[80 B4 2.6 ABC] ktos ma zamontowaną kontrolke rezerwy?
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
[80 B4 2.6 ABC] ktos ma zamontowaną kontrolke rezerwy?
Witam chcę taką założyć ale niewiem czy da rade proszę o podpowiedz. :idea:
Ostatnio zmieniony 22 lut 2007, 15:42 przez radek kocio, łącznie zmieniany 1 raz.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
właśnie takie coś sprzedaję:
http://www.allegro.pl/item166932696_auto_check_audi_80_90_b3_b4_s2_coupe_autocheck_ac.html
montuje się to w miejsce wyświetlacza ikonek, ewentualnie MiniChecka - tam gdzie są 3 kontrolki: płynu hamulcowego, oleju i akumulatora...
jak założysz AC to będziesz miał te wszystkie komunikaty które pokazałem na aukcji - o ile będziesz miał dodatkowe czujniki płynu od spryskiwaczy i moduł sprawdzający światła
http://www.allegro.pl/item166932696_auto_check_audi_80_90_b3_b4_s2_coupe_autocheck_ac.html
montuje się to w miejsce wyświetlacza ikonek, ewentualnie MiniChecka - tam gdzie są 3 kontrolki: płynu hamulcowego, oleju i akumulatora...
jak założysz AC to będziesz miał te wszystkie komunikaty które pokazałem na aukcji - o ile będziesz miał dodatkowe czujniki płynu od spryskiwaczy i moduł sprawdzający światła
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Żeby nie ingerować w zbiornik i czujnik tam zamontowany ja osobiście zrobiłbym sobie na wzmacniaczu operacyjnym komparatorek napięcia i podłączył do przewodu idącego do wskaźnika. Komparatorek ma dużą rezystancję wejściową więc nie powinien spowodować przekłamania na oryginalnym zegarze. Do tego w gałęzi odniesienia zamontowałbym potencjometr tak by można było sobie regulować moment zaświecenia się kontrolki. Koszt całości maksymalnie 15 złotych. Wielkośc płytki gdzies 3 na 4 centymetry. Kabelki o łącznej długości ok 50 cm. Całośc montowana przy liczniku. Dzieki za natchnienie.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Schemacik juz jest narysowany. Aby podać Ci odpowiednie wartości elementów muszę znać jedną wartość. Mianowicie podaj mi wartośc napięcia pomiedzy dwoma cienkimi przewodami które są w złączu elektrycznym pompy - bagażnik pod okrągłą pokrywką. Zmierz te napięcie gdy poziom paliwa w zbiorniku będzie osiągał wartośc progową dla zapalenia sie kontrolki. Ja mam w swoim zbiorniku za dużo paliwa a zanim je wyjeżdżę to troche minie. Ja bym pozostawił w zbiorniku ok 10 litrów benzyny lub zmierzył napiecie gdy wskazówka zaczyna nachodzić na czerwone pole. Wartośc napięcia jest mi potrzebna by dobrać rezystorki. Te napięcie które pomierzysz to bedzie napięcie na rezystorze pomiarowym poziomu paliwa. W złączu sa także dwa grubsze przewody - ale to sa od zasilania pompy - dla mnie nie istotne. Mierz napięcie na włączonym zapłonie. Jeden z cienkich przewodów jest chyba brązowy a drugi ma cos z fioletem. Gdybyś miał problemy to daj znac a podam ci ze schematu dokładne kolorki. Koszt części ok 10 złotych. Części ogólnodostepne.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Mogę zaprojektować na dwa spoby, ale nie wiem czy to Ci odpowiada. Pierwszy to taki który zakładałem tzn ze sprawnym wskaźnikiem a drugi tylko do kontrolki bez wskaźnika. Musisz mieć sprawny wskaźnik, który będzie mierzył prąd płynacy przez rezystor w baku lub chociazby opornik w baku. Mogę też zaprojektować układ tylko na kontrolkę, ale wtedy nie będzie działał wskaźnik. Nie wiem czy to Ci odpowiada. Moim zdaniem lepiej jest sobie dokupić nawet używany ale sprawny wskaźnik i go zamontować, wtedy będą działały oba układy - wskaźnik i kontrolka. Do tego musisz miec sprawny stabilizator na płytce licznika, gdyż z niego bedzie zasilanie dodatkowego układu. Muszę mieć jakąś podstawę do założeń projektu. Z tego co widzę to u Ciebie wszystko jest "niepewne". Ja zaprojektuję Ci układzik który będzie na 100% sprawny a Ty odpiszesz że to kicha. Zakładam, że rezystor w baku jest nieuszkodzony gdyz z niego czerpię sygnał o poziomie paliwa. Może być tak, że wskaźnik masz dobry a uszkodzony jest właśnie opornik w baku i wtedy cała moja i Twoja robota na nic. Posprawdzaj co masz dobre w swoim aucie odnośnie pomiaru poziomu paliwa a wtedy dam ci jakąs konkretniejszą odpowiedź. Za duzo jest niewiadomych. Zajrzyj do zbiornika i przejrzyj rezystor oraz miedziane lineczki doprowadzające czy nie są pourywane. Bez sprawnego czujnika w baku nic nie ma sensu, no chyba że sobie chcesz dokleić kawałek blaszki kontaktowej i dorobic styk na oporniku w baku ale to tak jak ci pisali poprzednicy gra niewarta świeczki i dużo zachodu , nie wspomne o mizernym efekcie. Jeżeli masz auto o przebiegu grubo ponad 200 tysiecy to najprawdopodobniej masz poprzerywane lineczki przy rezystorze w baku. U mnie tak było. Załozyłem sobie drugie od głośników - koniecznośc lutowania. Wskaźnik może byc również uszkodzony, ale na razie załóżmy że jest sprawny tak jak stabilizator gdyż tak jak domniemywam inne zegary działaja ok. Tak czy inaczej muszisz sprawdzić przynajmniej czujnik poziomu paliwa w baku. Jeżeli będzie sprawny to wyślę ci schemat tylko do układu kontrolki. Gdybys się kiedyś namyslił na wskaźnik to musisz znowu przelutować oporniczki na płytce. W sytuacji gdy podłączysz sobie mój układzik a wskaźnik będzie raz dzialał a raz nie dzialał to wszystko o kant tyłka otłuc. Powalcz ze swoim autem a zwłaszcza z opornikiem w baku a ja postaram sie zamieścic schemacik w dziale download. Odpisz co masz sprawne. W ziorniku nie ma przewodu od kontrolki, więc tylko włożenie żaróweczki w odpowiednie miejsce tez ci nic nie da. Żeby polutowac sobie układzik musisz mieć lutownicę. Elemencików będzie ok 15.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz