Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 18 gru 2007, 09:46

zalew8 pisze:Bogu dzięki za to forum i za wasze porady koledzy, bo wczoraj zalałem na full i jak rano zobaczyłem wskaźnik paliwa, który leży prawie dostałem zawału. A tak wszystko jasne!
No chyba ,że przez noc spuścili paliwko ;) Poważnie to sam już też działałem z tym stabilizatorem z rok temu, bo zegary szalały. Warto jednak wyczyścić nóżki i zlutować je z wsuwkami np przy pomocy polopiryny . Same wkładanie w te "uchwyciki-wsuwki" pinów stabilizatora nie zapewnia stabilnego połączenia. Dodatkowo należy tez przeczyścić konektory samych wskaźników.

Piastuf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2008, 17:48
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Piastuf » 22 sty 2008, 09:54

Super ze jest to formu bo ja juz chcialem nowe zegary kupic...Dzieki za rady koledzy Ide rozbierac licznik :-)

darekmalick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2008, 14:53
Lokalizacja: wilkołaz

Post autor: darekmalick » 04 mar 2008, 18:17

Koledz czy możecie mi pomóc. Padł mi stabilizator napięcia . W sklepie kupiłem zamiennik o symbolu KA 7810. Nie wiem jak go zamontować. Normalnie czy "na plecach". Czy może mi ktoś pomóc. Z góry dziękuję. :-D

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 05 mar 2008, 20:19

darekmalick pisze:Nie wiem jak go zamontować
Przecież w tym temacie już to jest opisane(przeze mnie),na poprzedniej stronie.Nic dodać nic ująć.

TYGYS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 wrz 2007, 21:01
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: TYGYS » 05 mar 2008, 23:06

Czy te dziwne wskazania czujnika temperatury i wskaźnika paliwa mogą zależeć jeszcze od jakichś innych elementów czy głównie jest to wpływ tego stabilizatora napięcia ?? (chodzi mi elementy na płycie licznika, z góry zakładam, że czujniki są sprawne).

darekmalick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 20 sty 2008, 14:53
Lokalizacja: wilkołaz

Post autor: darekmalick » 06 mar 2008, 17:35

Przyczyn może być wiele np:
- zaśniedziałe styki,
- tzw zimne luty,
- przerwa na śieżce płytki drukowanej,
-poluzowane nakrętki wskażników.
- uszkodzony przewód elektryczny,
- uszkodzona kostka

[ Dodano: 2008-03-09, 13:09 ]
Stabilizator lub regulator napięcia w liczniku.
KupiLem zamiennik o symbolu KA 7810 , zamontowałem i wszystko jest ok. Wskazania wróciły do normy. Dzięki wszystkim za rady. :-> :-D <ok> <ok>
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2008, 14:55 przez darekmalick, łącznie zmieniany 1 raz.

jacu78

Post autor: jacu78 » 16 kwie 2008, 13:37

Dodam od siebie, że miałem podobne objawy. Wskaźnik paliwa raz pokazywał stan raz nie, nie zwróciłem tylko uwagi czy dzieje się to razem ze wskazaniami temperatury.
Dzięki lekturze forum, przeczyściłem styki stabilizatora i po sprawie - działa jedno i drugie.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 19 kwie 2008, 13:41

darekmalick, Też kupiłem stabilizator o numerach KA7810.

Dla wszystkich którzy też chcą na niego zmienić informuję że ten stabilizator również trzeba podpiąć odwrotnie do oryginalnego stabilizatora. Wszystko chula jak trzeba :-)

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 21 kwie 2008, 07:56

witam, posiadam b4 ABT z instalacja holenderska gazu i moj licznik stanu paliwa gdy przelacze na gaz wskaznik przeswa sie w prawo (czyli full) a gdy przelacze na benzyne to spada na sam dol a rezerwa sie nie pali wiecie jaka moze byc tego przyczyna? z gory dzieki
pozdrawiam

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 21 kwie 2008, 10:13

psk pisze:przelacze na gaz wskaznik przeswa sie w prawo
Mnie to wygląda na błędne podłączenie czujnika temperatury do komputera gazu,ale co by nie było wina po stronie instalacji elektrycznej do gazu.

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 21 kwie 2008, 15:36

moglbys mi podpowiedziec co mam z tym zrobic? benzyny tez nie pokazuje :(

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 21 kwie 2008, 18:20

Może być jeszcze inna przyczyna braku wskazań lub ich falowania. Kontakt pomiędzy zegarami /paliwo i temperatura/ a płytą. Mówiąc obrazowo na płycie są po 2 otwory /oblutowane naokoło cyną/ w miejscach montowania tychże zegarów.Docisk wkrętów płyty do zegarów jest lipny,więc nie dochodzi do nich napięcie lub po prostu styk łapie od czasu do czasu.Lekarstwem na to mogą byc 2 sposoby: po pierwsze przelutować te otwory od wewnętrzen strony płyty lub po prostu włożenie pomiędzy zegar a płytę podkładek miedzianych /o ile mnie pamięć nie myli fi 6x fi 4 x 1/.

psk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 kwie 2008, 17:25
Lokalizacja: Dzialdowo

Post autor: psk » 22 kwie 2008, 16:41

nie to nie to, mi sie wydaje ze to czujnik od gazu chyba tylko jak sie do niego dostac :?

Fakier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 maja 2008, 10:16

Post autor: Fakier » 02 maja 2008, 11:01

Witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury - nawet nie drgnie. Wskaźnik paliwa działa, także to raczej nie stabilizator. Podpinałem mase do szarej wtyczki pod maską (przy włączonym silniku) - tam są 3 piny, jak podłączam mase do jednego, to mi sie zapala kontrolka na tablicy, ale jak przytykam mase do pozostałych dwóch to nic sie nie dzieje - wskazówka nawet nie drgnie.
Wiem ze może to być albo instalacja (pęknięty przewód od wtyczki do tablicy) albo coś w zegarach, pęknięta ścieżka, zaśniedziałe styki.
Moje pytanie brzmi, jak sie dobrać do tych zegarów? Czy trzeba wyciągać cały panel ten pod szybą, czy można jakoś łatwiej?
Fajnie by było gdyby ktoś konkretnie opisał co gdzie trzeba odkręcić, jakie śruby, zatrzaski, na co trzeba uważać, co można przy okazji niechcący uszkodzić :)
Pozdrawiam Łukasz.

EDIT: Problem rozwiązany, przeczyściłem styki przy wskaźnikach.
PS. bardzo łatwo sie wyciąga te zegary :) podziękowania dla użytkownika KUNIK, który opisał gdzie jakie śruby odkręcić (4śruby).

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 17 paź 2008, 14:03

Wczoraj wziąłem się za montowanie ringów w zegarach i przy okazji chciałem wymienić ten stabilizator napięcia bo mi też liczniki wariowały. Pojechałem do elektronika, takiego samego nie miał bo one 32zł kosztują i tylko na zamówienie, ale dał mi rzekomo identycznie działający zamiennik za 3,70zł. Po zamontowaniu wskaźniki podniosły się pięknie ale było jedno małe ale. Po włączeniu silnika napięcie wejściowe nie miało już 12V jak to jest z reguły z akumulatora tylko już 14,4V z alternatora. No i z polowy baku zrobiło mi się 3/4 a temp na silniku doszła prawie do 120stC ;-) Jak widać cena cudów nie wycuduje ;-) No ale tak się przyjrzałem temu oryginalnemu stabilizatorowi i zauważyłem, że on cały tlenkiem jest pokryty. Więc ładnie wszystko wyczyściłem bo błysku, podgiąłem te łapki co te nóżki w nie wchodzą i zamontowałem z powrotem stary układzik. Podgiąłem na koniec trochę nóżki tak by zaparły te łapki do góry, ponieważ dwie skrajne miały luzy. Po odpaleniu stacyjki a następnie silnika wszystko wróciło do normy. Polecam najpierw się upewnić czy to nie wiek i warunki klimatyczne nie wpłynęły na owe niekorzystne zjawiska występujące w naszych licznikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl