Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 mar 2008, 12:56

ale ja mam 58 i w zimie przy -10 dobrze palil i jedna swiece mialem spalona i na stronie deltascan jest własnie napisane zeby wzgledem temperatury paliwa ustawiac kąt

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 08 mar 2008, 15:46

pico pisze:Witam
Jak to naprawde jest z tym kątem wtrysku.Jedni piszą że ma bys około 51 a drudzy że kąt jest zależny od temperatury i ustwiać według wykresu.Auto mi nie pali jak trzeba ,według sugesti ustawiłem kąt na 51 dalej coś nie tak.Czy mam ustawić według wykresu podanego przez Delta skan 1z http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf
tylko wtedy wychodzi coś około 70 czy tak ma być ?
moje logi
ciepły / zimny zaraz po nocy
1 41 / 41
2 51 / 70
3 0 / 0
4 13 / 43
5 116 / 114
6 118 / 118
7 84 / 214
8 76 / 63
9 107 / 67
10 150 / 149
Robione deltaskanem bo tylko to chodzi
Przede wszystkim wartość kąta wtrysku zmienia się za pomocą regulatora w pompie w zależności od temperatury paliwa, jak widać nawet z twoich logów, dlatego musisz go ustawić według wykresu.
ustawienie na 51 jak jest auto rozgrzane nie ma sensu bo temperatura paliwa jest inna jeżeli zagrzejesz auto do 90 i wyłączysz od temperatury paliwa po przejechaniu np 100km.
chodzi o to że paliwo wolniej się grzeje od płynu chłodzącego.
sama wartość 51 jest też nieprawidłowa jeśli ustawiasz kąt za pomocą deltascana bo jest to wartość dla vag-coma (deltascan inaczej przelicza wartości)

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 08 mar 2008, 16:54

W takim razie było by dobrze by ktoś zalogował auto Vagiem i Delta skanem i podał na forum logi to byśmy mieli porównanie.Ja nie mogę tego zrobić bo niestety z vagiem się nie połącze

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 mar 2008, 17:05

Kont wtrysku jest uzależniony od temp silnika a nie od temp paliwa ;-) ECU temp paliwa bierze tylko zeby wprowadzic korekcje dawki wtrysku ponieważ paliwo w niskich temp posiada inna gęstość niz przy wysokich. Więc kont zależy od temp silnika i przy regulacji musi miec min 82 stopnie. KONIEC :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 mar 2008, 19:36

niech ktos napisze jak delta scan przelicza te wartosci na jakie w porównaniu z vagiem

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 08 mar 2008, 19:41

WOJTEK26 pisze:Kont wtrysku jest uzależniony od temp silnika a nie od temp paliwa ;-) ECU temp paliwa bierze tylko zeby wprowadzic korekcje dawki wtrysku ponieważ paliwo w niskich temp posiada inna gęstość niz przy wysokich. Więc kont zależy od temp silnika i przy regulacji musi miec min 82 stopnie. KONIEC :mrgreen:
Nie mogę się z tobą zgodzić. kąt wtrysku zależy od temperatury paliwa i nawet w instrukcji serwisowej znajdziesz wykres kąta wtrysku od temperatury paliwa.

Obrazek

Łatwo jest to sprawdzić
nagrzej auto do osiągnięcia 90 stopni po wieczornym postoju i sprawdź jaką masz wartość kąta wtrysku, a potem przejedź jeszcze kilkadziesiąt kilometrów i sprawdź ponownie.
mogę się z tobą założyć że wartość kąta będzie się różnić

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 08 mar 2008, 19:55

http://pl.youtube.com/user/daros26 u mnie wygladalo to tak i auto chodzilo bez zarzutu

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 08 mar 2008, 20:56

tryni81 czy ten wykres masz dla 1Z bo jeżeli tak to w delta skan jest inny wykres,w twoim przy temperaturze paliwa 117 kat wychodzi idealnie 51 i tak mam.Ale jeżeli ja loguje w delta skan to ten wykres jest inny http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf i wnioskuje na moim przykładzie 117 temp.paliwa prawidlowy kąt to coś w okolicach 70 .Czy to będzie prawidłowy kąt ?.Nigdzie na forum nic podobnego nie znalazłem ale jak ustawie na 70 i wstawie logi to już znam opinie >>kąt do poprawy<<Może właśnie tu wyjaśnimy sobie jak to faktycznie ma być na logach delta skan-em.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 08 mar 2008, 21:28

ten wykres jest dla vaga.
tak jak pisałem wcześniej deltascan inaczej przelicza wartości i musisz się sugerować dołączoną do niego instrukcją producenta

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 08 mar 2008, 23:33

tryni81, wartosc bedzie taka sama :P uwierz mi :) roznic sie bedzie tylko polozenie kresek na wykresie :P bo sa wykreslane wzgledem temperatury paliwa :)

na zimnym silniku wartosc kata wtrysku 51 bedziesz mial pod niebieska linia bo masz zimne paliwo
na cieplym nad niebieska bo masz gorace paliwo :D

ale wartosc zostaje ta sama :P

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 mar 2008, 09:25

Głownym parametrem wyprzedzenia zapłonu jest temp silnika :evil: ECU określa dawke wtrysku na podstawie temp. silnika, prędkośc obrotowa,cisnienie doładowania,położeni\e pedału gazu,i sygnału z Lmm. Jeżeli ECU określi dawke potrzebną w danej chwili wtedy bierze pod uwage temp paliwa, ponieważ zimniejsze paliwo ma wiekszą gęstość i tym sam faktycznie mniej by zostało wtrysnięte i wtedy mogłyby sie pojawiac problemy z równomiernym osiąganiem mocy. Więc kont wtrysku zalezy od temp silnika

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 09 mar 2008, 10:24

WOJTEK26, tak ale basic settings to nastawy zablokowane i ustawia sie na sztywno

jesli ustawisz wartos kata wtrysku na zimnym 51 to i na cieplym tyle powinno byc tyle ze na wykresie bedzie w innym miejscu przeciecie lini

sprawdz sobie jesli nie wierzysz

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 09 mar 2008, 12:37

WOJTEK26 pisze:Głownym parametrem wyprzedzenia zapłonu jest temp silnika :evil: ECU określa dawke wtrysku na podstawie temp. silnika, prędkośc obrotowa,cisnienie doładowania,położeni\e pedału gazu,i sygnału z Lmm. Jeżeli ECU określi dawke potrzebną w danej chwili wtedy bierze pod uwage temp paliwa, ponieważ zimniejsze paliwo ma wiekszą gęstość i tym sam faktycznie mniej by zostało wtrysnięte i wtedy mogłyby sie pojawiac problemy z równomiernym osiąganiem mocy. Więc kont wtrysku zalezy od temp silnika
Zgadzam się z tobą że kąt wtrysku zależy od temperatury silnika dlatego ustawia się go przy ok 80 stopniach ale zależy też od temperatury paliwa i prędkości obrotowej silnika.
jest on wyliczany z tych kilku map i ustawiany przez regulator.

ponieważ kąt wtrysku jest ustalany przez ECU ze względu na kilka czynników dlatego podczas ustawienia jego dynamicznej wartości robi się to w basic settings (nastawy zablokowane) gdzie ustawia się jego wartość ze względu na temperaturę paliwa

pico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2008, 22:48

Post autor: pico » 09 mar 2008, 13:13

To że kąt jest uzależniony od temperatury paliwa to jest pewne ,ale wydaje mi się że trzeba się skupić na różnicy w wykresie w Vag i Delta skan bo tu jest pewne że są inne.Przy Vag nie ulega watpliwości że ma być ~51 i koniec ale zostaje jeszcze druga strona ,jak jest w Delta skan bo tam według mnie co widać z wykresu ma być inaczej.Trzeba rozwiać wątpliwosci czy te 51 z Delta skan jest prawidłowe bo na przykaład moze sie okazać że tu nam pokaże tyle a jak podłaczymy vagiem to wartość jest całkiem inna.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 09 mar 2008, 13:28

Albo mi sie zdaje albo mylicie dynamiczny kąt wtrysku ze statycznym ... wystarczy zrozumiec na czym polega odczyt wartosci w VC w "Meansuring Block" a 'Basic settings"

Pozdrawiam

[+]

Temat jest o dawkach korekcyjnych, a zszedł na kąt wtrysku <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl