Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z] scinanie opon - auto po zbieznosci

ODPOWIEDZ
lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[80 B4 1Z] scinanie opon - auto po zbieznosci

Post autor: lukasz_l » 26 lut 2008, 18:10

Witam,
kupilem autko w czerwcu, pojezdzilem nim do zimy i przy wymienie na ziomowki zauwazylem ze przednie opony sa bardzo mocno sciete.. No to pierwsza mysl - zrobie zbieznosc... Pan w serwisie powiedzial ze wszystko jest ok. Uspokojony pomyslalem ze poprostu handlarz kupil takie opony (z zewnatrz calkiem sporo bieznika) zeby dobrze wygladalo...
Dzisiaj sciagnalem zimowke zeby zalozyc opaske i widze ze zimowka tez jest mocno scieta :( kupilem ja uzywana ale nie scieta ;)
Poradzicie mi co jeszcze sprawdzic? bo wydam znowu sporo kasy na letnie opony to nie chce po roku ich zmieniac :/

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 26 lut 2008, 18:21

Zbieznosc i geometria to podstawa raczej, jakos dziwnie sie prowadzi? nie zaowazyles?

lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: lukasz_l » 26 lut 2008, 18:25

Pan w serwisie wiedzial ze scielo mi opone i ze dlatego do niego pojechalem wiec mysle ze dokladnie pod tym katem wszystko sprawdzal...
a co do prowadzenia... niestety nigdy nie jezdzilem inna 80tka i nie wiem czy inne sie zachowuja jak moja :) ale troszke dziwnie zachowuje sie gdy skrece do oporu kola i ruszam - czuc wtedy takie zrywy.. no ale tak jak mowilem - nie wiem czy to nie jest normalne...

acha jakby co to amortyzatory tez byly w bardzo dobrym stanie jak robilem przeglad... nie wiem jakie jeszcze informacje Wam moga ulatwic werdykt ;)

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 26 lut 2008, 18:55

w takim razie masz wybite sworznie na wahaczu. raz jest zbieżność raz niema. to powinien zauważyć twój mechanik...zmień mechanika na początek :-|

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 lut 2008, 19:02

wydaje mi się że każdy mechanik przed rozpoczęciem ustawienia zbieżności powinien sprawdzić zawieszenie jeśli jest coś nie tak to nie warto nawet zaczynać robienia zbieżności a jak autko jedzie na ładnej nawierzchni nie sciąga na którąś stronę :-D

lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: lukasz_l » 26 lut 2008, 19:05

nic nie sciaga, znaczy moze idealnie nie jest... ale na kilka sekund na autostradzie mozna puscic kierownice sie zostaje na tym samym pasie ;)
a czy wybite sworznie na wahaczu jeszcze sie jakos objawiaja?

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 26 lut 2008, 19:39

podnieś auto i poruszaj kołem, obserwuj wahacz, musisz znaleźć jakiś luz

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 26 lut 2008, 19:52

Niekoniecznie musi znaleźć luz. Jak by były luzy to napewna na naszych drogach by je usłyszał. Mnie się wydaje że jednak źle była sprawdzona geometria kół. Albo , nie chcę straszyć, auto może być po solidnym dzwonie czego nie życzę nikomu. Podjedź jeszcze raz na sprawdzenie geometrii i jak znów będzie wszystko ok to zrób pomiary całego podwozia.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 26 lut 2008, 22:13

tak samo moga byc wybite tuleje metalowo gumowe na ramie pomocniczej, wtedy rama moze miec minimalne "skoki na boki" co z kolei powoduje zmiane zbieznosci.
Przedewszyskim podaj ile te opony sa starte? Calkiem do lysa z jednej strony?

kokolino1, dobrze Ci radzi, pojedz gdzie indziej i porub dokladne pomiary!

lukasz_l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 16 maja 2007, 10:04
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: lukasz_l » 26 lut 2008, 22:34

orientujecie sie ile kosztuja pomiary calego podwozia?

te letnie opony byly sciete do srodka bardzo mocno na szerokosci ok 2-3cm, chyba nawet w niektorych miejscach calkiem konczyla sie guma i zaczynalo przeswitywac zbrojenie czy jak to sie tam nazywa :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga