Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8s PM]Elektromagnes ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

[80 B3 1.8s PM]Elektromagnes ?

Post autor: Duch » 02 mar 2008, 10:10

Posiadam Audi 80 b3 1.8s z instalacja LPG.Mój problem wygląda następująco.Ostatnio po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik nie zaskakuje.Nie słychać również stukającego elektromagnesu.Kontrolki po przekręceniu kluczyka nie gasną.Najczęściej tak się dzieje gdy zostawię samochód na noc na podwórku.Czasem udaje mi się odpalić albo gdy przetrzymam stacyjkę na rozruchu przez dłuższy czas. Ostatnio jeździłem 2 dni i nie było żadnego problemu.Podkreślam również że akumulator jest naładowany.Bez pośrednio też nie chciał kręcić . W czym tkwi błąd?Czy to wina elektromagnesu który powinienem wymienić który się po prostu zacina? :-(

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 02 mar 2008, 10:19

Na początek sprawdz kostkę pod stacyjką. Chyba już wszystko na ten temat napisano na tym Forum....

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 02 mar 2008, 10:35

Nie twierdze że mało ale prąd podaje na elektromagnes to co ma do tego stacyjka hmm? sprawdzałem ją kostka jest cała :->

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 02 mar 2008, 13:26

Jeżeli jesteś na bank pewny, że prąd dochodzi do wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika, to nie pozostaje nic innego jak wyciągnięcie rozrusznika, sprawdzenie tulejek, szczotek, no i wyłącznika elektromagnetycznego.

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 02 mar 2008, 14:01

Wiec tak teraz podłączałem bezpośrednio z akumulatora do elektromagnesu to słychać tak jak by się kręcił tak jak by pompa paliwa tyko głośniej dużo ale silnikiem nie kręci :-/ :-/ :-/ Już sam nie wiem czy to stacyjka czy co załamuję się :-( Pod rozrusznik idą 2 kable tylko ten czerwony cięki (rozruchowy ?) jak zdjąłem go i podłączyłem bezpośrednio z akumulatora w jego miejsce to sie kręci tak jak pisłem wyżej lecz silnikiem nie kręci :roll:Wszystkie masy przeczysciłem.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 02 mar 2008, 21:35

W takim przypadku, moim skromnym zdaniem najprawdopodobniej to wina bendixa, czyli zębnika, który przenosi napęd z wirnika rozrusznika na koło zębate wału...Może lektura tego tematu w czymś pomoże...
viewtopic.php?t=12363&highlight=bendiks
Audi 80 Klub Polska :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABT] Problem z odpaleniem

Pozdr. Adam

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 02 mar 2008, 23:10

Dzięki omen jutro zabieram sie za wykręcanie rozrusznika .Jeżeli coś wskóram to napiszę tutaj

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

Post autor: tommad » 03 mar 2008, 09:29

a ile Ci pali LPG twoje audi??

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 03 mar 2008, 10:14

9 - 10 litrów LPG

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

Post autor: tommad » 03 mar 2008, 12:11

moje jakies 14-15, ale ja mam automat, mimo wszystko i tak za wiele mi spala, chyba czas pomyslec o nowym parowniku...://

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 03 mar 2008, 16:50

Wymieniłem elektro-włącznik ,szczotki z automatem chociaz stare szczotki były dobre.Przyczyną było zacinający się elektro - włącznik . Teraz jak zapalam rozrusznik w ogole inaczej kręci dużo milej dla ucha ;-) :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl