Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Światła mijania na przekaźnikach

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 27 sty 2008, 12:27

Jadac ostatnio na Slowacje swoja B4-reczka przy duzym obciazeniu tylu auta strumien swiatla (jego gorna granica) troche powedrowaly do gory.... a ze nie mam regulacji nie moglem ich znizyc przez co kierowcy z tirow mi ciagle migali swiatlami. Najpierw myslalem ze gdzies czai sie straz graniczna i ze trzepia ale jak jechalem dalej nie zauwazylem zadnego patrolu i jadac z powrotem bylo to samo tirowcy wkurwiali sie niemilosiernie jak dawalem im po oczach - a wniosek z tego wyciaglem taki ze rezanko lampek nie tyle pomaga tym ze lampa lepiej swieci ale i przy obciazeniu auta moze rownie oslepic kierowce tira nie mowiac juz o osobowkach.
Niektorz widze maja watpliwosci co do przerabiania tak swiatem ale jezdze na tym juz jakis czas ( ponad miesiac) i jestem zadowolony z efektu. Przydala by sie tylko regulacja poziomujaca zeby czasami co niektorym z naprzeciwka umilic jazde (ale to sie tyczy zaladowanego auta ) bo jak jezdze sam czy w 2 osoby to nikt mi nie mruga ze go slepie).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 sty 2008, 16:20

a w B4 nie ma regulacji świateł dziwne

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 27 sty 2008, 16:30

Jest regulacją, ale nie wszystkie wersje miały, i to nie jest zależne od roku auta.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 28 sty 2008, 19:49

hmmm czytam temat i się trochę dziwie...
Moje reflektory o ile są czyste to świecą poprawnie (czyt. dobrze). Ostatnio miałem okazję jeździć nowym Avensisem i w porównaniu do niego moje światła to lux! Ale nie powiem temat ciekawy i w sumie jasności nigdy za dużo więc i sam sobie cuś takiego sporządzę na dniach. Postaram się to również udokumentować fotkami

Awatar użytkownika
FamE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 11 wrz 2007, 22:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: FamE » 28 sty 2008, 22:26

a czy panowie niebiescy niemaja sie oco przyczepic ze mocniejsze swiatlo albo cos takiego bo tez mni eto bardzo ciekawi takie rezanko:D

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 10 lut 2008, 22:52

A co zrobic jeżeli chcemy trochę podkręcić także długie światła?Rozumiem że wystarczy też wstawić przekażnik i wykonać takie samo połączenie jak w przypadku świateł mijania.Czy zatem możemy zmostkować nóżkę przekażnika nr 30 od świateł mijania z nóżką przekażnika nr 30 od długich świateł ,żeby nie dawać dodatkowych przewodów do akumulatora?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lut 2008, 23:22

raaaf82 pisze:możemy zmostkować nóżkę przekażnika nr 30 od świateł mijania z nóżką przekażnika nr 30 od długich świateł ,żeby nie dawać dodatkowych przewodów do akumulatora?
Można tak zrobić, raaaf82.

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 16 lut 2008, 09:38

Jelly pisze:Panowie a ja Wam proponuje troche sie wysilic i zrobic cos takiego:
http://skoda.autokacik.pl...ing_swiatel.htm
Wiec w opisanym schemacie mamy przełącznik trybu w dzień z dodatkowym rezystorem
(nie wiem czy niebędą świeciły za słabo i pały się nie przyczepią )
Oraz trybu nocnego bezpośrednio z aku.

Wiec doszłem do wniosku że w nocy można jeżdzić na h4 a do jazdy w dzień założyć światła do jazdy w dzień a jeszcze lepiej żeby były na ledach

mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 17 lut 2008, 23:00

no i stalo sie... po ok. miesacu uzytkowania zrezanych swiatel popalily mi sie zarowki :( a takie dobre i dosc drogie byly (philips gt150). kupilem teraz zwykle tungsramyi zobacze ile na nich przejezdze. moze philipsy spalily sie przez to ze dosc duzo je exploatowalem jezdzac na dlugich po rezanku ? teraz wogole dlugich nie bede wlanczal i mam nadzieje ze sie wyjasni co bylo przyczyna. jesli sie spala to rezanko wywale lub sprzedam o ile kupi to ktos chetny.pewnie po tym co tu napisze nie bedzie juz tylu zwolennikow takiego rezanka.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 17 lut 2008, 23:16

mellow_pak pisze:no i stalo sie... po ok. miesacu uzytkowania zrezanych swiatel popalily mi sie zarowki :( a takie dobre i dosc drogie byly (philips gt150)
Prawde mówiąc czekałem na taki pościk, no i się doczekałem.
Po przeanalizowaniu tematu sprawdzałem u siebie jak to jest ze spadkiem napięcia itd.
Moje "badania" wykazały że spadek napięcia wywołany przez opór instalacji to nie 2 V tylko 0.2 V więc nie wielki. A to że żarówki zużyją się wcześniej to normalne tylko nie przypuszczałem że będzie to aż tak szybko. Zastanawiam się czy to że napięcie na żarówkach jest mniejsze niż podawane przez alternator nie jest celowe.

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 17 lut 2008, 23:53

poprawę świecenia naszych lamp, które mają już kilkanaście lat przynosi polerowanie szkieł i nałożenie nowej warstwy odblasku,
co do pomysłu z kablami 4mm2 jestem pod wrażeniem, ja takich kabli używam do rozruchu, i uważam że spadek napięcia na 4 metrach kabla jest taki sam w przypadku przewodu 0,75 jaki i 4mm2. problemem spadku napięcia mogą być brudne styki bezpieczników, zacisków żarówek, itp.
uzyskałeś napięcie troszeczkę mniejsze niż napięcia na wyjściu alternatora, mam nadzieję że żarówki za które zapłaciłeś tyle kasy, będą długo świecić. jeśli żarówki są na napięcia 12 V, to teoretycznie na napięciu wyższym szybciej się wypali w nich drut, jakby Ci któraś padła to daj znać po jakim czasie.
cieszę się, że tak profesjonalnie podszedłeś do opisu jak to zrobić.
ja jednak próbuje dowiedzieć się coś na temat polerowania szkieł i nanoszenia nowego odblasku. jeśli nie będzie to droga zabawa to sobie zafunduje i dam Wam znać czy jest sens to robić
pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 lut 2008, 17:38

djbeat pisze:uważam że spadek napięcia na 4 metrach kabla jest taki sam w przypadku przewodu 0,75 jaki i 4mm2.
Niestety kolego ale jesteś w wielkim błędzie bo spadek napięcia jest zależny od wartości prądu jaki przepuścisz przez przewód. Im większy prąd tym większy opór, a im większy opór tym większy spadek napięcia.
Sorry za OT.

Awatar użytkownika
djbeat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 22 cze 2007, 16:37
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: djbeat » 23 lut 2008, 20:42

zgadza się, im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia, ale przy jednakowej rezystancji włókna żarówki, spadek napięcia na kablu 0.75 mm2 i 4mm2 jest taki sam.
Im większy prąd tym większy opór? od kiedy rezystancja przewodu zmienia się wraz z przepływającym prądem? chyba że zakładasz, że zmienia się temperatura przewodu.
polecam zajrzeć do podstaw elektrotechniki.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 23 lut 2008, 22:07

ja tam nie mam problemów ze swiatłami świecą mocno i jasno. Pozdro :)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 23 lut 2008, 22:56

djbeat pisze:zgadza się, im większy pobór prądu tym większy spadek napięcia, ale przy jednakowej rezystancji włókna żarówki, spadek napięcia na kablu 0.75 mm2 i 4mm2 jest taki sam.
Im większy prąd tym większy opór? od kiedy rezystancja przewodu zmienia się wraz z przepływającym prądem? chyba że zakładasz, że zmienia się temperatura przewodu.
polecam zajrzeć do podstaw elektrotechniki.
Spadek jest taki sam ale tylko do pewnej wartości prądu, po jej przekroczeniu kabel będzie się grzał i wzrośnie opór. Fakt że przy małym poborze jest taki sam.
Jak mierzyłem instalacje świateł doszedłem do wniosku że przy zachowaniu takich samych przekrojów kabli ale puszczonych bezpośrednio z aku spadek jest mniejszy. Więc jest tam coś co w pewien sposób stabilizuje napięcie na żarówki.

Nawiasem mówiąc założyłem osramki night breaker + 90 i powiem że różnica jest widoczna ale nie powalająca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl