Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.6 ABC] ktos ma zamontowaną kontrolke rezerwy?

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

[80 B4 2.6 ABC] ktos ma zamontowaną kontrolke rezerwy?

Post autor: radek kocio » 19 lut 2007, 20:10

Witam chcę taką założyć ale niewiem czy da rade proszę o podpowiedz. :-/ :idea:
Ostatnio zmieniony 22 lut 2007, 15:42 przez radek kocio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 lut 2007, 22:15

zamontuj AutoChecka i będziesz miał to od razu wbudowane, dodatkowo możesz zamontować czujnik od spryskiwaczy, klocków itp
poza tym AC lepiej wygląda ;]

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 20 lut 2007, 09:40

a tak dokładniej to co to jest? gdzie to się podpina i czy to drogi interes. A od czego AC lepiej wygląda:?:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 lut 2007, 19:22

właśnie takie coś sprzedaję:
http://www.allegro.pl/item166932696_auto_check_audi_80_90_b3_b4_s2_coupe_autocheck_ac.html

montuje się to w miejsce wyświetlacza ikonek, ewentualnie MiniChecka - tam gdzie są 3 kontrolki: płynu hamulcowego, oleju i akumulatora...

jak założysz AC to będziesz miał te wszystkie komunikaty które pokazałem na aukcji - o ile będziesz miał dodatkowe czujniki płynu od spryskiwaczy i moduł sprawdzający światła

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 lut 2007, 15:55

mnie by bardziej pasowała kontrolka taka jak w polonezie. Da rade cos takiego zamontować :?:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 21 lut 2007, 22:39

da radę, ale jest to raczej bezsensowne i pracochłonne

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 21 lut 2007, 23:05

jak byś mógł zamieść jakieś foto albo opis czy coś w tym stylu to zobaczył bym na czym to polega może kiedyś mnie chęci napadną i coś pokombinuje jak będzie na moje siły ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lut 2007, 23:43

Żeby nie ingerować w zbiornik i czujnik tam zamontowany ja osobiście zrobiłbym sobie na wzmacniaczu operacyjnym komparatorek napięcia i podłączył do przewodu idącego do wskaźnika. Komparatorek ma dużą rezystancję wejściową więc nie powinien spowodować przekłamania na oryginalnym zegarze. Do tego w gałęzi odniesienia zamontowałbym potencjometr tak by można było sobie regulować moment zaświecenia się kontrolki. Koszt całości maksymalnie 15 złotych. Wielkośc płytki gdzies 3 na 4 centymetry. Kabelki o łącznej długości ok 50 cm. Całośc montowana przy liczniku. Dzieki za natchnienie. :-D

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 lut 2007, 09:14

Wsztstko było by git ;-) gdybyś wyjaśnił co to jest komparatorek, gałąż odniesienia i wzmacniacz operacyjny :oops: :?: . A jakiś schemat możesz zamieścić :?: było by łatwiej. :mrgreen:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lut 2007, 09:29

Spoko. Narysuje cos wieczorem. Komparatorek to scalaczek z 8 nóżkami. Czy może jako kontrolka pracować dioda?

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 lut 2007, 12:16

oczywiście nawet jest wskazane :mrgreen: . Jeszcze mała prozba jak byś mógl podaj typy czy jakieś oznaczenia tych podzespołow żeby wszystko pasowało 8-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lut 2007, 12:31

Schemacik juz jest narysowany. Aby podać Ci odpowiednie wartości elementów muszę znać jedną wartość. Mianowicie podaj mi wartośc napięcia pomiedzy dwoma cienkimi przewodami które są w złączu elektrycznym pompy - bagażnik pod okrągłą pokrywką. Zmierz te napięcie gdy poziom paliwa w zbiorniku będzie osiągał wartośc progową dla zapalenia sie kontrolki. Ja mam w swoim zbiorniku za dużo paliwa a zanim je wyjeżdżę to troche minie. Ja bym pozostawił w zbiorniku ok 10 litrów benzyny lub zmierzył napiecie gdy wskazówka zaczyna nachodzić na czerwone pole. Wartośc napięcia jest mi potrzebna by dobrać rezystorki. Te napięcie które pomierzysz to bedzie napięcie na rezystorze pomiarowym poziomu paliwa. W złączu sa także dwa grubsze przewody - ale to sa od zasilania pompy - dla mnie nie istotne. Mierz napięcie na włączonym zapłonie. Jeden z cienkich przewodów jest chyba brązowy a drugi ma cos z fioletem. Gdybyś miał problemy to daj znac a podam ci ze schematu dokładne kolorki. Koszt części ok 10 złotych. Części ogólnodostepne.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 lut 2007, 12:57

troche lipa :cry: bo nie mam czym zmierzyć a niewiem czy by coś pokazało bo zegar ma problemy i nie zawsze działa, pisłeś wcześniej o potencjometrze nie dało by rady nim póżniej wyregulować :?: Najwyżej poczekam to u siebie sprawdzisz jak nie będzie z tym problemu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 lut 2007, 13:24

Mogę zaprojektować na dwa spoby, ale nie wiem czy to Ci odpowiada. Pierwszy to taki który zakładałem tzn ze sprawnym wskaźnikiem a drugi tylko do kontrolki bez wskaźnika. Musisz mieć sprawny wskaźnik, który będzie mierzył prąd płynacy przez rezystor w baku lub chociazby opornik w baku. Mogę też zaprojektować układ tylko na kontrolkę, ale wtedy nie będzie działał wskaźnik. Nie wiem czy to Ci odpowiada. Moim zdaniem lepiej jest sobie dokupić nawet używany ale sprawny wskaźnik i go zamontować, wtedy będą działały oba układy - wskaźnik i kontrolka. Do tego musisz miec sprawny stabilizator na płytce licznika, gdyż z niego bedzie zasilanie dodatkowego układu. Muszę mieć jakąś podstawę do założeń projektu. Z tego co widzę to u Ciebie wszystko jest "niepewne". Ja zaprojektuję Ci układzik który będzie na 100% sprawny a Ty odpiszesz że to kicha. Zakładam, że rezystor w baku jest nieuszkodzony gdyz z niego czerpię sygnał o poziomie paliwa. Może być tak, że wskaźnik masz dobry a uszkodzony jest właśnie opornik w baku i wtedy cała moja i Twoja robota na nic. Posprawdzaj co masz dobre w swoim aucie odnośnie pomiaru poziomu paliwa a wtedy dam ci jakąs konkretniejszą odpowiedź. Za duzo jest niewiadomych. Zajrzyj do zbiornika i przejrzyj rezystor oraz miedziane lineczki doprowadzające czy nie są pourywane. Bez sprawnego czujnika w baku nic nie ma sensu, no chyba że sobie chcesz dokleić kawałek blaszki kontaktowej i dorobic styk na oporniku w baku ale to tak jak ci pisali poprzednicy gra niewarta świeczki i dużo zachodu , nie wspomne o mizernym efekcie. Jeżeli masz auto o przebiegu grubo ponad 200 tysiecy to najprawdopodobniej masz poprzerywane lineczki przy rezystorze w baku. U mnie tak było. Załozyłem sobie drugie od głośników - koniecznośc lutowania. Wskaźnik może byc również uszkodzony, ale na razie załóżmy że jest sprawny tak jak stabilizator gdyż tak jak domniemywam inne zegary działaja ok. Tak czy inaczej muszisz sprawdzić przynajmniej czujnik poziomu paliwa w baku. Jeżeli będzie sprawny to wyślę ci schemat tylko do układu kontrolki. Gdybys się kiedyś namyslił na wskaźnik to musisz znowu przelutować oporniczki na płytce. W sytuacji gdy podłączysz sobie mój układzik a wskaźnik będzie raz dzialał a raz nie dzialał to wszystko o kant tyłka otłuc. Powalcz ze swoim autem a zwłaszcza z opornikiem w baku a ja postaram sie zamieścic schemacik w dziale download. Odpisz co masz sprawne. W ziorniku nie ma przewodu od kontrolki, więc tylko włożenie żaróweczki w odpowiednie miejsce tez ci nic nie da. Żeby polutowac sobie układzik musisz mieć lutownicę. Elemencików będzie ok 15.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 22 lut 2007, 14:41

Najprawdopodobniej ciapnięty jest stabilizator bo i ten od temperatury tez świruje. Mnie by interesowała ta opcja żeby zegar i kontrolka działała. Niedługo przełorze stabilizator jak zalicze ostatni egzamin tj. w sobote, ma przejechane 240tyś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl