[1.9TDI 1Z] Korekcja wtrysku.
Przede wszystkim wartość kąta wtrysku zmienia się za pomocą regulatora w pompie w zależności od temperatury paliwa, jak widać nawet z twoich logów, dlatego musisz go ustawić według wykresu.pico pisze:Witam
Jak to naprawde jest z tym kątem wtrysku.Jedni piszą że ma bys około 51 a drudzy że kąt jest zależny od temperatury i ustwiać według wykresu.Auto mi nie pali jak trzeba ,według sugesti ustawiłem kąt na 51 dalej coś nie tak.Czy mam ustawić według wykresu podanego przez Delta skan 1z http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf
tylko wtedy wychodzi coś około 70 czy tak ma być ?
moje logi
ciepły / zimny zaraz po nocy
1 41 / 41
2 51 / 70
3 0 / 0
4 13 / 43
5 116 / 114
6 118 / 118
7 84 / 214
8 76 / 63
9 107 / 67
10 150 / 149
Robione deltaskanem bo tylko to chodzi
ustawienie na 51 jak jest auto rozgrzane nie ma sensu bo temperatura paliwa jest inna jeżeli zagrzejesz auto do 90 i wyłączysz od temperatury paliwa po przejechaniu np 100km.
chodzi o to że paliwo wolniej się grzeje od płynu chłodzącego.
sama wartość 51 jest też nieprawidłowa jeśli ustawiasz kąt za pomocą deltascana bo jest to wartość dla vag-coma (deltascan inaczej przelicza wartości)
Nie mogę się z tobą zgodzić. kąt wtrysku zależy od temperatury paliwa i nawet w instrukcji serwisowej znajdziesz wykres kąta wtrysku od temperatury paliwa.WOJTEK26 pisze:Kont wtrysku jest uzależniony od temp silnika a nie od temp paliwaECU temp paliwa bierze tylko zeby wprowadzic korekcje dawki wtrysku ponieważ paliwo w niskich temp posiada inna gęstość niz przy wysokich. Więc kont zależy od temp silnika i przy regulacji musi miec min 82 stopnie. KONIEC :mrgreen:
Łatwo jest to sprawdzić
nagrzej auto do osiągnięcia 90 stopni po wieczornym postoju i sprawdź jaką masz wartość kąta wtrysku, a potem przejedź jeszcze kilkadziesiąt kilometrów i sprawdź ponownie.
mogę się z tobą założyć że wartość kąta będzie się różnić
http://pl.youtube.com/user/daros26 u mnie wygladalo to tak i auto chodzilo bez zarzutu
tryni81 czy ten wykres masz dla 1Z bo jeżeli tak to w delta skan jest inny wykres,w twoim przy temperaturze paliwa 117 kat wychodzi idealnie 51 i tak mam.Ale jeżeli ja loguje w delta skan to ten wykres jest inny http://www.autoserwisy.pl/pobieranie/lista.pdf i wnioskuje na moim przykładzie 117 temp.paliwa prawidlowy kąt to coś w okolicach 70 .Czy to będzie prawidłowy kąt ?.Nigdzie na forum nic podobnego nie znalazłem ale jak ustawie na 70 i wstawie logi to już znam opinie >>kąt do poprawy<<Może właśnie tu wyjaśnimy sobie jak to faktycznie ma być na logach delta skan-em.
tryni81, wartosc bedzie taka sama
uwierz mi
roznic sie bedzie tylko polozenie kresek na wykresie
bo sa wykreslane wzgledem temperatury paliwa 
na zimnym silniku wartosc kata wtrysku 51 bedziesz mial pod niebieska linia bo masz zimne paliwo
na cieplym nad niebieska bo masz gorace paliwo
ale wartosc zostaje ta sama




na zimnym silniku wartosc kata wtrysku 51 bedziesz mial pod niebieska linia bo masz zimne paliwo
na cieplym nad niebieska bo masz gorace paliwo

ale wartosc zostaje ta sama

Głownym parametrem wyprzedzenia zapłonu jest temp silnika :evil: ECU określa dawke wtrysku na podstawie temp. silnika, prędkośc obrotowa,cisnienie doładowania,położeni\e pedału gazu,i sygnału z Lmm. Jeżeli ECU określi dawke potrzebną w danej chwili wtedy bierze pod uwage temp paliwa, ponieważ zimniejsze paliwo ma wiekszą gęstość i tym sam faktycznie mniej by zostało wtrysnięte i wtedy mogłyby sie pojawiac problemy z równomiernym osiąganiem mocy. Więc kont wtrysku zalezy od temp silnika
Zgadzam się z tobą że kąt wtrysku zależy od temperatury silnika dlatego ustawia się go przy ok 80 stopniach ale zależy też od temperatury paliwa i prędkości obrotowej silnika.WOJTEK26 pisze:Głownym parametrem wyprzedzenia zapłonu jest temp silnika :evil: ECU określa dawke wtrysku na podstawie temp. silnika, prędkośc obrotowa,cisnienie doładowania,położeni\e pedału gazu,i sygnału z Lmm. Jeżeli ECU określi dawke potrzebną w danej chwili wtedy bierze pod uwage temp paliwa, ponieważ zimniejsze paliwo ma wiekszą gęstość i tym sam faktycznie mniej by zostało wtrysnięte i wtedy mogłyby sie pojawiac problemy z równomiernym osiąganiem mocy. Więc kont wtrysku zalezy od temp silnika
jest on wyliczany z tych kilku map i ustawiany przez regulator.
ponieważ kąt wtrysku jest ustalany przez ECU ze względu na kilka czynników dlatego podczas ustawienia jego dynamicznej wartości robi się to w basic settings (nastawy zablokowane) gdzie ustawia się jego wartość ze względu na temperaturę paliwa
To że kąt jest uzależniony od temperatury paliwa to jest pewne ,ale wydaje mi się że trzeba się skupić na różnicy w wykresie w Vag i Delta skan bo tu jest pewne że są inne.Przy Vag nie ulega watpliwości że ma być ~51 i koniec ale zostaje jeszcze druga strona ,jak jest w Delta skan bo tam według mnie co widać z wykresu ma być inaczej.Trzeba rozwiać wątpliwosci czy te 51 z Delta skan jest prawidłowe bo na przykaład moze sie okazać że tu nam pokaże tyle a jak podłaczymy vagiem to wartość jest całkiem inna.