Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 B4 2.0 ABK]Problem z obrotami!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PROKOP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 sty 2007, 17:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

[80 B4 2.0 ABK]Problem z obrotami!!!

Post autor: PROKOP » 20 lut 2007, 09:07

Wariuja mi wolne obroty.... np. po zatrzymaniu sie na swiatłach obroty potrafia skakac z 700 do nawet 2000, auto nie gasnie, po przygazówce wraca do normy na 900 ale w niedlugim czasie sie powtarza!
dzieje sie tak zarowno na benzynie jak i na gazie- na ciepłym silniku (na zimnym raczej nie)! dzieło sie tak juz wczesniej przed zamontowaniem instalacji LPG z tym ze chyba rzadziej! teraz po rozgrzaniu silnika bardzo czeste sa te objawy!
czy to jest silniczek krokowy czy jakas inna przyczyna? Prosze o pomoc!
Ostatnio zmieniony 20 lut 2007, 10:59 przez PROKOP, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 20 lut 2007, 09:12

Za wolne obroty to odpowiada silniczek krokowy, jest jeszcze sonda lambda, sprawdź sobie miernikiem czy masz ją sprawną, ale raczej stawiałbym na silniczek krokowy

Awatar użytkownika
bandzior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 gru 2006, 12:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bandzior » 20 lut 2007, 13:28

Ja z obrotami w mojej walczyłem 2 tyg ale udało się wygrałem :)

Awatar użytkownika
PROKOP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 sty 2007, 17:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: PROKOP » 20 lut 2007, 16:22

bandzior w jaki sposób wygrałes? nie chce wkładać kasy na marne :(

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 20 lut 2007, 16:29

ostatnio miałem to samo ! zwróć uwagę na rozrząd ! bo jak gościu zmieniał mi uszczelniacze to źle złożył rozrząd !

japan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 17:26
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: japan » 20 lut 2007, 18:45

Skup się na lewym powietrzu bo to najprościej sprawdzić( guma łącząca przepływomierz z przepustnicą, oraz odmy odpowietrzające). Jak to masz szczelne to trzeba auto podłączać pod Vag i zobaczyć co dalej.

Awatar użytkownika
PROKOP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 sty 2007, 17:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: PROKOP » 23 lut 2007, 08:47

Niestety dalej walcze z obrotami! To raczej nie wina silniczka krokowego bo podlączylem drugi(tez uzywany) silniczek i to samo- faluja tylko juz nie tak czesto! podlaczylem pod Vag i nie wykazalo zadnych bledów! co to moze być do diabła????

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 23 lut 2007, 09:15

tak jak wyżej ! sprawdź tą gumę łączącą przepustnicę z przepływomierzem ! a jak nie to to jedź do mechannika i niech Ci sprawdzi rozrząd ! chyba że sam to umiesz ! u mnie było ostatnio to samo ! zmieniłem silniczek krokowy i przepływomierz i dalej to samo było ! sie okazało że rozrząd był źle ustawiony ! więc narazie nic nie kupuj jak ja ! tylko kase na darmo wydałem !

Awatar użytkownika
Artur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:00
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: Artur » 23 lut 2007, 15:17

Skup się na lewym powietrzu
też by na to stawiał
lewe powietrze leci jak ta lala :-D (tak myślę) :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 lut 2007, 18:12

Gdyby dostawał fałszywego powietrza to silnik schodziłby z obrotów aż do zatrzymania się. Przetestowałem na swoim aucie jak otchylałem klapke od antywybuchu. Ja bym równiez sprawdził, czy Ci się klapka w przepływomierzu nie zacina.

junakos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:52
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice

Post autor: junakos » 23 lut 2007, 20:57

Niekoniecznie zgasnie . niedawno spadla mi guma laczaca przeplywomierz z przepustnica, mozna bylo palec wsadzic. Auto zapalalo jezdzilo bez problemu czasem tylko go dusilo przy ruszaniu .Tez obstawiam lewe powietrze sprawdz dokladnie polaczenia moze sie gdzies przerwalo Pozatym jak dostaje obrotow to moze przepustnica albo faktycznie przeplywka sie zacina ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 lut 2007, 15:52

Jeżeli klapka przepływomierza nie do końca wróci w położenie spoczynkowe wtedy bedzie palił nawet ze zdjętym gumowym przewodem. W 100% sprawnym aucie ze sprawnym przepływomierzem spadniecie gumy to automatyczne unieruchomienie silnika. Chyba że klapka wraca prawidłowo a ktos rozregulował suwak potencjometru w przepływomierzu.

Ściemniacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 11 lut 2007, 20:14

Post autor: Ściemniacz » 24 lut 2007, 20:04

Proponuję przeczytać dokumentację serwisową do digifanta. Opisuje ona sposób sprawdzania wszystkich podzespołów

jacu78

Post autor: jacu78 » 25 lut 2007, 11:59

hmm... ostatnio wszystko to o czym jest tu mowa przerabiałem u siebie (nierówna praca na wolnych obrotach - spadajace obroty, szarpanie, dławienie). wspólnie z mechanikiem przerobiliśmy: silnik krokowy, przepustnice, przepływomierz, rozrząd, poszukiwania lewego powietrza - wszystko było w porzadku. po diagnostyce okazało sie, że mam padnięty sterownik silnika. wymieniłem go, sonde lambda przy okazji również, bo też była padnięta i ... problemy zniknęły. okazało się, że wina nie była w mechanice tylko w elektryce...

co prawda po kilku dniach (ten nowo zamontowany) sterownik rownież padł, tj. przepaliły sie styki, ale to juz inna historia. teraz walcze ze znalezieniem miejsca robiącego zwarcie...

Andrzej1376

Post autor: Andrzej1376 » 25 lut 2007, 23:43

Hej!
Maiłem bardzo, bardzo podobne problemy z obrotami. Zimny silnik-idealnie, na ciepłym istny rock&roll !!! Falowały sobie obroty jak im się chciało, zarówno na gazie jak i na benie. Desperacko szukałem przyczyny... jeden mechanior, sonda, inny silniczek krokowy. Ja sam obstawiałem pzrepływomierz, który mi załatwił gaz i kupiłem na Allegro używkę. Myślałem, że może też jakiś lekko trafiony.
W końcu komputer silnika, na którym wyskoczyło parę błedów. Ale najważniejszym był czujnik temperatury, niebieski 2 pinowy, który pokazywał 900 stopni. :shock: Wymienili chłopaki i jest PIĘKNIE :-D
Silniczek, czy gaz czy benzyna chodzi GIT, 800 obrotów aż miło.
Sprawdź kolego ten czujnik, niby bzdura a narobił mi niezle bigosu. 3 m-ce tak jeździłem i wiem jak to :-x
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl