Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] czujnik spalania stukowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paweł 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:41
Lokalizacja: Działdowo

[80 b4 2.0 ABK] czujnik spalania stukowego

Post autor: paweł 22 » 09 mar 2008, 12:09

Witam wszystkich klubowiczów.Jak można sprawdzić czy czujnik spalania stukowego jest uszkodzony.Z góry dziękuje za podpowiedz.


Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 mar 2008, 14:45

;-)
Ostatnio zmieniony 19 mar 2008, 20:25 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 09 mar 2008, 14:59

Witaj. Najprostsza metoda diagnozy wszelkich czujnikow jest odpiecie i przejazdzka probna. Jesli zauwazysz jakies roznice - wiesz ze czujnik jest zrąbany.
Co do stukowca - generalnie sluzy do tego oscyloskop, ale mozna tez metoda "garazowa". Wykrec stukowca, poloz go na imadle. Podlacz multimetr ustawiony na pojedyncze mV i lekko uderzaj twardym (nie gumowym) młotkiem. Powinno na chwile pojawiac sie napiecie. Poza tym mozna sprawdzic metoda lekko powazniejsza - odpalasz auto podlaczasz lampe blyskowa i mierzysz kat wyprzedzenia na znakach. Pukasz mlotkiem w okolice 1-2 cylindra i sprawdzasz, czy zauwazalnie zaplon sie cofa.

OBjawy zepsutego czujnika - brak "buta" w wyzszym zakresie obrotow, wyraznie "plaski" przebieg mocy, trudnosci z odpaleniem silnika, duzo wieksze spalanie.

Awatar użytkownika
paweł 22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:41
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweł 22 » 09 mar 2008, 22:47

Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 paź 2011, 13:32

Witam. A jakim momentem trzeba go dokręcać? Czytałem gdzieś na forum, że czujnik może być dobry tylko źle dokręcony. Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2011, 14:10

Francis1982 pisze:Witam. A jakim momentem trzeba go dokręcać? Czytałem gdzieś na forum, że czujnik może być dobry tylko źle dokręcony. Dzięki za odpowiedź.
Z tego co pamiętam to 20 Nm

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 paź 2011, 15:20

To niezbyt dobra wiadomość. Mam klucz dynamometryczny ale od 28 do 210 Nm. Podjadę widocznie do jakiegoś mechanika może za piwko dokręci he he

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 paź 2011, 15:43

Tylko niech ma jakiś profesjonalny klucz bo ja kiedyś takim najtańszym z prętem pokazujący wartość Nm, który trzeba kalibrować przed użyciem wyginając go aby pokazywał zero. Tym kluczem dokręcając nakrętkę M8 momentem 25nm i urwałem gwint. Te najtańsze klucze są g warte szczególnie jak chce się dokręcić małym momentem.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 paź 2011, 18:12

Wiem. Wychyłowe są do bani. Najlepsze to mikrometryczne nastawne

[ Dodano: 2011-10-05, 18:16 ]
Czy czujnik może się uszkodzić w momencie zbyt silnego dokręcenia?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 sty 2013, 18:07

Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 19 kwie 2014, 14:07

U mnie też strzela przy hamowaniu silnikiem i nie wiem co jest grane, muła też ma i nie wiem czy da się jakoś sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu ewentualnie go ustawić ??? Ktoś wie???
Tylko ja mam wersję 2.8 :(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 kwie 2014, 15:33

viper370 pisze:nie wiem czy da się jakoś sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu ewentualnie go ustawić ??? Ktoś wie???
Tylko ja mam wersję 2.8 :(
W tym silniku czujniki masz zamontowane na stałe i nie da się regulować. Co prawda czujnik czytający wieniec rozrusznika można minimalnie przesunąć ale czujnik punktu zapłonu jest zamontowany na stałe w bloku.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 06 sty 2016, 21:16

m@x1313 pisze:Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.
odgrzeję...
dziś ustawiałem zapłon, a przy okazji spojrzałem vagiem na błędy: wyszły dwa
-czujnik spalania stukowego
-czujnik temepratury ( niebieski )

Od jakiegoś czasu również rozrusznik się blokuje.

czy faktycznie czujnik spalania stukowego ma wpływ na pracę rozrusznika?

Myślę, że oby dwa czujniki będę wymieniał. Tylko jeszcze odnośnie czujnika stukowego - są dwa rodzaje zielony i chyba czerwony, ma to jakieś znaczenie?

pozdr

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 sty 2016, 21:46

W ABK był chyba czarny jak się nie mylę. Ewentualnie niebieski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl