[80 B3 1,8 PM] Problem z obrotami
[80 B3 1,8 PM] Problem z obrotami
Witam, mam pytanko: mam audi 80 1.8 gaz. czasami silnik wchodzi na wysokie obrotyok 2-2,5 tyś. Kiedy szybko przełącze na benzyne obroty spadają do normalnych tj. 900obr/min. Jaka może być przyczyna? Prosze o odp.
więc tak:wymienili mi w autku poduszkę monowtrysku i silnik krokowy, wyregulowali gaz. Obroty były ok do dzisiaj (znowu zcząły wchodzić na wysokie). Wydałem kupe kasy i delikatnie mówiąc jestem wkurzony (edit by Danek). Pomóżcie mi bo już nie mam sił na "specjalistów".
luka24sz, u gazownicy powiedzieli, że podciśnienie jest dobre.
kojtek, czy ten regulator jest drogi?
jeszcze jedno małe pytanko: czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
luka24sz, u gazownicy powiedzieli, że podciśnienie jest dobre.
kojtek, czy ten regulator jest drogi?
jeszcze jedno małe pytanko: czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2008, 22:13 przez maciek122, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 lut 2008, 17:04
- Lokalizacja: .....
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
to jest właśnie silnik krokowy (pełna nazwa: Stabilizator obrotów biegu jałowego lub nastawnik przepustnicy - spore pudełko z boku zespołu wtrysku) .maciek122 pisze:czy ten regulator jest drogi?
niestety nie, pozostaje Ci tylko odczyt kodów błyskowych. Co prawda słyszałem, że egzemplarze z końca produkcji "dawały się czytać" VAG-iem ale to tylko zasłyszana opinia więc nie mam pewności.maciek122 pisze:czy mój silnik można podpiąć do VAGa?
Napisz co to za instalacja - która generacja, jeśli II to jaka elektronika itd itp. Czy stabilizator obrotów wstawili nowy, czy używkę? Jeśli używkę to być może też pada. Sprawdź też czy czujnik położenia przepustnicy TPS jest w pełni sprawny.
Który wąż masz na myśli? Główny podający gaz czy sterujący membraną I stopnia w reduktorze pneumatycznym od I generacji?Luka24sz pisze:od reduktora do miksera idzie waz od podcisnienia, mozliwe ze jest zaduze to podcisnienie i czasami wystarczy zalozenie opaski i scisniecie male i autko powinno normalnie dzialac.
Danek, Niestety moje autko jest z 89 roku.nie wiem jaki mam typ instalacji gazowej, ale znalazłem tylko takie coś:
Elementy wyposażenia instalacji:
-Zbiornik STAKO-D 315/40 (L=599mm) nr 514/181
-Reduktor VEGA SMALL-80KM
-Przewód gazowy Dxx ELPIGAZ
-Wielozawór ELPIGAZ AT02A 315/30-prawy
-Obudowa wielozaworu ELPIGAZ AT03
-Wlew gazu ELPIGAZ
-Przełącznik autom. MICRO do wtrysku z wys.poz.gazu
Do administatorów: pisałem z wielkiej litery nie dlatego żeby krzyczeć lecz napisałem tak jak mam napisane w "wyciągu świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem"
[ Dodano: 2008-02-29, 11:46 ]
Danek, Mówili że wstawili nowy stabilizator- nawet dali fakturę ale wszystko jest możliwe w nasdzym pięknym kraju (pewności już nie mam)
[ Dodano: 2008-02-29, 12:08 ]
Elementy wyposażenia instalacji:
-Zbiornik STAKO-D 315/40 (L=599mm) nr 514/181
-Reduktor VEGA SMALL-80KM
-Przewód gazowy Dxx ELPIGAZ
-Wielozawór ELPIGAZ AT02A 315/30-prawy
-Obudowa wielozaworu ELPIGAZ AT03
-Wlew gazu ELPIGAZ
-Przełącznik autom. MICRO do wtrysku z wys.poz.gazu
Do administatorów: pisałem z wielkiej litery nie dlatego żeby krzyczeć lecz napisałem tak jak mam napisane w "wyciągu świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem"
[ Dodano: 2008-02-29, 11:46 ]
Danek, Mówili że wstawili nowy stabilizator- nawet dali fakturę ale wszystko jest możliwe w nasdzym pięknym kraju (pewności już nie mam)
[ Dodano: 2008-02-29, 12:08 ]
mam pytanie gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić?Danek pisze:Sprawdź też czy czujnik położenia przepustnicy TPS jest w pełni sprawny.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
maciek122, zerknij na ten wąż idący od reduktora do miksera. Sprawdź czy jest na nim silniczek krokowy (taki nieduży czarny z czterema kabelkami) czy zamiast niego jest śruba regulacyjna. Jeśli masz śrubę to jest to I generacja jeśli krokowy to II gen. Może też być tak, że masz i krokowy i śrubę. Moim zdaniem bardzo kiepskie rozwiązanie. Sprawdź pod maską czy jest jakieś dodatkowe pudełko z elektroniką w środku, jeśli tak to co na nim pisze.
Podejrzewam jednak, że to jest I generacja bez żadnej elektroniki i nawet bez emulatora wtrysku ani sondy lambda. W takim razie pozostaje tylko pojeździć trochę na benzynie i sprawdzić czy ten objaw nie pojawia się od czasu do czasu właśnie na benzynie. Jeśli tak to nastawnik/regulator do sprawdzenia/reklamacji do sprawdzenia również TPS. Jeśli na benzynie objaw na 100% nie występuje to instalacja gazowa do przeglądu/regulacji. Na Twoim miejscu (jeśli to I generacja) dołożyłbym komputerek gazowy. Koszt ok. 350 zł (zakup, montaż i regulacja).
Czujnik położenia przepustnicy masz po przeciwnej stronie niż stabilizator. Taka czarna kostka w kształcie trapezu wielkości ok. 4x6cm z 5 lub 7 pinami w kostce przyłączeniowej. Sprawdzić możesz omomierzem czy wszystkie ścieżki oporowe mają nieprzetarte ścieżki. Po odpięciu wtyczki podpinasz omomierz do pinów i otwierając przepustnicę patrzysz na mierniku czy rezystancja równomiernie się zmienia i nie ma gwałtownych skoków w jakimś położeniu (najczęściej na początku ścieżki i w okolicach najczęstszego położenia przepustnicy).
Tu fotka TPS-u na zespole przepustnicy:
I jeszcze mała uwaga czasem po wymianie nastawnika potrzebna jest regulacja położenia spoczynkowego popychacza mikrostyku. chodzi o to żeby przy zamkniętej przepustnicy mikrostyki wyłącznika (wewnątrz nastawnika) zostały w pozycji zamkniętej. Robi się to śrubą regulacyjną przy tłumiku drgań, ale jak nie wiesz jak to lepiej nie ruszaj tego.
Podejrzewam jednak, że to jest I generacja bez żadnej elektroniki i nawet bez emulatora wtrysku ani sondy lambda. W takim razie pozostaje tylko pojeździć trochę na benzynie i sprawdzić czy ten objaw nie pojawia się od czasu do czasu właśnie na benzynie. Jeśli tak to nastawnik/regulator do sprawdzenia/reklamacji do sprawdzenia również TPS. Jeśli na benzynie objaw na 100% nie występuje to instalacja gazowa do przeglądu/regulacji. Na Twoim miejscu (jeśli to I generacja) dołożyłbym komputerek gazowy. Koszt ok. 350 zł (zakup, montaż i regulacja).
Czujnik położenia przepustnicy masz po przeciwnej stronie niż stabilizator. Taka czarna kostka w kształcie trapezu wielkości ok. 4x6cm z 5 lub 7 pinami w kostce przyłączeniowej. Sprawdzić możesz omomierzem czy wszystkie ścieżki oporowe mają nieprzetarte ścieżki. Po odpięciu wtyczki podpinasz omomierz do pinów i otwierając przepustnicę patrzysz na mierniku czy rezystancja równomiernie się zmienia i nie ma gwałtownych skoków w jakimś położeniu (najczęściej na początku ścieżki i w okolicach najczęstszego położenia przepustnicy).
Tu fotka TPS-u na zespole przepustnicy:
I jeszcze mała uwaga czasem po wymianie nastawnika potrzebna jest regulacja położenia spoczynkowego popychacza mikrostyku. chodzi o to żeby przy zamkniętej przepustnicy mikrostyki wyłącznika (wewnątrz nastawnika) zostały w pozycji zamkniętej. Robi się to śrubą regulacyjną przy tłumiku drgań, ale jak nie wiesz jak to lepiej nie ruszaj tego.
Nowe fakty: dziś odpaliłem autko, oczywiście po przełączeniu na gaz wzrosły obroty do 2500obr/min po jakimś czesie opadły do normalnych. Gdy stałem na światłach, na biegu jałowym obroty zaczęły szaleć tzn. raz było 600 obr/min a raz 1500 obr/min. Zapaliło się zielone światło więc ruszyłem- autko chodziło normalnie tzn. nie szarpało itp. Po dojechaniu na miejsce wrzuciłem bieg jałowy i obroty były normalne. Dodam jeszcze to, że dziś rano odpalił mi za drugim razem i to z wielkim trudem (musiałem wcisnąć pedał gazu)
Danek, ta instalacja jest trochę leciwa, bo była zakładana 3 lata temu
Danek, ta instalacja jest trochę leciwa, bo była zakładana 3 lata temu