[B3 SB] Kierownica powietrza wylotowego IC
z nadmuchowaniem jest gorzej , bo będzie zasysał powietrze z ciepłaj komory, musialoby to być przed , lub przy samym zderzaku. co się mija z celem . natomiast wyciąganie powietrza byłoby lepszym rozwiązaniem tak jak w chłodnicy wody.
tylko dobrze podłącz wiatrak , ja po kupnie swojej poprzedniej audicy mniałem wiatrak dmuchający na chłodnice powietrze zasysane z komory silnika zawsze miałem dogrzane auto :D:D
tylko dobrze podłącz wiatrak , ja po kupnie swojej poprzedniej audicy mniałem wiatrak dmuchający na chłodnice powietrze zasysane z komory silnika zawsze miałem dogrzane auto :D:D
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A mam takie pytanie. Czy powietrze idące już od IC może ulegać pewnemu podgrzaniu przechodząc przez węże znajdujące się blisko ciepłych miejsc.
Tak jak na przykład jest to u mnie. Wąż doprowadzający powietrze do kolektora ssącego idzie bezpośrednio nad turbiną a wiadomo że przy ciskaniu turbina dość mocno się nagrzewa. Tak więc jak myślicie jaką skale może mieć to zjawisko :?: Czy dałoby coś umieszczenie w tym miejscu na przkyład jakieś osłony termicznej, lub wręcz zaizolowanie całego węża by nie nagrzewał się tak od pracy silnika :?: Czy raczej jest to zbędny zabieg :?:
Tak jak na przykład jest to u mnie. Wąż doprowadzający powietrze do kolektora ssącego idzie bezpośrednio nad turbiną a wiadomo że przy ciskaniu turbina dość mocno się nagrzewa. Tak więc jak myślicie jaką skale może mieć to zjawisko :?: Czy dałoby coś umieszczenie w tym miejscu na przkyład jakieś osłony termicznej, lub wręcz zaizolowanie całego węża by nie nagrzewał się tak od pracy silnika :?: Czy raczej jest to zbędny zabieg :?:
nie jest to zbedny gadżet
co prawda powietrze dość szybko tamtędy przechodzi ale mimo wszystko wsadzenie tam termoizolacji pomoże , a napewno nie zaszkodzi.
zobacz dlaczego ludzie mając stożexy odgradzają miejsce gdzie on jest zamontowany od suszarki, po to by nie zasysał ciepłego powietrza, więc każdy element dający chłodniejsze powietrze do kolektora jest dobry.
Oczywiście biorąc jeszcze jedną rzecz pod uwagę. Jeśli to będzie dość ciężkie to będzie pozbawione sensu , bo masa to morderstwo dla mocy
co prawda powietrze dość szybko tamtędy przechodzi ale mimo wszystko wsadzenie tam termoizolacji pomoże , a napewno nie zaszkodzi.
zobacz dlaczego ludzie mając stożexy odgradzają miejsce gdzie on jest zamontowany od suszarki, po to by nie zasysał ciepłego powietrza, więc każdy element dający chłodniejsze powietrze do kolektora jest dobry.
Oczywiście biorąc jeszcze jedną rzecz pod uwagę. Jeśli to będzie dość ciężkie to będzie pozbawione sensu , bo masa to morderstwo dla mocy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To będę tankował 5 litrów mniej niż zwykle :mrgreen:DRED pisze:Oczywiście biorąc jeszcze jedną rzecz pod uwagę. Jeśli to będzie dość ciężkie to będzie pozbawione sensu , bo masa to morderstwo dla mocy
A tak na serio to myślałem nad jakąś blachą teflonową lub takim specjalnym włóknie z wierzchnią warstwą teflonową (gdzieś chyba nawet coś takiego miałem). Raczej nie powinno to przekroczyć masy 1 kg więc problemu nie ma.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Poprawiałem dzisiaj trochę budowę kierownicy. Obecnie tak to wygląda:
A oto moje spostrzeżenia po kilku dniach używania w deszczową pogodę. Oczywiście kierownica od strony nadkola była cała brudna, ale siatka była nie przytkana. ICek wyglądał natomiast tak jak przed przeróbkami, zupełnie jakby nie miał styczności z brudną wodą. Siatka spełnia więc swoje zadanie.
Z innej beczki. Jakieś 20 minut po ostrej jeździe postanowiłem sprawdzić węże dolotowe, czy i w których miejscach są ciepłe. Ku mojemu zdziwieniu Icek był chłodny (nie wiem czy dla tego iż się nie nagrzał czy zdarzył już ostygnąć). Co się tyczy samych węży to również były chłodne, oprócz jednego miejsca, właśnie tego które wskazałem wcześniej na fotce. Schodząc w dół wąż był już chłodny, tylko na odcinku znajdującym się nad turbiną był ciepły.
[ Dodano: 25 Luty 2008, 21:37 ]
A oto moje spostrzeżenia po kilku dniach używania w deszczową pogodę. Oczywiście kierownica od strony nadkola była cała brudna, ale siatka była nie przytkana. ICek wyglądał natomiast tak jak przed przeróbkami, zupełnie jakby nie miał styczności z brudną wodą. Siatka spełnia więc swoje zadanie.
Z innej beczki. Jakieś 20 minut po ostrej jeździe postanowiłem sprawdzić węże dolotowe, czy i w których miejscach są ciepłe. Ku mojemu zdziwieniu Icek był chłodny (nie wiem czy dla tego iż się nie nagrzał czy zdarzył już ostygnąć). Co się tyczy samych węży to również były chłodne, oprócz jednego miejsca, właśnie tego które wskazałem wcześniej na fotce. Schodząc w dół wąż był już chłodny, tylko na odcinku znajdującym się nad turbiną był ciepły.
[ Dodano: 25 Luty 2008, 21:37 ]
Narazie nie za bardzo stać mnie na jakieś większe wklady finansowe. Skończyłem studia i szukam teraz pracy, po za tym w przyszłości planuje zmianę samochodu... Oczywiście na Audi (100 C4 lub A6 C4 z silniczkiem 2,5 TDi 140 KM i 6-biegową skrzynią) :mrgreen: Ale czy się uda zobaczymy.DRED pisze:a nie myślałeś o większej suszarce?? spolerowaniu kolektorów, uwolnieniu wydechu??
no fajnie Ci to wyszło
obecnie jest tak niska temperatura , że te wszystkie przewody i IC bardzo szybko oddają ciepło i się chłodzą.
wiesz ta kratka spełnia zadanie bo koło i tak wyrzuca wodę/błoto/śnieg/pozostałe syfy do tyłu auta a nie do przodu , no chyba że na wsteku zapinasz wtedy mogloby się troszkę upaćkać
obecnie jest tak niska temperatura , że te wszystkie przewody i IC bardzo szybko oddają ciepło i się chłodzą.
wiesz ta kratka spełnia zadanie bo koło i tak wyrzuca wodę/błoto/śnieg/pozostałe syfy do tyłu auta a nie do przodu , no chyba że na wsteku zapinasz wtedy mogloby się troszkę upaćkać
Co zmniejszenia mocy przy wiekszym IC to jest to prawda niestety. Gdzies na internecie były robione testy na Peugeocie Berlingo 1,9 TD bez IC. Najpierw shamowali jaka ma moc std żeby miec punkt wyjścia. Po tym założyli IC od wersji HDI i znowu na hamownie i sie okazało że moc spadła nie pamietam wartości ale była to odczuwalana zmiana dopiero zmiana dawki i cisnienia doładowania podniosła moc. Drugi test był wersji HDI i podobnie zrobili jak poprzednio tylko że zdemontowali IC, auto miało wiekszą moc i moment szczególnie w dolnym zakresie problemy pojawiały sie przy utrzymywaniu wiekszzych obrotów zbyt długo bo sie przegrzewał( brak IC). Więc założenie IC lub wiekszego bez korekcji wtrysku pogorszy parametry, wiekszy IC wieksze opory przepływu powietrza.
nie większy a barzdiej pojemny nie mylcie tych 2 pojęć jest to bardzo istotne przy doborze ICKA.WOJTEK26 pisze:Co zmniejszenia mocy przy wiekszym IC to jest to prawda niestety. Gdzies na internecie były robione testy na Peugeocie Berlingo 1,9 TD bez IC. Najpierw shamowali jaka ma moc std żeby miec punkt wyjścia. Po tym założyli IC od wersji HDI i znowu na hamownie i sie okazało że moc spadła nie pamietam wartości ale była to odczuwalana zmiana dopiero zmiana dawki i cisnienia doładowania podniosła moc. Drugi test był wersji HDI i podobnie zrobili jak poprzednio tylko że zdemontowali IC, auto miało wiekszą moc i moment szczególnie w dolnym zakresie problemy pojawiały sie przy utrzymywaniu wiekszzych obrotów zbyt długo bo sie przegrzewał( brak IC). Więc założenie IC lub wiekszego bez korekcji wtrysku pogorszy parametry, wiekszy IC wieksze opory przepływu powietrza.
po za tym ICKA wymienia się dopiero jak juz coś dłubiesz przy aucie. Inaczej mija się to z celem , a jeśli dłubiesz to w 99.9% najpierw idzie program czyli zwiększenie ciśnienia doładowania między innymi oczywiście
Labiel ja tez myslalem nad zrobieniem kierownicy na Icka ale z przodu i z wyjsciem podobnie jak u ciebie, tylko w zdezaku trzebaby chyba dziure wycinac bo otwór gdzie jest zamieszczona kratka plastikowa jest malo miejsca bo tam jest ta blacha do której zamocowany jest zaczep i ona w 3/4 zaslania IC, a ty z przodu masz wejscie kombinowane czy tylko z tylu IC :?: