[80 b4 2.0 ABK] czujnik spalania stukowego
[80 b4 2.0 ABK] czujnik spalania stukowego
Witam wszystkich klubowiczów.Jak można sprawdzić czy czujnik spalania stukowego jest uszkodzony.Z góry dziękuje za podpowiedz.
Witaj. Najprostsza metoda diagnozy wszelkich czujnikow jest odpiecie i przejazdzka probna. Jesli zauwazysz jakies roznice - wiesz ze czujnik jest zrąbany.
Co do stukowca - generalnie sluzy do tego oscyloskop, ale mozna tez metoda "garazowa". Wykrec stukowca, poloz go na imadle. Podlacz multimetr ustawiony na pojedyncze mV i lekko uderzaj twardym (nie gumowym) młotkiem. Powinno na chwile pojawiac sie napiecie. Poza tym mozna sprawdzic metoda lekko powazniejsza - odpalasz auto podlaczasz lampe blyskowa i mierzysz kat wyprzedzenia na znakach. Pukasz mlotkiem w okolice 1-2 cylindra i sprawdzasz, czy zauwazalnie zaplon sie cofa.
OBjawy zepsutego czujnika - brak "buta" w wyzszym zakresie obrotow, wyraznie "plaski" przebieg mocy, trudnosci z odpaleniem silnika, duzo wieksze spalanie.
Co do stukowca - generalnie sluzy do tego oscyloskop, ale mozna tez metoda "garazowa". Wykrec stukowca, poloz go na imadle. Podlacz multimetr ustawiony na pojedyncze mV i lekko uderzaj twardym (nie gumowym) młotkiem. Powinno na chwile pojawiac sie napiecie. Poza tym mozna sprawdzic metoda lekko powazniejsza - odpalasz auto podlaczasz lampe blyskowa i mierzysz kat wyprzedzenia na znakach. Pukasz mlotkiem w okolice 1-2 cylindra i sprawdzasz, czy zauwazalnie zaplon sie cofa.
OBjawy zepsutego czujnika - brak "buta" w wyzszym zakresie obrotow, wyraznie "plaski" przebieg mocy, trudnosci z odpaleniem silnika, duzo wieksze spalanie.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko niech ma jakiś profesjonalny klucz bo ja kiedyś takim najtańszym z prętem pokazujący wartość Nm, który trzeba kalibrować przed użyciem wyginając go aby pokazywał zero. Tym kluczem dokręcając nakrętkę M8 momentem 25nm i urwałem gwint. Te najtańsze klucze są g warte szczególnie jak chce się dokręcić małym momentem.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W tym silniku czujniki masz zamontowane na stałe i nie da się regulować. Co prawda czujnik czytający wieniec rozrusznika można minimalnie przesunąć ale czujnik punktu zapłonu jest zamontowany na stałe w bloku.viper370 pisze:nie wiem czy da się jakoś sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu ewentualnie go ustawić ??? Ktoś wie???
Tylko ja mam wersję 2.8
odgrzeję...m@x1313 pisze:Odgrzeje kotleta. Cały czas mam problem z blokowaniem rozrusznika przy rozruchu silnika (rozrusznik nowy) problem pojawił się latem i z czasem nasilił. Poczytałem trochę i żadnego rozwiązania nie znalazłem. Moje pytanie: czy to może byc objaw zepsutego czujnika spalania stukowego ?? Jak opóźniłem zapłon że samochód miał muła to i tak problem występował. Problem się pojawił sam z siebie bez żadnego grzebania przy zapłonie, rozrządzie itd. Podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik na lpg.
dziś ustawiałem zapłon, a przy okazji spojrzałem vagiem na błędy: wyszły dwa
-czujnik spalania stukowego
-czujnik temepratury ( niebieski )
Od jakiegoś czasu również rozrusznik się blokuje.
czy faktycznie czujnik spalania stukowego ma wpływ na pracę rozrusznika?
Myślę, że oby dwa czujniki będę wymieniał. Tylko jeszcze odnośnie czujnika stukowego - są dwa rodzaje zielony i chyba czerwony, ma to jakieś znaczenie?
pozdr