moze być problem.
Da sie tam założyc jakis przekaźnik zeby odciązyc ten wlacznik??
Ile moze kosztowac nowy?
Pozdrawiam
Padł mi juz drugi wlacznik ogrzewania szyby, teraz mam cały czas włączone.
Czy wy tez macie problem z tym. Szkoda mi aku, troche to ciągnie produ a zima idzie i z odpalaniem moze być problem.
Da sie tam założyc jakis przekaźnik zeby odciązyc ten wlacznik??
Ile moze kosztowac nowy?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:10 przez umin, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze sie z tym nie spotkalem ani w B3 ani w B4. Skoro to juz drugi wlacznik pada, to wysun go i odepnij kable dopoki nie kupisz uzywanego wlacznika. Nie wiem czy przekaznik tu cos da bo zbyt duzy prad przychodzi na ten wlacznik. Ja mialem montowany przekaznik w Duzym Fiacie bo tam jak hamowalem i byl wlaczony migacz to swiatla z tylu przygasaly i prawie wszystkie lekko mrugaly. Elektryk zamontowal mi przekaznik i mowil ze go zamontowal poniewaz instalacja jest juz stara i zasniedziala oraz ze prad slabo plynie do tylnych lamp. Po zamontowaniu przekaznika swiatla juz nie przygasaly i nie mrugaly razem z kierunkowskazem. Ogrzewanie tylniej szyby to najwiekszy pobor pradu z akumulatora sposrod wszystkich urzadzen auta. Gdzies moze jest zwarcie. Najlepiej pojedz z tym do elektryka samochodowego bo cos nie tak jest z instalacja skoro pali wlacznik. No i alternator tez sobie odetchnie.
Jeżeli nie sypie Ci się bezpiecznik z ogrzewania tylnej szyby to w instalacji nie masz żadnego zwarcia. Z wyłącznikami tez nie powinno być zadnych problemów, ale...
Istnieje możliwość dołożenia przekażnika, nie pamiętam ale być moze ze w tablicy bezpieczników jest nawet dla niego miejsce, i chyba jest również częściowo przygotowana instalacja- musiał bym to sprawdzić na schemacie.
Istnieje możliwość dołożenia przekażnika, nie pamiętam ale być moze ze w tablicy bezpieczników jest nawet dla niego miejsce, i chyba jest również częściowo przygotowana instalacja- musiał bym to sprawdzić na schemacie.
To napięcie ładowania które masz jest w normie, mierzyłeś je chyba na akumulatorze. Pomiar przy alternatorze może mieć nieznacznie większą wartość ok. 13,8V.
Za wartość napięcia i prądu ładowania odpowiedzialny jest regulator napięcia a nie szczotki. Szczotki wymienia się gdy są b. krótkie, mogą powodować one wtedy iskrzenie które moze doprowadzić do uszkodzenia wirnika alternatora. Proponuję żebyś zwrócił uwagę na to czy masz czyste klemy przy akumulatorze, dobrze jest je posmarować odrobiną smaru.
Za wartość napięcia i prądu ładowania odpowiedzialny jest regulator napięcia a nie szczotki. Szczotki wymienia się gdy są b. krótkie, mogą powodować one wtedy iskrzenie które moze doprowadzić do uszkodzenia wirnika alternatora. Proponuję żebyś zwrócił uwagę na to czy masz czyste klemy przy akumulatorze, dobrze jest je posmarować odrobiną smaru.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 25
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Mam pytanie odnosnie wlacznika ogrzewania.
Kupilem na allegro taki wlacznik niby do B4. Jednak w mojej B4 ogrzewanie wylacza sie samo po jakims czasie a w przypadku przycisku ktory kupilem wlacznik sie wciska i ogrzewanie samo sie nie wylaczy. Dla mnie to nie problem, ale czy moge zamontowac taki wlaczanik do b4?
pozdrawiam
Mam pytanie odnosnie wlacznika ogrzewania.
Kupilem na allegro taki wlacznik niby do B4. Jednak w mojej B4 ogrzewanie wylacza sie samo po jakims czasie a w przypadku przycisku ktory kupilem wlacznik sie wciska i ogrzewanie samo sie nie wylaczy. Dla mnie to nie problem, ale czy moge zamontowac taki wlaczanik do b4?
pozdrawiam
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Możesz bez problemu
występowały 2 wersje tych włączników
dłuższy który ma w sobie przekaźnik który wyłącza obieg-ten przełącznik wciska się jak przełącznik ABS czyli jego włączenie powoduje tylko zaświecenie żarówki-diody.
i drugi taki jaki właśnie kupiłeś-generalnie taki może służyć również jako włącznik halogenów tył,przód tylko po zmianie wierzchniej klapki-mam tak u siebie aby mieć inny kolor trójkącika :mrgreen:
występowały 2 wersje tych włączników
dłuższy który ma w sobie przekaźnik który wyłącza obieg-ten przełącznik wciska się jak przełącznik ABS czyli jego włączenie powoduje tylko zaświecenie żarówki-diody.
i drugi taki jaki właśnie kupiłeś-generalnie taki może służyć również jako włącznik halogenów tył,przód tylko po zmianie wierzchniej klapki-mam tak u siebie aby mieć inny kolor trójkącika :mrgreen:
O ile pamiętam to włącznik od B3 nie ma w sobie przekaźnika i szybko się przepali. Włącznik od B3 nie nadaje się do B4, czyba, że dorobisz mu przekaźnik. Sprawdź czy przypadkiem włącznik od B3 nie zaczyna się topić.smukly_joe pisze:Witam
Mam pytanie odnosnie wlacznika ogrzewania.
Kupilem na allegro taki wlacznik niby do B4. Jednak w mojej B4 ogrzewanie wylacza sie samo po jakims czasie a w przypadku przycisku ktory kupilem wlacznik sie wciska i ogrzewanie samo sie nie wylaczy. Dla mnie to nie problem, ale czy moge zamontowac taki wlaczanik do b4?
pozdrawiam