[1.9 TDI 1Z] Termometr
[1.9 TDI 1Z] Termometr
Proszę o kontakt wszystkich, którym udało się pomyślnie zainstalować termometr w swoim Audi i w miarę możliwości dokładny opis podłączeń. (tylko nie ten z Audi Klub Polska).
nie zirytowałeś mnie, po prostu nikt Ci nic nowego nie wymyśli... każdy opis jest taki sam
i nie wazny tu jest kolor kabelka, chodzi o to żeby były odpowiednie sygnały na nich podane do wyświetlacza
najpierw sprawdź czy jest sprawny ten wyświetlacz, podłącz:
złącze 2 - 1 przewód czujnika
złącze 3 - masa - do masy 2 przewód czujnika
złącze 5 - +12V
Na tych 3 połączeniach powinno wskazywać prawidłową temperaturę, a wyświetlacz powinien świecić...
i nie wazny tu jest kolor kabelka, chodzi o to żeby były odpowiednie sygnały na nich podane do wyświetlacza
najpierw sprawdź czy jest sprawny ten wyświetlacz, podłącz:
złącze 2 - 1 przewód czujnika
złącze 3 - masa - do masy 2 przewód czujnika
złącze 5 - +12V
Na tych 3 połączeniach powinno wskazywać prawidłową temperaturę, a wyświetlacz powinien świecić...
Tak jak pisałem znalazłem dwa różne opisy. Polski z błędnie podanym kolorem jednego z kabli oraz kolorem wtyczki. Drugi niemiecki, którego nie zdążyłem sprawdzić w praktyce, więc nie wiem czy jest ok. Co do termometru to jest pełnosprawny bo sprawdzałem u kolegi, który ma fabryczną instalację.
Sprawa rozstrzygnie się w weekend. Jak się uda to dodam foto-story i będzie po bólu i zostanie dla potomnych. <ok>
Pozdrawiam Cobra :->
Sprawa rozstrzygnie się w weekend. Jak się uda to dodam foto-story i będzie po bólu i zostanie dla potomnych. <ok>
Pozdrawiam Cobra :->
Tutaj masz pełny opis
pin1, przewód szary (w wyświetlaczu temp) podłanczasz przewodu prędkości /biało-niebieski który możesz znaleść w :
można podpiąc pod:
- T10/9 - kostka czarna pin 9 na listwie dodatkowych przekaźników lub
- T26a/18 - kostka niebieska (idąca do licznika) pin 18 w podłączeniu wskaźników (ja podłaczyłem własnie pod to)
pin2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. W rzeczywistości przewody od czijnika obydwa sa czarne i nie ma różnicy. Jeden podpinasz pod masę a drugi do wyświetlacza.
pin3, przewód zielony - masa -brązowy z kostki radia lub innego wygodnego masowego punktu (ja mam podpietą mase z brązowego kabla w niebieskiej kostce do zegarów (nie podłanczaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)
pin4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia kabelek szaro-niebieski, mozna podpiąć do:
-T26/5 - kostka żółta licznika pin 5 w podłączeniu wskaźników
pin5, przewód biały - zasilanie w napięcie po zapłonie kabelek niebiesko-czarny można z:
-T26/3 - kostka żółta pin 3 w podłączeniu deski
-ewentualnie z kostki stacyjki
-lub z podswietlania przełaczników tych od szyby halogenów i awaryjnych
pin1, przewód szary (w wyświetlaczu temp) podłanczasz przewodu prędkości /biało-niebieski który możesz znaleść w :
można podpiąc pod:
- T10/9 - kostka czarna pin 9 na listwie dodatkowych przekaźników lub
- T26a/18 - kostka niebieska (idąca do licznika) pin 18 w podłączeniu wskaźników (ja podłaczyłem własnie pod to)
pin2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. W rzeczywistości przewody od czijnika obydwa sa czarne i nie ma różnicy. Jeden podpinasz pod masę a drugi do wyświetlacza.
pin3, przewód zielony - masa -brązowy z kostki radia lub innego wygodnego masowego punktu (ja mam podpietą mase z brązowego kabla w niebieskiej kostce do zegarów (nie podłanczaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)
pin4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia kabelek szaro-niebieski, mozna podpiąć do:
-T26/5 - kostka żółta licznika pin 5 w podłączeniu wskaźników
pin5, przewód biały - zasilanie w napięcie po zapłonie kabelek niebiesko-czarny można z:
-T26/3 - kostka żółta pin 3 w podłączeniu deski
-ewentualnie z kostki stacyjki
-lub z podswietlania przełaczników tych od szyby halogenów i awaryjnych
WOJTEK26 podal opis ktorym ja tez sie kierowalem i u mnie dziala bez problemu. Jak Ci sie nie chce, to nie musisz podlaczac w ogole pierwszego przewodu - czujnika predkosci. Sprawdzilem w roznych warunkach (szybkosc, temperatura) i podpiety czy odpiety temperature pokazuje idealnie, nawet na nieoryginalnym czujniczku za 4 zł.
Dzięki za pomoc.
Jeszcze nie zdążyłem nawet spojrzeć w stronę garażu...
Jestem w tej chwili klasycznym Polakiem, który w trakcie urlopu postanowił zrobić remont! :mrgreen:
Mam taką cichą nadzieję, że może w sobotę się oderwę od budowlanki i zajmę się autkiem.
A jest co dłubać bo naklejki klubowe już przyszły, termometr czeka, a w międzyczasie nabyłem dodatkowe zegary VDO wraz z tunelem... :mrgreen:
Oj chyba braknie soboty...
[ Dodano: 2008-02-27, 22:38 ]
Wojtek26 napisał:
"...(nie podłączaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)..."
I pewnie tu jest pies pogrzebany bo ja właśnie podłaczyłem do zacisku masowego nadwozia pod deską rozdzielczą...
Tak, czy tak, do garażu pójdę z aparatem
Jeszcze nie zdążyłem nawet spojrzeć w stronę garażu...
Jestem w tej chwili klasycznym Polakiem, który w trakcie urlopu postanowił zrobić remont! :mrgreen:
Mam taką cichą nadzieję, że może w sobotę się oderwę od budowlanki i zajmę się autkiem.
A jest co dłubać bo naklejki klubowe już przyszły, termometr czeka, a w międzyczasie nabyłem dodatkowe zegary VDO wraz z tunelem... :mrgreen:
Oj chyba braknie soboty...
[ Dodano: 2008-02-27, 22:38 ]
Wojtek26 napisał:
"...(nie podłączaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)..."
I pewnie tu jest pies pogrzebany bo ja właśnie podłaczyłem do zacisku masowego nadwozia pod deską rozdzielczą...
Tak, czy tak, do garażu pójdę z aparatem