Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Zmiana filtra seryjnego na stozkowy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 12 sty 2007, 22:01

foxbat pisze:taka dyskusja bez wykresu z hamowni to raczej dość abstrakcyjna jest, nie uważacie?
wszyscy o tej hamowni i hamowni...
a wiesz wogole ze jak bedziesz mial chociaz troche mniej powietrza w kolach albo nie takie opony to wskazania nie beda miarodajne,jest wiele czynnikow ktore wplywaja na wynik na hamowni.....a u nas w polsce nie ma takich ktore daly by rzeczywisty wynik,a jak sa to jest ich malo i niedostepne dla normalnego obywatela

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 13 sty 2007, 00:04

Dlatego robisz jeden test bez stożka, a niedługo potem drugi ze stożkiem w tych samych warunkach, wtedy masz miarodajny wynik. Nota bene różnica będzie w granicach błędu statystycznego. Nawet abstrahując od tego, czy jest sens mierzenia auta po założeniu stożka (a nie ma, bo po co dokonywać pomiaru za 250zł, skoro filtr kosztował 80zł, to byłoby ekonomicznie nieuzasadnione, hamownia jest dla poważnych modów), to tym bardziej absurdalne są dla mnie stwierdzenia, że po stożku jest power jak cholera i czuć, że "się lepiej wkręca".

Nie ma to jak sugestywny marketing. Taka wielka wyprz.

Swoją drogą dopóki będziemy jeździli starymi sztruclami, to dla wielu super tuningiem i wielką satysfakcją będzie posiadanie stożka czy strumienicy.

A co do tego czy jest to placebo czy nie, wypowiem się tak, że gratuluję super wyczucia auta, bo ja np. nie potrafię wyczuć róznicy "we wkręcaniu się" w sytuacji kiedy jadę sam na rezerwie z 10 litrami w baku, ani wtedy kiedy właśnie zatankowałem do pełna, a obok siedzi moja kobieta. Jest to jakby nie patrzeć +100kg (50kg paliwo i drugie tyle baba). Jak dla mnie auto chodzi tak samo i w jedym, i w drugim przypadku, a jestem pewien, że różnica w parametrach między tymi dwoma wariantami jest większa niż pomiędzy seryjnym filtrem i stożkiem.

Ja nikomu stożka nie bronię i sam jak na studiach jeździłem starym nissanem, to gdybym miał wówczas środki też bym taki filtr założył. Choćby dla lansu. Ze wszystkiego się jednak wyrasta. Natomiast opowieści co poniektórych jaki to stożek cudowny i, że na pewno jest więcej mocy zakrawają na szarlatanerię. Pozdrawiam.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 sty 2007, 00:49

sebolec pisze:Dlatego robisz jeden test bez stożka, a niedługo potem drugi ze stożkiem w tych samych warunkach, wtedy masz miarodajny wynik. Nota bene różnica będzie w granicach błędu statystycznego. Nawet abstrahując od tego, czy jest sens mierzenia auta po założeniu stożka (a nie ma, bo po co dokonywać pomiaru za 250zł, skoro filtr kosztował 80zł, to byłoby ekonomicznie nieuzasadnione, hamownia jest dla poważnych modów), to tym bardziej absurdalne są dla mnie stwierdzenia, że po stożku jest power jak cholera i czuć, że "się lepiej wkręca".

Nie ma to jak sugestywny marketing. Taka wielka wyprz.

Swoją drogą dopóki będziemy jeździli starymi sztruclami, to dla wielu super tuningiem i wielką satysfakcją będzie posiadanie stożka czy strumienicy.

A co do tego czy jest to placebo czy nie, wypowiem się tak, że gratuluję super wyczucia auta, bo ja np. nie potrafię wyczuć róznicy "we wkręcaniu się" w sytuacji kiedy jadę sam na rezerwie z 10 litrami w baku, ani wtedy kiedy właśnie zatankowałem do pełna, a obok siedzi moja kobieta. Jest to jakby nie patrzeć +100kg (50kg paliwo i drugie tyle baba). Jak dla mnie auto chodzi tak samo i w jedym, i w drugim przypadku, a jestem pewien, że różnica w parametrach między tymi dwoma wariantami jest większa niż pomiędzy seryjnym filtrem i stożkiem.

Ja nikomu stożka nie bronię i sam jak na studiach jeździłem starym nissanem, to gdybym miał wówczas środki też bym taki filtr założył. Choćby dla lansu. Ze wszystkiego się jednak wyrasta. Natomiast opowieści co poniektórych jaki to stożek cudowny i, że na pewno jest więcej mocy zakrawają na szarlatanerię. Pozdrawiam.
ale w maluchu jak masz malo paliwa to czuc ze jedzie szybciej niz jak masz pelny bak :-) kazda 1/4 konia mechanicznego jest odczuwalana :-)
jak mala stajania to kazdy kucyk sie liczy :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 13 sty 2007, 13:35

Filtr stozkowy jaky by nie był ma mniejsze opory powietrza, więc normalne jest to że go łatwiej zassysa. Przyrosty mocy nie są astronomiczne ale lepsze to niż zwykły zamiennik.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 sty 2007, 14:43

audicom1 pisze:Filtr stozkowy jaky by nie był ma mniejsze opory powietrza, więc normalne jest to że go łatwiej zassysa. Przyrosty mocy nie są astronomiczne ale lepsze to niż zwykły zamiennik.
nie wiem czy wiesz tez jedna rzecz ale przy zmianei filtra na stozkowy trzeba ustawic inaczej zaplon i wyregulowac mieszanke..... i jak juz wczesniej wspomnialem nie obudowany filtr zmniejsza moc gdyz lapie tylko wiecej cieplego powietrza z komory silnika :-) a pozniej ktos pisze ze ma problemy z obortami,spalaniem czy wkrecaniem na oborty :-P

[ Dodano: 2007-01-13, 14:45 ]
jhak chcesz miec wieksza moc to nalej sobie paliwa modelarskiego,bedzie zapierdalal jak wsciekly tylko trzeba uwazac zeby sie nie zapalic :-)

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 13 sty 2007, 15:25

audicom1 pisze:Filtr stozkowy jaky by nie był ma mniejsze opory powietrza, więc normalne jest to że go łatwiej zassysa. Przyrosty mocy nie są astronomiczne ale lepsze to niż zwykły zamiennik.
Prawie jak turbo. :mrgreen:

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 sty 2007, 15:30

prawie robi wielka roznice :-D

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 13 sty 2007, 15:34

mrx1983 pisze:nie wiem czy wiesz tez jedna rzecz ale przy zmianei filtra na stozkowy trzeba ustawic inaczej zaplon i wyregulowac mieszanke..... i jak juz wczesniej wspomnialem nie obudowany filtr zmniejsza moc gdyz lapie tylko wiecej cieplego powietrza z komory silnika a pozniej ktos pisze ze ma problemy z obortami,spalaniem czy wkrecaniem na oborty
filtr jest obudowany w osłonie atermicznej z karbonu, jest doprowadzone powietrze zza zderzaka (też przez rury karbonowe), zapłon wyregulowany jak i mieszanka, na hamowni przy dobrym ciśnieniu w oponach i paliwie z firmowej stacji wyzszło lekko ponad 3KM i 10 niutonków. Sprawdzany 2 razy, a granica błedy to mniej niż 1 KM (hamownia obciążeniowa).

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 13 sty 2007, 15:39

Pokaż. :-) Bo w te 10Nm bez dowodu nie uwierzę.

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 13 sty 2007, 15:43

audicom1 pisze:
mrx1983 pisze:nie wiem czy wiesz tez jedna rzecz ale przy zmianei filtra na stozkowy trzeba ustawic inaczej zaplon i wyregulowac mieszanke..... i jak juz wczesniej wspomnialem nie obudowany filtr zmniejsza moc gdyz lapie tylko wiecej cieplego powietrza z komory silnika a pozniej ktos pisze ze ma problemy z obortami,spalaniem czy wkrecaniem na oborty
filtr jest obudowany w osłonie atermicznej z karbonu, jest doprowadzone powietrze zza zderzaka (też przez rury karbonowe), zapłon wyregulowany jak i mieszanka, na hamowni przy dobrym ciśnieniu w oponach i paliwie z firmowej stacji wyzszło lekko ponad 3KM i 10 niutonków. Sprawdzany 2 razy, a granica błedy to mniej niż 1 KM (hamownia obciążeniowa).
naet jesli by ci sie udalo tyle osiagnac to warte to bylo wlozonej pracy???? porazka 3KM to nawet tego nie odczujesz,moze tylko przy spalaniu na stacji benzynowej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 13 sty 2007, 17:34

widze że temat zrobił się gorący, ja tam nie będe tematu drązył swoje wiem auto czuje pozdrawiam zwolenników i przeciwników :-D

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 13 sty 2007, 19:06

Zamykam temat. Każdy ma swoje zdanie na ten temat i to wystarczy.
POZDRO dla wszystkich!!!

Awatar użytkownika
maslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 20 sty 2007, 22:04
Lokalizacja: Oława

Post autor: maslo » 20 lut 2007, 09:09

Yyy… nie rozumie tego forum, jak zaczyna się rozmowa to Wy ją zamykacie ??? Chyba po to jest forum żeby dyskutować i wymieniać się poglądami.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 20 lut 2007, 09:51

maslo pisze:Yyy… nie rozumie tego forum, jak zaczyna się rozmowa to Wy ją zamykacie ??? Chyba po to jest forum żeby dyskutować i wymieniać się poglądami.
...i co wniosłeś do tematu :roll: :?:
p.s. temat nie jest zamknięty... :-P

Awatar użytkownika
oCOUPANT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:39
Lokalizacja: KR

Post autor: oCOUPANT » 21 lut 2007, 11:15

audicom1 pisze:Filtr stozkowy jaky by nie był ma mniejsze opory powietrza, więc normalne jest to że go łatwiej zassysa. Przyrosty mocy nie są astronomiczne ale lepsze to niż zwykły zamiennik.
I jednoczesnie zassysa wiecej syfu do silnika, 3KM i 10Nm wiecej to nedznie :-/ a koszty nieporownywalnie duze.
Jezeli stozek bylby takim cudownym lekiem na niedobory mocy w naszych autach, a przy tym nie mial wad to seryjnie juz dawno by go do wszystkiego montowali :roll:
Stozek sprawdzi sie jedynie w wyzylowanych silnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl