Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL DIESEL] Instalacja na olej roślinny

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 21 sty 2008, 12:51

PawelG pisze:panowie przepraszam ale LITOśCI!!!

Po co do itak tanio jeżdżącego dieselka pchać olej roślinny.
każdy tak się naśmiewa w innych tematach z LPG do benzyny - a to przecie nic innego, a nawet mniej uzasadnione, bo przecież diesel z założenia jest oszczędny.
nic mnie tak nie wyprowadza z równowagi jak dewiza "TANIEJ!". Ja rozumiem że można raz taniej, ale jak już ktoś chce taniej niż taniej to przesada.
hehe masz racje, ale równie dobrze można spytać po co zakładać LPG do corsy 1,2 ? <ok>
albo do Tico 800 :mrgreen:

ja bym nigdy nie załozył, bo nie wierzę w zwrot kosztów montowania takiej instalacji... poza tym bałbym się o niektóre podzespoły, takie jak np wtryski (o których z reszta pisałeś) <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 sty 2008, 16:26

Szacunek za wyrezanie takiej hybrydy, jednak sam raczej nigdy bym czegoś takiego nie wsadził do auta. ;-)

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 21 sty 2008, 17:31

sajmon kiedyś chciałbym zobaczyć to rozwiązanie u Ciebie, koszt instalacji jest średni, może się zainteresuję takim rozwiązaniem mimo iż autko i tak mi mało pali 8-)

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 21 sty 2008, 20:16

koncerny samochodowe wydają miliony na zmniejszenie emisji CO2 o kilka procent, a ja za 300EUR zmniejszyłem CO2 o połowę <ok> no i po badaniu w TUV mogę zaparkować w centrum Berlina - jak znajdę miejsce :mrgreen:

M@rcus Może kiedyś spotkamy się na parkingu pod Lidlem, bo tam często robię zakupy i przy okazji tankuję :lol:

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 sty 2008, 15:18

W Kraśniku co prawda żadko bywam, ale może kiedyś wpadniesz na Jakiś ZLOT AUDI do Lublina, więcej na stronie w moim podpisie ;-)

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 29 sty 2008, 01:15

Sajmon jestem pełen podziwu. Pomysł i wykonanie full profi. Koniecznie muszę pokazać ten temat kumplowi (ma tdi). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wolly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 733
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:33
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wolly » 03 lut 2008, 09:02

szacune za pomysł i włozona prace

Awatar użytkownika
prezes3000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 04 wrz 2007, 22:57
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: prezes3000 » 03 lut 2008, 16:35

gratulacje za pomysłi dobre wykonanie ;-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 03 lut 2008, 17:06

ja juz dawno planowalem cos takiego tylko ze we wladymircu :-P tak dla zabawy zobaczyc jak by to bylo. Ale to tzreba czasu, a jak jest czas to sie nie chce :p

adasrogas

Post autor: adasrogas » 04 lut 2008, 19:26

też mam władymirca, a jak by go podłączyć bezpośrednio pod butelkę z olejem to nic mu sie nie stanie? po ile jest litr oleju roślinnego bo nie orientuje sie w tym?

mam jeszcze jedno pytanko dotyczące tej instalacji? padło hasło przepłukania instalacji przed zgaszeniem silnika. wychodzi na to wtedy rzepakowy leci do napędowego. jakie ilości tam wlatują i czy są one znaczące w mieszance rzepak-napęd?

[ Dodano: 2008-02-04, 19:28 ]
aha i we władymircu trzeba kombinować jakieś ogrzewanie bo chłodnicy cieczowej to on nie posiada ;-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 19 lut 2008, 12:16

adasrogas pisze:też mam władymirca, a jak by go podłączyć bezpośrednio pod butelkę z olejem to nic mu sie nie stanie? po ile jest litr oleju roślinnego bo nie orientuje sie w tym?

mam jeszcze jedno pytanko dotyczące tej instalacji? padło hasło przepłukania instalacji przed zgaszeniem silnika. wychodzi na to wtedy rzepakowy leci do napędowego. jakie ilości tam wlatują i czy są one znaczące w mieszance rzepak-napęd?

[ Dodano: 2008-02-04, 19:28 ]
aha i we władymircu trzeba kombinować jakieś ogrzewanie bo chłodnicy cieczowej to on nie posiada ;-)
Slyszalem ze lali zwyczajnie do zbiornika olej roslinny, ale nie jest to sluszne, poniewaz nie jest on wtedy nalezycie spalany. Powinnien on byc ogrzany do temp. ok 80st C, zimny moze zle wpylnac na wtryski.

Przeplukanie to chodzi o to aby przed zgaszeniem silnika przelaczyc z paliwa alternatywnego czyli oleju roslinnego na ON. Ma to na celu bezproblemowe uruchomienie silnika po ostygnieciu. Zimny olej w silniku moze nie wzbudzic samozaplonu.

A co do wladymirca to juz mam od dawna koncepcje :-P Mozna przeciez wykozystac kloektor wydechowy, ktory w krutkim czasie uzyskuje wysoka temperature. Wystarczy nawinac spora ilosc rurki miedzianej na kolektor, uzbroic to w wymuszony obieg cieczy ktora bedzie wlasnie olej. Myslalem nad zastosowaniem instalacji na dwa zbiorniki. mianowice glowny i roboczy. W roboczym zbiorniku olej bylby ogrzewany cieplem kolektora tak jak wyzej napisalem, zas glowny bylby poprostu rezerwa paliwa. Teraz druga kwestja jest termostat, ktory zapobiegalby nadmiernemu ogrzewaniu oleju w zbiorniku roboczym, czyli po uzyskaniu odpowiedniej temp. ogrzewalby zbionik glowny, i po spadku temp. w zbiorniku roboczym, po czym ponownie zostal by ogrzany zbiornik roboczy i tak w kolowojtek :-) Zbiornik roboczy moglby miec od 0,5 do 1l pojemnosci, co w zupelnosci by wystarczylo :-)

Co do ceny oleju roslinnego to mozna trafic olej przerobiony np. z frytkarni za 2zl litr a moze nawet taniej, taki olej jest lepszy do stosowania jako paliwo, poniewaz ma mniejsza gestosc przez co moze pracowac przy nizszej temp. i jest szybciej ogrzewany.

[ Dodano: 2008-02-19, 12:22 ]
PS a ja ma sie sprzwa odnonie przgladu? Nikomu przypadkiem nie spodoba sie Twoj DR i zechce go zatrzymac? :-/

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 19 lut 2008, 20:12

ja miałem już dwa przeglądy z tą instalacją, bez żadnych zastrzeżeń

Awatar użytkownika
Tdi B4 117Ps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 25 lis 2007, 14:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tdi B4 117Ps » 09 mar 2008, 09:50

Jak dla mnie tak cała instalacja jest ok.Moje zdanie jest takie, iż kolega wiekszył wage autka 8-) a co za ty idzie ośiagi :roll: Ciekawe <ok>

Dodano: 2008-03-09, 09:52
A no tak i jak sie jedzie za takim autem to można padnoc z wrarzenia.. <ok> Niech zyje Biedronka <quattro>

Awatar użytkownika
PiotrekG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 09 gru 2007, 22:22
Lokalizacja: Łodź

Post autor: PiotrekG » 09 mar 2008, 11:21

Koledzy, a wie ktoś, jak jest z legalnością jazdy na paliwie, za które nie płaci się akcyzowego paliwowego podatku :?: Ja się spotkałem ze zdaniami, że to przestępstwo skarbowe :roll:. Bo sytuacja jest analogiczna jak w przypadku oleju opałowego.

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 09 mar 2008, 11:50

Tdi B4 117Ps pisze:Jak dla mnie tak cała instalacja jest ok.Moje zdanie jest takie, iż kolega wiekszył wage autka 8-) a co za ty idzie ośiagi :roll: Ciekawe <ok>

Dodano: 2008-03-09, 09:52
A no tak i jak sie jedzie za takim autem to można padnoc z wrarzenia.. <ok> Niech zyje Biedronka <quattro>
jak chciałbym zmienić osiągi to prawdopodobnie podwyższyłbym moc silnika, a co do drugiego stwierdzenia to niedawno przez ładnych parę kilometrów jechał za mną "mobilek" zapytałem się więc go czy nic nie wyczuwa, nie wiedział o co mi chodzi, dopiero jak powiedziałem mu że jadę na roślinnym to zaczął wyczuwać delikatne placki w powietrzu

PiotrekG
z legalnością jazdy na OR to nie jest wszystko do końca jasno stwierdzone, w myśl przepisów wszystko co wlejesz do baku podlega uiszczeniu akcyzy (nie dotyczy oleju opałowego bo na nim to wogóle nie można jeździć) więc się pytam dlaczego właściciele aut z instalacją CNG jej nie płacą?? to dlaczego ja mam płacić! a poza tym mogłem się zatankować olejem roślinnym np w niemczech i mieć na to paragon (tam są dystrybutory do tankowania) a mam dwa zbiorniki w aucie. A poza tym to w jaki sposób na miejscu stwierdzą że jadę na oleju roślinnym a nie na bioestrze, który już jest dostępny na stacjach, no chyba że będą smakować :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl