[B4 avant 2.0 ABK]montaż blosa
[B4 avant 2.0 ABK]montaż blosa
postanowiłem zamontowac gażnik gazowy zamiast miksera.
Problemy oczywiscie były ze względu na brak miejsca, znalezienie oraz przerobienie czesci które by pozwoliły na solidne zamontowanie blosa do najłatwiejszych nie nalezało.
Ale troche fantazji i konsekwencji ...zresztą sami ocencie.
ten zestaw jest gotowy do montazu w ABK
czyli guma na przepustnice od golfa II GTI
kolanko (90*)na przepływke jest stosowane do robienia dolotu pod stozek
kolanko od strony blosa musiałem skrócic i sciąc pod pewnym kontem
Upchnięcie pod mache wymagało troche cierpliwosci
Po odpaleniu wszystko ok jazda próbna i miłe zaskoczenie auto ciągnie jak ch....a po przełączeniu na bene jeszcze lepiej.
Blos jeszcze nie ustawiony narazie na oko,spalanie takie jak na mikserze. <ok>
Problemy oczywiscie były ze względu na brak miejsca, znalezienie oraz przerobienie czesci które by pozwoliły na solidne zamontowanie blosa do najłatwiejszych nie nalezało.
Ale troche fantazji i konsekwencji ...zresztą sami ocencie.
ten zestaw jest gotowy do montazu w ABK
czyli guma na przepustnice od golfa II GTI
kolanko (90*)na przepływke jest stosowane do robienia dolotu pod stozek
kolanko od strony blosa musiałem skrócic i sciąc pod pewnym kontem
Upchnięcie pod mache wymagało troche cierpliwosci
Po odpaleniu wszystko ok jazda próbna i miłe zaskoczenie auto ciągnie jak ch....a po przełączeniu na bene jeszcze lepiej.
Blos jeszcze nie ustawiony narazie na oko,spalanie takie jak na mikserze. <ok>
Dobry_K pisze:moze koledzy wytlumaczycie mi co daje taki Blos zamiast miksera
Cytat z jednej z aukcji na Allegro :
Dlaczego BLOS zamiast tradycyjnego miksera?
Tradycyjny mikser o małej średnicy wewnętrznej pracuje poprawnie na wolnych obrotach i przy małych obciążeniach ale - właśnie z racji małego przelotu - zmniejsza radykalnie maksymalne osiągi silnika. BLOS zachowuje się w tym przypadku jak mikser mający o wiele większa średnicę redukując do minimum zmniejszenie mocy i pozwalając silnikowi „oddychać pełną piersią”.
Tradycyjny mikser o dużej średnicy zachowuje się poprawnie przy dużych prędkościach (dużych obciążeniach) ale z drugiej strony jest przyczyną niestabilnego składu mieszanki na wolnych obrotach, „dziur” w przyspieszeniu i strzałów w dolot. BLOS dzięki swej
budowie jest pozbawiony tych niedogodności.
BLOS pozwala na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Prawidłowy i optymalny skład mieszanki paliwowo powietrznej w pełnym zakresie obrotów uzyskiwany dzięki zastosowaniu BLOSa pozwala na sprostanie najbardziej rygorystycznym normom
dotyczącym emisji spalin.
BLOS z powodzeniem może być zastosowany we wszelkich silnikach z wtryskiem zasilanych LPG lub CNG.
Zastosowanie BLOSa zdecydowanie upraszcza montaż instalacji. Z powodzeniem można go zainstalować pomiędzy przepływomierzem klapkowym a przepustnicami bez konieczności instalowania dodatkowych mierników przepływu czy jakichkolwiek
kompensatorów ciśnienia. Jeden model można zastosować zdecydowanej większości typach samochodów.
BLOS minimalizuje ryzyko strzałów w dolot spowodowanych wadliwym składem mieszanki. Należy jednak pamiętać, że to urządzenie nie zabezpiecza przed wystrzałami spowodowanymi przez zły stan świec, instalacji wysokiego napięcia (przewody, kopułka
rozdzielacza, cewka etc.) czy też całkowite wypalenie gazu ze zbiornika (co powoduje zubożenie mieszanki). Można dodatkowo wyposażyć instalację w ochronnik przepływomierzy (do nabycia w sieci BRC), klapy antywybuchowe etc. Ochronnik
przepływomierza montuje się bezpośrednio na korpusie BLOSa spiłowując przedtem rant na krawędzi dolotu.
Zasada działania:
Na szczegółowym rysunku BLOS-a możemy zobaczyć korpus 6 w którym przepustnica 18 przesuwa się po „gwizdku” 8. Membrana 19 jest przymocowana do przepustnicy za pomocą pierścienia 20. Sprężyna 22 cały czas dociska przepustnicę w dół. Przepływ powietrza przez BLOS-a (w kierunku oznaczonym strzałką na korpusie) powoduje powstanie podciśnienia. Różnica ciśnień z obu stron membrany powoduje wytworzenie siły która unosi przepustnicę aż do momentu uzyskania równowagi ciśnień. Można więc określić, że ustalona pozycja przepustnicy odpowiada ilości przepływającego powietrza. Przepustnica podnosząc się odsłania zmiennej geometrii otwór „gwizdka”, którym dostaje się gaz w ilości proporcjonalnej do aktualnego przepływu powietrza. Dawkowanie więc gazu odbywa się praktycznie jednocześnie z pomiarem ilości przepływającego powietrza i są to procesy nieodłącznie ze sobą powiązane. Dzięki faktowi, że działanie urządzenia oparte jest na prostych i niezawodnych prawach fizyki oraz, że nie zastosowano tu żadnych elementów elektronicznych (które zawsze wprowadzają pewne opóźnienia i często niestety są zawodne), urządzenie zyskuje coraz większą rzeszę zadowolonych użytkowników.
[ Dodano: 2008-03-04, 19:55 ]
http://www.allegro.pl/item323476216_blo ... az_fv.html
na mikserze palił 11l (90%trasa 10%miasto)teraz pali tyle samo, pokonuje praktycznie te same odcinki dom-praca.Jak montowałem blosa to nie chodziło mi o mniejsze spalanie,lecz o moc i ten efekt uzyskałem.Mozna eksperymentowac z ustawieniem zwiekszając lub zmniejszając dawke.Najlepiej ustawic na analizatorze tak tez niebawm zrobie wtedy ostatecznie dowiem sie ile spali.Ponadto koniec z falującymi obrotami po schodzeniu z wysokich obrotów jak miało to miejsce na mikserze teraz spadają na 950obr i wskazówka ani drgnie.jezeli chodzi o wady to zauwazyłem jedną mianowicie troche gorzej odpala na benie zaraz po wyłączeniu silnika na gazie.O i obudowe aku normalnie zdejmuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: Szydłowiec
kurcze zrobiłes to w najprostrzy sposób jaki moze byc ja jakos nie widziałem zastosowania tej orygyginalnej gumy ale wszystko zrobiłem solidne i jest ok.Własnie z klapki troche sie obawiam zrezygnowac bo blos przecierz nie zabezpiecza przed strzałami tylko je minimalizuje.Ale jak jezdzisz juz pół roku bez rzadnych strzałow to ją chyba wywale.Napisz czy blosa ustawiałes na analizatorze czy jezdzisz z ustawieniem na oko.
widze ze nie masz osłony aku,nie miesci sie?
widze ze nie masz osłony aku,nie miesci sie?
Montaz blosa polecam kazdemu kto ma problemy z lpg ,swoj ustawialem na analizatorze u gazownika ale po takim ustawieniu nie chcial jechac wiec kupilem wskaznik afr na allegro i ustawilem sam i samochod lata,co do kompensacji to przy abk chyba sie tego nie montuje,a jezeli chodzi o akumulator to oslona wchodzi tylko ze poprzedni wlasciciel troche stuningowal przewody od akumulatora i teraz sie nie miesci.
http://www.allegro.pl/item319767567_uni ... blos_.html
http://www.allegro.pl/item319767567_uni ... blos_.html