Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 PM] Problem z obrotami

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

[80 B3 1,8 PM] Problem z obrotami

Post autor: maciek122 » 17 lut 2008, 14:23

Witam, mam pytanko: mam audi 80 1.8 gaz. czasami silnik wchodzi na wysokie obrotyok 2-2,5 tyś. Kiedy szybko przełącze na benzyne obroty spadają do normalnych tj. 900obr/min. Jaka może być przyczyna? Prosze o odp.

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 18 lut 2008, 09:36

pewnie regulator wolnych obrotów szwankuje

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 25 lut 2008, 20:43

Panowie a gdzie jest ten regulator wolnych obrotów i jak go sprawdzić?

luka24sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lut 2008, 21:27
Lokalizacja: WROCLAW

Post autor: luka24sz » 25 lut 2008, 22:24

od reduktora do miksera idzie waz od podcisnienia, mozliwe ze jest zaduze to podcisnienie i czasami wystarczy zalozenie opaski i scisniecie male i autko powinno normalnie dzialac.

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 28 lut 2008, 21:52

więc tak:wymienili mi w autku poduszkę monowtrysku i silnik krokowy, wyregulowali gaz. Obroty były ok do dzisiaj (znowu zcząły wchodzić na wysokie). Wydałem kupe kasy i delikatnie mówiąc jestem wkurzony (edit by Danek). Pomóżcie mi bo już nie mam sił na "specjalistów".
luka24sz, u gazownicy powiedzieli, że podciśnienie jest dobre.
kojtek, czy ten regulator jest drogi?
jeszcze jedno małe pytanko: czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 22:13 przez maciek122, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin 855
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 24 lut 2008, 17:04
Lokalizacja: .....

Post autor: marcin 855 » 28 lut 2008, 22:06

Witaj kolego ja mam to samo. :evil:

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 28 lut 2008, 22:16

maciek122 pisze:czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
Niestety ale nie, jedynie mozna kody usterek wywolac, ale one za wiele nie powiedza..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lut 2008, 22:26

maciek122 pisze:czy ten regulator jest drogi?
to jest właśnie silnik krokowy (pełna nazwa: Stabilizator obrotów biegu jałowego lub nastawnik przepustnicy - spore pudełko z boku zespołu wtrysku) .
maciek122 pisze:czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
niestety nie, pozostaje Ci tylko odczyt kodów błyskowych. Co prawda słyszałem, że egzemplarze z końca produkcji "dawały się czytać" VAG-iem ale to tylko zasłyszana opinia więc nie mam pewności.
Napisz co to za instalacja - która generacja, jeśli II to jaka elektronika itd itp. Czy stabilizator obrotów wstawili nowy, czy używkę? Jeśli używkę to być może też pada. Sprawdź też czy czujnik położenia przepustnicy TPS jest w pełni sprawny.
Luka24sz pisze:od reduktora do miksera idzie waz od podcisnienia, mozliwe ze jest zaduze to podcisnienie i czasami wystarczy zalozenie opaski i scisniecie male i autko powinno normalnie dzialac.
Który wąż masz na myśli? Główny podający gaz czy sterujący membraną I stopnia w reduktorze pneumatycznym od I generacji?

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 29 lut 2008, 11:40

Danek, Niestety moje autko jest z 89 roku.nie wiem jaki mam typ instalacji gazowej, ale znalazłem tylko takie coś:
Elementy wyposażenia instalacji:
-Zbiornik STAKO-D 315/40 (L=599mm) nr 514/181
-Reduktor VEGA SMALL-80KM
-Przewód gazowy Dxx ELPIGAZ
-Wielozawór ELPIGAZ AT02A 315/30-prawy
-Obudowa wielozaworu ELPIGAZ AT03
-Wlew gazu ELPIGAZ
-Przełącznik autom. MICRO do wtrysku z wys.poz.gazu

Do administatorów: pisałem z wielkiej litery nie dlatego żeby krzyczeć lecz napisałem tak jak mam napisane w "wyciągu świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem"

[ Dodano: 2008-02-29, 11:46 ]
Danek, Mówili że wstawili nowy stabilizator- nawet dali fakturę ale wszystko jest możliwe w nasdzym pięknym kraju (pewności już nie mam)

[ Dodano: 2008-02-29, 12:08 ]
Danek pisze:Sprawdź też czy czujnik położenia przepustnicy TPS jest w pełni sprawny.
mam pytanie gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lut 2008, 12:12

maciek122, zerknij na ten wąż idący od reduktora do miksera. Sprawdź czy jest na nim silniczek krokowy (taki nieduży czarny z czterema kabelkami) czy zamiast niego jest śruba regulacyjna. Jeśli masz śrubę to jest to I generacja jeśli krokowy to II gen. Może też być tak, że masz i krokowy i śrubę. Moim zdaniem bardzo kiepskie rozwiązanie. Sprawdź pod maską czy jest jakieś dodatkowe pudełko z elektroniką w środku, jeśli tak to co na nim pisze.
Podejrzewam jednak, że to jest I generacja bez żadnej elektroniki i nawet bez emulatora wtrysku ani sondy lambda. W takim razie pozostaje tylko pojeździć trochę na benzynie i sprawdzić czy ten objaw nie pojawia się od czasu do czasu właśnie na benzynie. Jeśli tak to nastawnik/regulator do sprawdzenia/reklamacji do sprawdzenia również TPS. Jeśli na benzynie objaw na 100% nie występuje to instalacja gazowa do przeglądu/regulacji. Na Twoim miejscu (jeśli to I generacja) dołożyłbym komputerek gazowy. Koszt ok. 350 zł (zakup, montaż i regulacja).
Czujnik położenia przepustnicy masz po przeciwnej stronie niż stabilizator. Taka czarna kostka w kształcie trapezu wielkości ok. 4x6cm z 5 lub 7 pinami w kostce przyłączeniowej. Sprawdzić możesz omomierzem czy wszystkie ścieżki oporowe mają nieprzetarte ścieżki. Po odpięciu wtyczki podpinasz omomierz do pinów i otwierając przepustnicę patrzysz na mierniku czy rezystancja równomiernie się zmienia i nie ma gwałtownych skoków w jakimś położeniu (najczęściej na początku ścieżki i w okolicach najczęstszego położenia przepustnicy).
Tu fotka TPS-u na zespole przepustnicy: Obrazek
I jeszcze mała uwaga czasem po wymianie nastawnika potrzebna jest regulacja położenia spoczynkowego popychacza mikrostyku. chodzi o to żeby przy zamkniętej przepustnicy mikrostyki wyłącznika (wewnątrz nastawnika) zostały w pozycji zamkniętej. Robi się to śrubą regulacyjną przy tłumiku drgań, ale jak nie wiesz jak to lepiej nie ruszaj tego.

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 29 lut 2008, 13:19

Danek, sprawdziłem na wężu idącym od reduktora do miksera jest silniczek krokowy(nie ma natomiast śruby), jest także pudełko z elektroniką a na nim napisame : kod: AE170, VOILA'Plus, Electronic Feedback system. Z tych słów co piszesz wynika że jest to II generacja

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lut 2008, 20:23

Ok. czyli jednak II generacja. Trochę leciwa ale jest :-) . To teraz test na benzynie bo albo gdzieś jeszcze czasem śśie lewe powietrze i komp gazowy po stwierdzeniu zubożenia mieszanki dodaje więcej LPG czego skutkiem jest wzrost obrotów, albo jednak świruje nastawnik, który otwiera przepustnicę.

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 01 mar 2008, 17:33

Nowe fakty: dziś odpaliłem autko, oczywiście po przełączeniu na gaz wzrosły obroty do 2500obr/min po jakimś czesie opadły do normalnych. Gdy stałem na światłach, na biegu jałowym obroty zaczęły szaleć tzn. raz było 600 obr/min a raz 1500 obr/min. Zapaliło się zielone światło więc ruszyłem- autko chodziło normalnie tzn. nie szarpało itp. Po dojechaniu na miejsce wrzuciłem bieg jałowy i obroty były normalne. Dodam jeszcze to, że dziś rano odpalił mi za drugim razem i to z wielkim trudem (musiałem wcisnąć pedał gazu)
Danek, ta instalacja jest trochę leciwa, bo była zakładana 3 lata temu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 01 mar 2008, 20:10

Trzy lata temu były już trochę lepsze, a wcale nie droższe sterowniki. Pisząc leciwa miałem na myśli, że makaroniarze wymyślili ten sterownik dobre 10 lat wstecz.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz ten nastawnik przepustnicy i TPS.

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 01 mar 2008, 22:22

Danek, a co to jest TPS?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl