U mnie było to samo tylko że paliwo już sobie pokapywało nie mając takich przewodów wyciąłem skorodowany odcinek zastąpiłem przewodem miedzianym od gazu a do połączenia użyłem gumowego przewodu paliwowego i opasek jak narazie już rok czasu tak jest i trzyma bez problemu.pecet pisze:jeśli Ci ubywa benzyny podczas jazdy na LPG to sprawdź dokładnie (gdy będzie sucho) przewody paliwowe (zwłaszcza przy wyjściu z baku, koło filtra paliwa) na odpalonym silniku. Miałem tak samo jak Ty, mechanicy nic nie widzieli mimo że samochód stał kilka dni w warsztacie, a benzyny ubywało, jednak ciężko było zobaczyć gdzie cieknie, na początku praktycznie nie było widać że coś kapie bo tylko się "sączyło". powodem uciekania paliwa były przerdzewiałe przewody paliwowe, zaraz za filtrem
[B4 2.0 ABT + Lpg] Dziura w baku ??
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Dzięki widmo za wyczerpujacą odpowiedź. Reset ECU nic u mnie nie zmienia, no oczywiscie poza tym, że auto przez kilka dni się nie zalewa na Pb, dopóki nie pojawią sie jakieś błędy. Jak będę miał auto w święta na garażu pooglądam po kolei o czym piszesz. A z twoich usług (VAG) i tak pewnwie skorzystam. W Kraku korzystałem z usług Fuzigaz na Lindego, mają dobrą opinię u znajomych, ale nie są jacyś specjanie skłonnie, żeby wyjaśnic w miarę po kolei co autem, a poza tym nie znaja się na na silnikach ABT tak jak Ty. <ok>
[ Dodano: 2008-03-13, 09:19 ]
Pogoda sprzyja, więc odłacze dziś bezpiecznik od pompki paliwa, zobaczymy za 2-3 dni czy będzie jakaś róznica w zbiorniku
[ Dodano: 2008-03-13, 09:19 ]
Pogoda sprzyja, więc odłacze dziś bezpiecznik od pompki paliwa, zobaczymy za 2-3 dni czy będzie jakaś róznica w zbiorniku
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
O ile dobrze pamiętam to bezpiecznik od pompki paliwa zasila również grzałkę sondy więc nie radziłbym robić tego bezpiecznikiem tylko wypiąć zasilanie przy samej pompce. Jak sonda nie będzie podgrzewana to w zależności od ustawionego w sofcie LPG czasu nagrzewania sondy mogą pojawić się kłopoty z pracą na gazie.
I właśnie o to mi chodziło, żeby wyeleiminować najpierw przyczynę modyfikowania mapy wtrysku benzyny. To naprawdę potrafi pożerać benzynkę w zastraszającym tempie. Sprawdź jak masz ustawioną emulację sondy w kompie LPG.wojtek3006 pisze:Reset ECU nic u mnie nie zmienia, no oczywiscie poza tym, że auto przez kilka dni się nie zalewa na Pb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W takim razie sprawdziłbym najpierw sondę czy jest 100% sprawna i zmierzył ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku. Jeśli sonda nie była wymieniana od nowości to jest duże prawdopodobieństwo, że ma już dość. Generalnie sondy są obliczane na przebieg 100-150 tys. km a w naszych autkach często, gęsto chodzą grubo ponad 200 tys. więc pierwszy element jaki bym sprawdził to właśnie sonda. Przymulona sonda potrafi nieźle namieszać. I jeszcze jedno sonda ma być na 100% sprawna, a nie na 90 czy 95% - bo jeszcze coś tam pokazuje. W ABT sonda jest bardzo ważnym czujnikiem odpowiedzialnym za dobór mieszanki, a przy LPG II generacji jedynym.wojtek3006 pisze:o emulację pytałem gaziarzy podczas przeglądu i twierdzili, że emulacja jest ustawiona na 'masa'.
Racja odnośnieśnie bezpiecznika od pompki !
lepiej będzie odciąć jej zasilanie tyż przy baku gdy się sciągnie zaślepkę w bagażniku.
Nie jestem znowu az takim znawcą ABT. poprostu mam taki silnik i spotkałem sie z różnymi dziwactwami u mnie i staram sie jakoś pomóc <ok>
Odnośnie Sondy Danek ma całkowitą rację ! u mnie była sonda juz zamulono-wypalona i dawała tak ze mi paliło 16 l LPG/100 przy spokojnej jeździe.
teraz jest zrobione i w trybie mieszanym tj 60km miasto + 40 km trasa po remontowanej A4 (gęsiego i max 70) wyszło 9,5 l LPG
w mieście łyka 11,5 l LPG
a co do awaryjnej mapy wtrysku gdy miałem uwalony czujnik temp. (3 pinowy)
który zaniżał temperaturę silnika o 90 oC
gdy silnik był gorący VAG pokazywał +5 oC i auto cały czas chodziło na automatycznym ssaniu i była awaryjna mapa wtrysku bo były błedy wtrysku
to na pełnym baku paliwa zrobiłem max 370 km
po drugim tankowaniu do pełna i ponownie niecałe 400 km zrobiłem
pojechałem na diagnostykę VAG. następnie wymieniłem czujnik, od nowa zaprogramowałem ECU i spalanie wyszło 8,5 l Pb w trasie :mrgreen:
lepiej będzie odciąć jej zasilanie tyż przy baku gdy się sciągnie zaślepkę w bagażniku.
Nie jestem znowu az takim znawcą ABT. poprostu mam taki silnik i spotkałem sie z różnymi dziwactwami u mnie i staram sie jakoś pomóc <ok>
Odnośnie Sondy Danek ma całkowitą rację ! u mnie była sonda juz zamulono-wypalona i dawała tak ze mi paliło 16 l LPG/100 przy spokojnej jeździe.
teraz jest zrobione i w trybie mieszanym tj 60km miasto + 40 km trasa po remontowanej A4 (gęsiego i max 70) wyszło 9,5 l LPG
w mieście łyka 11,5 l LPG
a co do awaryjnej mapy wtrysku gdy miałem uwalony czujnik temp. (3 pinowy)
który zaniżał temperaturę silnika o 90 oC
gdy silnik był gorący VAG pokazywał +5 oC i auto cały czas chodziło na automatycznym ssaniu i była awaryjna mapa wtrysku bo były błedy wtrysku
to na pełnym baku paliwa zrobiłem max 370 km
po drugim tankowaniu do pełna i ponownie niecałe 400 km zrobiłem
pojechałem na diagnostykę VAG. następnie wymieniłem czujnik, od nowa zaprogramowałem ECU i spalanie wyszło 8,5 l Pb w trasie :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Odwiedziłem dziś widmo poogladać co się tam pod maską dzieje i kolega odkrył problem uciekającego paliwa. Tropem okazał się naciek wokół wtryskiwacza. Okazało się, że taka czerwona membrana we wtryskiwaczu 'odsiedziala tam swoje' i zrobilo sie z niej sitko przez które paliwo przechodzi i rozlewa się na cały wtryskiwacz kiedy tylko działa pomkpka paliwa, tj. kiedy auto jest odpalone. Przy okazji widmo podłączył VAG, ale wszytko było chyba w porządku, oprócz standardowego błędu sondy lambda na gazie.
Wczesniej odłaczyłem pompkę paliwa i tym razem go nie ubyło więc myśle, że bak i przewody w jego pobliżu są ok, ale jeszcze je sprawdzę jak tylko gdy będę miał dostęp do kanału. Jeszcze raz dziękuje wszystkim z tego tematu za pomoc i polecam warsztat Kamila <ok>
Wczesniej odłaczyłem pompkę paliwa i tym razem go nie ubyło więc myśle, że bak i przewody w jego pobliżu są ok, ale jeszcze je sprawdzę jak tylko gdy będę miał dostęp do kanału. Jeszcze raz dziękuje wszystkim z tego tematu za pomoc i polecam warsztat Kamila <ok>
Najważniejsze że usterka zlokalizowana szybko. i szczeście ze miałem na "stanie" awaryjny zapasowy monowtrysk do ABT. czesto kupuję takie części bo nie zna sie dnia ani godziny. Zrobie zdjęcie tej membrany zeby każdy wiedział mniej więcej o co chodzi.
Co do sondy lambda to prawdopodobnie to jest jej kres zycia bo napięcie na niej zmienia sie w zakresie 0,3-0,45 V czyli praktycznie wcale.
do tego dziwne było ze wentelator załacza sie przy około 88 oC (chyba za wcześnie) u mnie jest około 94-95 oC
Pozatym Kolega Wojtek słyszał ile mam ostatnio roboty i ile mnie czeka od przyszłego tygodnia... czujnik położenia wału korbowego w Passacie, komplet amortyzatorów Fiat Doblo i znienawidzona robota czyli rozrząd w Oplu Vectrze .... :-x
plus jeszcze kilka mniejszych robót w stylu klocki filtry oleje ... nawet na nie ma czasu !
Niebawem dodam zdjęcia tej mebranki <ok>
Co do sondy lambda to prawdopodobnie to jest jej kres zycia bo napięcie na niej zmienia sie w zakresie 0,3-0,45 V czyli praktycznie wcale.
do tego dziwne było ze wentelator załacza sie przy około 88 oC (chyba za wcześnie) u mnie jest około 94-95 oC
Pozatym Kolega Wojtek słyszał ile mam ostatnio roboty i ile mnie czeka od przyszłego tygodnia... czujnik położenia wału korbowego w Passacie, komplet amortyzatorów Fiat Doblo i znienawidzona robota czyli rozrząd w Oplu Vectrze .... :-x
plus jeszcze kilka mniejszych robót w stylu klocki filtry oleje ... nawet na nie ma czasu !
Niebawem dodam zdjęcia tej mebranki <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Minął tydzień od interwencji we wtryskiwaczu i jestem wręcz w szoku, paliwa nie ubywa prawie wcale. Wskazówka pokazuje tyle zuzycia po tygodniu co kiedys w jeden dzień Poza tym autko odpala elegancko i nie muszę słuchac już jak kiedys na ciepłym silniku ne ne ne ne ne ne ne ne ne ..Ogladnąłem dzis przewody paliwowe, bak i cały tamten zakątek. Rdza trzyma się mocno i paliwa nie puszcza Przy okazji chciałem zobaczyc co jest przyczyną migania kontrolki hamulca ręcznego w trakcie jazdy po wybojach. Wydawało mi się że tłumik jest obluzowany i jakos uderza w linkę od hamulca, lub coś w tym stylu. Jednak to nie to. Pewnie te przewody stykają sie wjakimś innym miejscu, bo miga mi też światło wewnątrz (to nad wewnetrznym lusterkiem wstecznym). Moze ktoś miał podobny przypadek?