W 100% zgoda, dlatego ja traktuję reset ECU jako swojego rodzaju test diagnostycznyReset ECU to tylko "naprawa" tymczasowa. Bez usunięcia faktycznej przyczyny usterki kłopoty powrócą nieubłaganie.

W 100% zgoda, dlatego ja traktuję reset ECU jako swojego rodzaju test diagnostycznyReset ECU to tylko "naprawa" tymczasowa. Bez usunięcia faktycznej przyczyny usterki kłopoty powrócą nieubłaganie.
Styk napięcia zasilania
z akumulatora w urządzeniu
sterującym
6 Ten styk jest bezpośrednio podłączony do
dodatniego „ + " bieguna akumulatora i state
napięcie powinno być na nim dostępne zawsze,
nawet jeśli zapton jest wyłączony.
Zasiegnelem z artykulu "Kody usterek" zamieszczonego w dziale download.Zasilanie z głównego
przekaźnika systemu
w urządzeniu sterującym
16 Ten styk jest podłączony do głównego
przekaźnika systemu i napięcie na nim powinno
być dostępne podczas pracy silnika lub
włączenia zapłonu; zasilanie to może być doprowadzone
do więcej niż jednego styku urządzenia
sterującego.
czarekj pisze:Panowie ja mam tylko jedną prośbę.
Czytam te wasze posty o resetowaniu ECU ale nadal nie dowierzam, że to może przynieść skutek. Naprawiałem wiele egzemplarzy Audi 80 B4 i jak do tej pory nigdy nie robiłem żadnego resetu. Jeżeli wszystko jest sprawne to żaden reset nie jest potrzebny. A jak cokolwiek nie działa prawidłowo to i tak reset nic nie pomoże. Moim zdaniem to zabieg bez sensu. Być może w innych modelach to działa, ale nie w B4. Ja sobie tym głowy nie zaprzątam.
Pokażcie mi wiargodne źródło (książka obsługi lub instrukcja fabryczna) w której opisany byłby sposób resetowania, często podawany na forum.
CNie znam się na tym ale gdy miałem problem na LPBi PB po osiągnięciu temperatury przez silnik szarpał dławił sie nie mozna było ujechać zrobiłem reset ECU i silnik odzyskał moc na PB na LPB jeszcze nie przełączałem wierze wto bo jednak pomogło i na PB auto śmigahciałbym się mile zaskoczyć po zobaczeniu fachowej instrukcji robienia resetu.
u mnie w ABK wystarczy sekunda dwie odłączenie klemy by zegarek sie zresetowalskt84 pisze:Ciekawe rzeczy tutaj wypisujecie. Wyjaśnijcie mi taki fenomen: Posiadam ABK i jak wiadomo nie ma kabelka który podtrzymuje pamięc ECU itp. A jednak jest coś co mnie intryguje.
1. Raz odpiąłem klemę do szyszczenia a zegar w aucie sobie stał powiedzmy że była godzina 13:45 przy odłączeniu klemy i taka sama godzina była po jej podłączeniu spowrotem a minęło powiedzmy 30 minut. Może zegar sobie stał.
2. Ciekawszy fenomen. Gdy akumulator jest odłączony na noc na parenaście godzin zegar resetuje się całkowicie i wskazuje godzinę 12:00. Zawsze po dłuższym odłączeniu akumulatora tak jest.
Wiem, że czarek pisał o bateryjce podtrzymującej pamięć bios. Jednak tam wystarczy jedna sekunda by płyta główna dostała sklerozy. Za to zegar ABK jest inny. Albo staje w miejscu albo resetuje się do godziny 12:00.
Teraz pytanie. Czy zegar może mieć takie same właściwości jak komputer? Jakimi prawami się rządzi ten dziwny fenomen zegara audi? Może jest to jakiś klucz do zagadki resetu ECU. A jeśli nawet przez przypadek zrobiłem reset to nie przystępowałem do adaptacji więc nie wiem czy to dobrze czy źle.