Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b2]alternator-obrotomerz, oil temp -jak podłączyć w dieslu?

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

[b2]alternator-obrotomerz, oil temp -jak podłączyć w dieslu?

Post autor: zimektm » 28 lut 2008, 08:41

Witam, ostatnio w audiczce zepsuł mi się alternator i mam pytanie co jest główną przyczyną usterek alternatorów w audicach, a przy wymianie/regeneracji chciałbym podłączyć obrotomierz? Jak go podłączyć? Mam przewodniki od b3/b4 jak wymienić big Ben na obrotek ale niestety nie znalazłem nic o tym jak go podłączyć do diesla ??. Obrotek na pewno chodzi, bo czasami przy jeździe potrafi sam od siebie nabierać sobie obrotów i przy tym słychać dziwne bzykanie. Jak go przystosować do pracy z dieslem?? Gdzie w desce rozdzielczej znajdę kabel/pin/styk od impulsu/sygnału i czy będzie on właściwie wskazywał obroty? I kolejne pytanie jak podpiąć wskaźnik temperatury oleju? Mam dosyć unikalny wskaźnik, który jest połączony z woltomierzem i sterowaniem napędów. Jestem młodym elektronikiem [pierwszy rok] i myślę że sobie z tym poradzę. Proszę o porady jakieś pomocne linki, poradniki ze zdjęciami i wasze wskazówki. Z góry dziękuje za pomoc ;D
Ostatnio zmieniony 16 mar 2008, 19:21 przez zimektm, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 lut 2008, 17:35

najczęściej regulator napięcia z szczotkami w altku wolny styk W do obrotka jeśli niema to trzeba wlutować kabelek do środka alt. w tym miejscu na czarno(altek bosch) , wskaźnik temp oil ,musi być czujnik temp. ja miałem do podstawy przy filtrze tam gdzie ciśnienie oleju i trójnik jeśli brak miejsca

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 28 lut 2008, 19:18

Wielkie dzięki, a czy możecie mi podpowiedzieć jak odnaleźć kable od sygnału/impulsu w desce i na konsoli ponieważ po wymianie silnika "ktoś tam" zapomniał je podpiąć i najpawdopodobniej zostały ucięte wtyczki i zaizolowane, a że w quattrusi można się utopić w tysiącach cieniutkich kabelków więc kolejne pytanie jak sprawdzić te poodcinane kable, tak aby nie uszkodzić jakiś elementów instalacj :?:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 lut 2008, 19:43

no i zaczynają sie schody(podobna walka jak miałem zwalone MFA w VW ale naprawiłem :mrgreen: ) konsola temp oil sterowanie masą podaj masę na plus np.z czujnika temp. wody kabelek do konsoli , deska przez bezpiecznik ale nic nie gwarantuje sygnał z altka (albo ciągnij kabel bezpośrednio z obrotka) , może w dziale Download coś znajdziesz jest tam książka do B2 jeśli się mylę to proszę o poprawienie
to ty masz 2.0 TD i Q ?

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 28 lut 2008, 20:12

...no niesety ponieważ seryjny piec został zatarty a poprzedni właściciel włożył do niego to co zdobył :-?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 28 lut 2008, 20:16

...no niesety ponieważ seryjny piec został zatarty a poprzedni właściciel włożył do niego to co zdobył :-? to zależy co kto lubi ale osobiście uważam że to fajnie TD i Q to teraz trzeba by mocy poszukać a można ;-) troszkę daleko mam do ciebie bo bym obejrzał to cudo :-P

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 29 lut 2008, 00:00

Do wskaźnika temperatury oleju potrzebujesz czujnika. Seryjnie w 2.2 R5 montowany był przy pompie oleju

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 29 lut 2008, 07:04

a gdzie kupić taki czujnik i gdzie go zamontować ??

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 29 lut 2008, 21:14

zimektm pisze:a gdzie kupić taki czujnik i gdzie go zamontować ??
allegro, szroty, sklepy motoryzacyjne. W R5 2.2/2.3 w pompie oleju masz taką śrubę, wykręcasz jąi zamiast niej montujesz czujnik. Jak jest w dieslach to nie moja broszka :)

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 14 mar 2008, 19:26

Wydarłem dzisiaj alternator z audisi i zauważyłem niepotrzebny styk „+” – nie wiem do czego służy, jest po przeciwnej stronie dziury na styk W –który już nie długo będzie się tam znajdował. Do czego on służy ??

Obrazek

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 14 mar 2008, 23:25

zimektm pisze:Wydarłem dzisiaj alternator z audisi i zauważyłem niepotrzebny styk „+” – nie wiem do czego służy, jest po przeciwnej stronie dziury na styk W –który już nie długo będzie się tam znajdował. Do czego on służy ??

[url=http://images27.fotosik.pl/175/b1dd8215ef1d9060m.jpg]Obrazek[/URL]
Nie wiem jak teraz bo w tem już nie siedzę, ale kiedyś jak pamiętam to trzeba było wzbudzić prądnicę do działania, podąć + żeby zaczęła produkować energię. Może to to :?:

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 15 mar 2008, 07:16

Po rozebraniu alternatora stwierdziłem że jest to zwykły "+"(tak jak na obudowie pisało) komuś tam kiedyś do czegoś potrzebny

Panowie gdzie wlutować kabel do sygnału do obrotomerza ???

Obrazek

PS. pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu ze względu iż pasuje mi się dość szybko uporać z tym alternatorem i iść dalej w remontach ;p

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 27 sie 2008, 22:30

Sory że odgrzebuję kotlety ale dołączam się do pytania kolegi bo nigdzie nie znalazłem. W którym miejscy patrząc na foto powyżej jest sygnał do obrotomierza w dieslu (styk W) U mnie jest na niego miejsce w obudowie ale go nie ma a potrzebny.

PS ten "+" co kolega pisał to do kondensatora (którego nie ma w tym altku) jest co by zakłucenia eliminować.

Awatar użytkownika
zimektm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 30 mar 2007, 13:59
Lokalizacja: Szczucin

Post autor: zimektm » 27 sie 2008, 23:21

ja już mam problem za sobą zgłębiłem budowe alternatora i kabel od tajemniczego pinu W możesz podpiąć do jednego z 3 wyprowadzeń z uzwojeń fazowych, sztuką jest aby nie trafić w przewód neutralny, na 100% któryś ze środkowych (w razie wątpliwości zmierzyć miernikiem- rezystancja nie będzie równa nieskończoności) i po problemie. Większą sztuką jest znaleźć w desce rozdzielczej kabel który prowadzi do obrotomierza :-( tego problemu niestety jeszcze nie zgłębiłem

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 28 sie 2008, 08:54

Dzięki zimektm, będę próbował ale dla pewności mógłbyś mi to nanieść na swojej fotce które to przewody będą?
Co do twojego problemu to czy w desce nie bedzie ten kabel miał takiego samego koloru jak przy altku... Albo właśnie miernikiem sprawdz tylko konkretnie przedłużyć kabelek od altka do kabiny siąść za kółkiem i sprawdzać gdzie będzie opór-kiedyś w polonezie tak instalację rozpoznawałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl