[80B3 PM BP+LPG] zminiające sie ustawienia pracy silnika
[80B3 PM BP+LPG] zminiające sie ustawienia pracy silnika
Mam taki problem z swoja b3(silnik 1.8S + automat, wersja PM z monowtryskiem)otoz nie wazne czy zimny czy cieply silnik po jego odpaleniu (z czym na szczescie nie ma problemu) silnika ma dziwe obroty biegu jałowego tzn.: raz trzyma po odpaleniu 1100obr/min i jak zlapie temperature spada do jakichs 920-950obr/min, czyli wszystko niby ok, ale czasami trzyma bez przerwy 1100obr albo tylko 800obr i przygasa, co ciekawe po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty ma znowu inne niz przed chwila, wymienilem czujnik temperatury silnika, mam nowe swiece, problem dotyczy jazdy zarówno na benzynie jak i LPG. co to moze byc? dodam jeszcze ze silnik podczas jazdy pracuje dobrze, nie hałasuje ani nie przerywa, spala ok 14lLPG/100km.
to był biały czujnik do instalacji bosha viewtopic.php?t=12070 ,ten nastawnik przepustnicy to gdzie jest? gdzies przy samej przepustnicy??
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Obawiam się, że wymieniłeś nie ten czujnik. Mogę się mylić oczywiście. Po dość długim buszowaniu po stronach intercarsu dochodzę do wniosku, że za podanie sygnału do ECU odpowiada identyczny czujnik (dwupinowy) ale o kolorze niebieskim i symbolu Bosch 0 280 130 026.
Nastawnik przepustnicy to takie czarne pudełko na zespole wtryskowym z prawej strony, wielkości ok. 7x15x5cm z wtyczką na 4 piny, popularnie zwany silniczkiem krokowym.
Nastawnik przepustnicy to takie czarne pudełko na zespole wtryskowym z prawej strony, wielkości ok. 7x15x5cm z wtyczką na 4 piny, popularnie zwany silniczkiem krokowym.
niebieski czujnik jest do instalacji oplowskich, ale fakt wygląda identycznie, predzej to bedzie silniczek krokowy, problem w tym ze te obroty sie zmieniaja tylko po odpaleniu silnika i na danym poziomie sie utrzymuja a nie "faluja" bez przerwy. 2 sprawa ze na przwodzie doprowadzajacym gaz do silnika tez mam silczek krokowy i raczej malo prawdopodobne ze oba bylyby niesprawne, to raczej zle dane docieraja do ecu...
co do czujnika nie mam wąptpliwosci, tez sprawdzalem na stronach intercarsu, pozatym oryginalny mialem bialy, mysle ze moj problem z obrotami nie jest spowodowany lapaniem jakiegos "lewego" powietrza bo wtedy obroty poprostu raz ida w gore raz w dol, rzeczywiscie moze byc to ten krokowiec przy przepustnicy, a jest jakas mozliwosc przeczyszczenia go zanim konieczna bedzie wymiana?? bo taki krokowiec troche kosztuje...
dokładny numer części , czyli Nastawnik przepustnicy 051133031.
a tu polecane zamienniki , zmień na dole język na Polski i wklej ten numer na dole po lewej:
http://www.autoteile-shopping.de/default.asp?lang=en
a tu polecane zamienniki , zmień na dole język na Polski i wklej ten numer na dole po lewej:
http://www.autoteile-shopping.de/default.asp?lang=en
sorry ale nie znalazlem tego silniczka, z reszta na moim obecnym sa numery wiec odczytam i w razie "W" wymienie, nikt sie z was nigdy nie spotkal z taką sytuacja jak moja z tymi zmieniajacymi sie ustawieniami silnika?? w dadatku zalewa mi go czasmi, wiec podejrzewam ze to silnik krokowy otwiera zbyt bardzo przepustnice i mieszanka jest wtedy zbyt "uboga" i na zimnym silniku nie chce palic jesli kilka minut wczesniej byl odpalony i nie zdarzyl zlapac temperatury