Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Termometr

ODPOWIEDZ
Chester

[1.9 TDI 1Z] Termometr

Post autor: Chester » 25 lut 2008, 21:04

Proszę o kontakt wszystkich, którym udało się pomyślnie :-D zainstalować termometr w swoim Audi i w miarę możliwości dokładny opis podłączeń. (tylko nie ten z Audi Klub Polska).

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 lut 2008, 21:50

człowieku, czy podłączasz masę do 2 przewodu czujnika?
co za różnica skąd jest opis... działa tak samo :roll:

Chester

Post autor: Chester » 25 lut 2008, 22:05

Tak, podłączam drugi przewód do masy.
Co do opisów to są w nich pewne różnice, które przesłałem Ci na PW.
Przepraszam, że Cię zirytowałem, szukając pomocy na forum... :-/

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 lut 2008, 22:12

nie zirytowałeś mnie, po prostu nikt Ci nic nowego nie wymyśli... każdy opis jest taki sam
i nie wazny tu jest kolor kabelka, chodzi o to żeby były odpowiednie sygnały na nich podane do wyświetlacza

najpierw sprawdź czy jest sprawny ten wyświetlacz, podłącz:
złącze 2 - 1 przewód czujnika
złącze 3 - masa - do masy 2 przewód czujnika
złącze 5 - +12V

Na tych 3 połączeniach powinno wskazywać prawidłową temperaturę, a wyświetlacz powinien świecić...

Chester

Post autor: Chester » 25 lut 2008, 22:23

Tak jak pisałem znalazłem dwa różne opisy. Polski z błędnie podanym kolorem jednego z kabli oraz kolorem wtyczki. Drugi niemiecki, którego nie zdążyłem sprawdzić w praktyce, więc nie wiem czy jest ok. Co do termometru to jest pełnosprawny bo sprawdzałem u kolegi, który ma fabryczną instalację.
Sprawa rozstrzygnie się w weekend. Jak się uda to dodam foto-story i będzie po bólu i zostanie dla potomnych. <ok>
Pozdrawiam Cobra :->

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 lut 2008, 08:30

Tutaj masz pełny opis
pin1, przewód szary (w wyświetlaczu temp) podłanczasz przewodu prędkości /biało-niebieski który możesz znaleść w :
można podpiąc pod:
- T10/9 - kostka czarna pin 9 na listwie dodatkowych przekaźników lub
- T26a/18 - kostka niebieska (idąca do licznika) pin 18 w podłączeniu wskaźników (ja podłaczyłem własnie pod to)
pin2, przewód żółty - pod przewód brązowo-żółty od czujnika temperatury zewnętrznej. W rzeczywistości przewody od czijnika obydwa sa czarne i nie ma różnicy. Jeden podpinasz pod masę a drugi do wyświetlacza.
pin3, przewód zielony - masa -brązowy z kostki radia lub innego wygodnego masowego punktu (ja mam podpietą mase z brązowego kabla w niebieskiej kostce do zegarów (nie podłanczaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)
pin4, przewód brązowy - zasilanie w napięcie ze ściemniacza podświetlenia kabelek szaro-niebieski, mozna podpiąć do:
-T26/5 - kostka żółta licznika pin 5 w podłączeniu wskaźników
pin5, przewód biały - zasilanie w napięcie po zapłonie kabelek niebiesko-czarny można z:
-T26/3 - kostka żółta pin 3 w podłączeniu deski
-ewentualnie z kostki stacyjki
-lub z podswietlania przełaczników tych od szyby halogenów i awaryjnych

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 26 lut 2008, 11:14

WOJTEK26 podal opis ktorym ja tez sie kierowalem i u mnie dziala bez problemu. Jak Ci sie nie chce, to nie musisz podlaczac w ogole pierwszego przewodu - czujnika predkosci. Sprawdzilem w roznych warunkach (szybkosc, temperatura) i podpiety czy odpiety temperature pokazuje idealnie, nawet na nieoryginalnym czujniczku za 4 zł.

Sławek320
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 271
Rejestracja: 22 lut 2008, 21:31
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: Sławek320 » 26 lut 2008, 18:46

Chester zrobiłeś :?:

Chester

Post autor: Chester » 27 lut 2008, 22:31

Dzięki za pomoc.
Jeszcze nie zdążyłem nawet spojrzeć w stronę garażu... :-(
Jestem w tej chwili klasycznym Polakiem, który w trakcie urlopu postanowił zrobić remont! :mrgreen:
Mam taką cichą nadzieję, że może w sobotę się oderwę od budowlanki i zajmę się autkiem.
A jest co dłubać bo naklejki klubowe już przyszły, termometr czeka, a w międzyczasie nabyłem dodatkowe zegary VDO wraz z tunelem... :mrgreen:
Oj chyba braknie soboty... :-P

[ Dodano: 2008-02-27, 22:38 ]
Wojtek26 napisał:
"...(nie podłączaj masy do budy bo bedzie przekłamanie temperatury)..."

I pewnie tu jest pies pogrzebany bo ja właśnie podłaczyłem do zacisku masowego nadwozia pod deską rozdzielczą... :-/

Tak, czy tak, do garażu pójdę z aparatem ;-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 lut 2008, 22:53

dlaczego masy do budy nie można podłączyć? przecież to jest ten sam pies czy podłączy do budy czy bezpośrednio do klemy minusowej...

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 28 lut 2008, 07:37

Tak jak w Car Audio ludzie biorą instalacje masy prosto z akumulatora, bo poprzez karoserię powstają zakłócenia. Choć nie we wszystkich przypadkach. Wiec może to jest tu powodem.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 28 lut 2008, 20:29

tylko że te zakłócenia mogą powstawać w związku z wystepującymi izolatorami i spadkiem np max natężenia czy wzrostem rezystencji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl