[80 B3 1,8 PM LPG] Problemy z uruchomieniem zimnego silnika
[80 B3 1,8 PM LPG] Problemy z uruchomieniem zimnego silnika
Witam! Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Bez względu czy palę na benzynie czy LPG. Jak podczas rozruchu nie nacisnę na pedał gazu to nie zaskoczy. (rozrusznik kręci, świece ok) Ale nawet i potem muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej zgaśnie. Jak się trochę rozgrzeje to chodzi już sam, ale strasznie się trzęsie. Dopiero jak osiągnie ok 60 stopni to pracuje normalnie na wolnych obrotach. Z zapalaniem też już nie ma problemu. Co to może być? Pomocy!
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
maciek122, PM to monowtrysk.
samone, Przyczyn może być wiele. Na początek odczyt błędów ECU (może coś pokaże), sprawdziłbym czujnik temperatury do ECU (niebieski), następnie sondę lambda i jeśli jest 100% sprawna spróbował wyregulować LPG, jeśli miałbym jakiekolwiek podejrzenia co do jej pracy to ją wymienił. Na koniec reset ECU i adaptacja, jeśli nastąpi poprawa to do sprawdzenia/przestawienia emulacja lambdy lub/i regulator ciśnienia paliwa.
Polecam lekturę mojego artykułu w dziale download/lpg.
Rady niestety ogólne bo i szczegółów w Twoim poście brak (jaka instalacja, ile ma przejechane, co było robione itd. itp.).
samone, Przyczyn może być wiele. Na początek odczyt błędów ECU (może coś pokaże), sprawdziłbym czujnik temperatury do ECU (niebieski), następnie sondę lambda i jeśli jest 100% sprawna spróbował wyregulować LPG, jeśli miałbym jakiekolwiek podejrzenia co do jej pracy to ją wymienił. Na koniec reset ECU i adaptacja, jeśli nastąpi poprawa to do sprawdzenia/przestawienia emulacja lambdy lub/i regulator ciśnienia paliwa.
Polecam lekturę mojego artykułu w dziale download/lpg.
Rady niestety ogólne bo i szczegółów w Twoim poście brak (jaka instalacja, ile ma przejechane, co było robione itd. itp.).
ja mialem to samo, w silniku PM, wymieniłem czujnik temperatury silnika i jest wszystko ok, obczaj sobie na viewtopic.php?t=12070
witam wszystkich mam problem z moja b3 mam silnik 1.8 na mechanicznym wtrysku silnik jest z gazem na gazie chodzi idealnie trzyma obroty ładnie pali wkręca sie i wszytko jest ok ale gdy przelanczam na paliwo samochód nie ma wolnych obrotów momentalnie gaśnie jak mu będę gazował to będzie chodził i jeździ normalnie czuć moc i jest ok ale nie trzyma wolnych obrotów czy może to być wina głównego wtrysku????? czy raczej to coś innego silnik krokowy jak podepnę na ostro to chodzi i trzyma wolne ale na gazie podchodzi pod 4 tys obrotów wiec oco tu taj chodzi porze o niezwłoczna pomoc
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
To masz na mono wtrysku czy wielowtrysku?binladen pisze:czy może to być wina głównego wtrysku?
Masz oznaczenie silnika DZ czy JN czy PM?
Moja wielka czarna kula mowi: "kup nowy samochud a pozbedziesz sie problemu" 8-)
Napisz dokladniej co masz pod maska! Ani ja ani nikt z klubowiczow nie jest wruzka! :evil:
[B4 2.0 ABT]
witam mam tez podobny problem gasnie mi silnik bez róznicy czy zimny czy ciepły na bezynie oczywiscie bo na gazie chodzi dobrze. Jadac nim musze wciskac pedał gazu do konca bo nie chce mi isc nawet po wcisniecu pedału jest jak muł ale jkos idzie nieraz sie tak co przestawi ze chodzi dobrze ale zazwyczaj chodzi nie dobrze nie wiem juz od czego to jest moze od bezyny bo leje na orlenie verve 98 albo od filtra paliwowego no nie mam pojecia co moze byc przyczyna jak ktos wie to prosze o kontakt
Re: [80 B3 1,8 PM LPG] Problemy z uruchomieniem zimnego siln
Wymień czujnik temperatury ECU, podający informację o temperaturze płynu chłodzącego do komputerka sterującego. W niektórych modelach jest on niebieski, we wcześniejszych biały u dołu króćca cieczy chłodzącej, taki na małą wtyczkę - dwupinowy.samone pisze:
Witam! Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Bez względu czy palę na benzynie czy LPG. Jak podczas rozruchu nie nacisnę na pedał gazu to nie zaskoczy. (rozrusznik kręci, świece ok) Ale nawet i potem muszę trzymać nogę na gazie bo inaczej zgaśnie. Jak się trochę rozgrzeje to chodzi już sam, ale strasznie się trzęsie. Dopiero jak osiągnie ok 60 stopni to pracuje normalnie na wolnych obrotach. Z zapalaniem też już nie ma problemu. Co to może być? Pomocy!
[B4 2.0 ABT]
ale gdzie on dokładnie jest bo nie moge go znajsc
. Teraz przez jakids czas samo sie naprawiło i było dobrze ale znów mi sie popsuło i jest tak samo
. Teraz przez jakids czas samo sie naprawiło i było dobrze ale znów mi sie popsuło i jest tak samo
mam ten sam problem w silniku 1.8 bodaj PM tylko na pierburgu 2EE. Sprawa wygląd anastępująco kupiony był tylko z PB i chodził elegancko żadnych zarzutów! po montarzu gazu zaczoł świrować po kilku wizytach w serwisie gdzie montowali gaz pomogło po drobnych problemach z utrzymaniem silnika na wolnych obrotach! regulacja pomogłą ale teraz po kilku miechach na LPG jest problem z PB na gazie chodzi jak zegarek a na benzynie po zdjęciu nogi z gazu nie zatrzymuje sie na ustawionych wolnych obrotach tylko zaczyna drgać poniżej 900 obrotów i gaśnie! a wiadomo czym to sie kończy brak hampli i wspomagania nie mam pojęcia co to może być podejrzenia padają na sterownik przepustnicy który najprawdopodobniej nie podbija łopatki przepustnicy jak zpada z obrotów ale dziwi mnie to że na gazie chodzi jak zegarek a na benzynie robi takie jajca!! pomocy już mi brak pomysłów co to może być! help