[b2]alternator-obrotomerz, oil temp -jak podłączyć w dieslu?
[b2]alternator-obrotomerz, oil temp -jak podłączyć w dieslu?
Witam, ostatnio w audiczce zepsuł mi się alternator i mam pytanie co jest główną przyczyną usterek alternatorów w audicach, a przy wymianie/regeneracji chciałbym podłączyć obrotomierz? Jak go podłączyć? Mam przewodniki od b3/b4 jak wymienić big Ben na obrotek ale niestety nie znalazłem nic o tym jak go podłączyć do diesla ??. Obrotek na pewno chodzi, bo czasami przy jeździe potrafi sam od siebie nabierać sobie obrotów i przy tym słychać dziwne bzykanie. Jak go przystosować do pracy z dieslem?? Gdzie w desce rozdzielczej znajdę kabel/pin/styk od impulsu/sygnału i czy będzie on właściwie wskazywał obroty? I kolejne pytanie jak podpiąć wskaźnik temperatury oleju? Mam dosyć unikalny wskaźnik, który jest połączony z woltomierzem i sterowaniem napędów. Jestem młodym elektronikiem [pierwszy rok] i myślę że sobie z tym poradzę. Proszę o porady jakieś pomocne linki, poradniki ze zdjęciami i wasze wskazówki. Z góry dziękuje za pomoc ;D
Ostatnio zmieniony 16 mar 2008, 19:21 przez zimektm, łącznie zmieniany 2 razy.
najczęściej regulator napięcia z szczotkami w altku wolny styk W do obrotka jeśli niema to trzeba wlutować kabelek do środka alt. w tym miejscu na czarno(altek bosch) , wskaźnik temp oil ,musi być czujnik temp. ja miałem do podstawy przy filtrze tam gdzie ciśnienie oleju i trójnik jeśli brak miejsca
Wielkie dzięki, a czy możecie mi podpowiedzieć jak odnaleźć kable od sygnału/impulsu w desce i na konsoli ponieważ po wymianie silnika "ktoś tam" zapomniał je podpiąć i najpawdopodobniej zostały ucięte wtyczki i zaizolowane, a że w quattrusi można się utopić w tysiącach cieniutkich kabelków więc kolejne pytanie jak sprawdzić te poodcinane kable, tak aby nie uszkodzić jakiś elementów instalacj :?:
no i zaczynają sie schody(podobna walka jak miałem zwalone MFA w VW ale naprawiłem :mrgreen: ) konsola temp oil sterowanie masą podaj masę na plus np.z czujnika temp. wody kabelek do konsoli , deska przez bezpiecznik ale nic nie gwarantuje sygnał z altka (albo ciągnij kabel bezpośrednio z obrotka) , może w dziale Download coś znajdziesz jest tam książka do B2 jeśli się mylę to proszę o poprawienie
to ty masz 2.0 TD i Q ?
to ty masz 2.0 TD i Q ?
Nie wiem jak teraz bo w tem już nie siedzę, ale kiedyś jak pamiętam to trzeba było wzbudzić prądnicę do działania, podąć + żeby zaczęła produkować energię. Może to to :?:zimektm pisze:Wydarłem dzisiaj alternator z audisi i zauważyłem niepotrzebny styk „+” – nie wiem do czego służy, jest po przeciwnej stronie dziury na styk W –który już nie długo będzie się tam znajdował. Do czego on służy ??
[url=http://images27.fotosik.pl/175/b1dd8215ef1d9060m.jpg]Obrazek[/URL]
Po rozebraniu alternatora stwierdziłem że jest to zwykły "+"(tak jak na obudowie pisało) komuś tam kiedyś do czegoś potrzebny
Panowie gdzie wlutować kabel do sygnału do obrotomerza ???
PS. pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu ze względu iż pasuje mi się dość szybko uporać z tym alternatorem i iść dalej w remontach ;p
Panowie gdzie wlutować kabel do sygnału do obrotomerza ???
PS. pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu ze względu iż pasuje mi się dość szybko uporać z tym alternatorem i iść dalej w remontach ;p
Sory że odgrzebuję kotlety ale dołączam się do pytania kolegi bo nigdzie nie znalazłem. W którym miejscy patrząc na foto powyżej jest sygnał do obrotomierza w dieslu (styk W) U mnie jest na niego miejsce w obudowie ale go nie ma a potrzebny.
PS ten "+" co kolega pisał to do kondensatora (którego nie ma w tym altku) jest co by zakłucenia eliminować.
PS ten "+" co kolega pisał to do kondensatora (którego nie ma w tym altku) jest co by zakłucenia eliminować.
ja już mam problem za sobą zgłębiłem budowe alternatora i kabel od tajemniczego pinu W możesz podpiąć do jednego z 3 wyprowadzeń z uzwojeń fazowych, sztuką jest aby nie trafić w przewód neutralny, na 100% któryś ze środkowych (w razie wątpliwości zmierzyć miernikiem- rezystancja nie będzie równa nieskończoności) i po problemie. Większą sztuką jest znaleźć w desce rozdzielczej kabel który prowadzi do obrotomierza tego problemu niestety jeszcze nie zgłębiłem
Dzięki zimektm, będę próbował ale dla pewności mógłbyś mi to nanieść na swojej fotce które to przewody będą?
Co do twojego problemu to czy w desce nie bedzie ten kabel miał takiego samego koloru jak przy altku... Albo właśnie miernikiem sprawdz tylko konkretnie przedłużyć kabelek od altka do kabiny siąść za kółkiem i sprawdzać gdzie będzie opór-kiedyś w polonezie tak instalację rozpoznawałem.
Co do twojego problemu to czy w desce nie bedzie ten kabel miał takiego samego koloru jak przy altku... Albo właśnie miernikiem sprawdz tylko konkretnie przedłużyć kabelek od altka do kabiny siąść za kółkiem i sprawdzać gdzie będzie opór-kiedyś w polonezie tak instalację rozpoznawałem.