Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Problem z pompą paliwa

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

[80 B4 ABK] Problem z pompą paliwa

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 11:26

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem jak w temacie. Przedwczoraj na mieście po krótkim postoju nie chciał mi zapalić , co się nigdy nie zdarzało. Po przełączeniu na gaz zapalił i silnik pracował normalnie. Z chwilą przekręcenia kluczyka zapalają się normalnie kontrolki, jednak ta od ABSu lekko przygasa i w tym momencie słychać jak kilkakrotnie zapyka przekaźnik(w ciągu sekundy) i nie słychać pompy. Jakiś czas temu po zgaszeniu silnika było słychać jak pompa ciągle pracuje, wtedy zapaliłem silnik po czym zgasiłem i wszystko wróciło do normy aż do wczoraj. Czy może to być wina jakiegoś przekażnika który się zawieszał aż w końcu się przepalił? Jeśli ktoś się z tym spotkał napewno wie co należy sprawdzić i wymienić. Proszę o odpowiedź.

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 13 mar 2008, 11:35

a masz alarm, immobilizer lub inną blokadę w samochodzie?? może to właśnie przez to...

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 13:30

mam alarm i immobilizer ale to nie może być wina alarmu bo na gazie silnik pracuje normalnie, to znaczy że jest zapłon

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 13 mar 2008, 13:50

jeśli odpalasz na gazie to pomijasz zupełnie pompkę paliwa więc samochód będzie działał normalnie

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 14:42

no może źle się wyraziłem, chodzi o to że normalnie zapalam na benzynie i wtedy powinna się załączyć pompa a po przegazowaniu przechodzi na gaz. Ale on nie odpala na benzynie i nie słychać pompy po przekręceniu kluczyka więc teraz żeby uruchomić silnik muszę przełączyć bezpośrednio na gaz

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 mar 2008, 14:46

no to pompa, szczotki się w niej zawieszają, trzeba wymienić. I nie jeździj na rezerwie :P bo zatrzesz kolejną - ale nie musi to być powód.

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 15:24

muszę Ci się przyznać Leo że ostatnio jeździłem na rezerwie :-( , jak mogę sprawdzić czy to pompa się spaliła, sprawdzałem bezpiecznik nr 13 15A i jest dobry ale nie umiem odnaleźć przekażnika, czy to będzie ten nr. 208?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 mar 2008, 15:41

pompa się nie spaliła, bieżnie jej szczotek w środku się wyrobiły - czasem pomaga puknięcie w nią, ale i tak musisz MUSISZ ją wymienić.

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 15:55

no i stukałem w tą pompę ale ona ani drgnie, może to nie pompa. Z tej pompy wychodzi taka okrągła kostka a z niej cztery przewody, dwa cienkie i dwa grubsze, sprawdzę napięcie może czegoś się dowiem. Gdzieś na forum czytałem o takim wyłączniku bezwładnościowym ale tego chyba nie ma w moim samochodzie.

[ Dodano: 2008-03-13, 17:08 ]
mierzyłem napięcie na kostce przy pompie, w chwili załączenia zapłonu pojawia się tam napięcie ok. 12V i zaraz zanika,i tak jak pisałem na początku w jednej chwili przygasa kontrolka od ABSu i zapstryka jakiś przekaźnik (wystko się dzieje w ciągu sekundy). Czy to pstrykanie przekaźnika może być powodem braku obciążenia (pompy) na jego stykach?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 mar 2008, 18:47

nie, przekaźnik załącza pompę na chwilę po przekręceniu kluczyka aby nabić ciśnienie na listwie paliwa, jest to zupełnie naturalne i każde auto z wtryskiem to ma. Naprawdę - powtórzę raz jeszcze - masz pompę do wymiany. Więcej się nie wypowiem dopóki nie wymienisz pompy.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2008, 19:21

Wstrzymaj się z tą pompą. Nie tak szybko. Zdążysz jeszcze ja kupić. Podłącz na krótko plus akumulatora do grubego przewodu żółto-zielonego przy pompie i sprawdź, czy ona działa.
Przekaźnik pompy paliwa podaje do niej napięcie na chwilę po przekręceniu kluczyka ale również wtedy gdy czujnik Halla w aparacie generuje impulsy zapłonowe.

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 19:35

OK, chciałem się tylko upewnić. Już tak mam, że jak czegoś nie sprawdzę to nie uwierzę :mrgreen: Już rozglądałem się na Allegro za nową, są dwa rodzaje, jedna cieńsza i dłuższa(to będzie chyba ten model), a druga grubsza i przetłoczeniem po środku (ta odpada bo ma za duże ciśnienie - 6 bar). Jest tam trochę tych pomp a ja nie wiem co wybrać, podróbę czy 2x droższy oryginał.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 mar 2008, 19:43

pozogus pisze:OK, chciałem się tylko upewnić. Już tak mam, że jak czegoś nie sprawdzę to nie uwierzę :mrgreen: Już rozglądałem się na Allegro za nową, są dwa rodzaje, jedna cieńsza i dłuższa(to będzie chyba ten model), a druga grubsza i przetłoczeniem po środku (ta odpada bo ma za duże ciśnienie - 6 bar). Jest tam trochę tych pomp a ja nie wiem co wybrać, podróbę czy 2x droższy oryginał.

Czy na 100% jest to wina pompy? Możesz to sprawdzić jeszcze w inny sposób.
Jak chcesz się upewnić to podłącz żarówkę 21W do wspomnianego wcześniej przewodu w kolorze uziemienia i masy a następnie przekreć kluczyk i zobacz, czy żarówka zaświeci.
żarówka będzie podłączona równolegle do pompy. Jeżeli nie zaświeci się to wina będzie raczej po stronie instalacji elektrycznej.
Jak masz "parcie" mimo wszystko na zakup nowej pompy to Cię nie wstrzymuję. :-D

pozogus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 mar 2008, 07:00

Post autor: pozogus » 13 mar 2008, 20:25

Dzięki czarekj, jutro tak zrobie i dam znać jak sprawa wygląda <ok>

[ Dodano: 2008-03-14, 08:47 ]
podłączyłem żąrówke do kostki i po załączeniu zapłonu zaświciła a potem zgasła, przy rozruchu świeciła ciągle, podłączyłem pompę na krótko i nie działa więc na 100% jest to wina pompy. Teraz muszę się rozejrzeć za pompą. Są trzy możliwości|: zamiennik, regeneracja starej(oryginalnej), bądź oryginał. Opłaca się regenerować starą pompę? Zamierzam jeszcze długo jeździć moim Audikiem więc poradźcie mi co wybrać. Powinienem sobie chyba poradzić z wymianą. Dzięki

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 mar 2008, 23:42

Jeśli chcesz tanio -> allegro, ale te pompy często padają (u moich znajomych były przypadki, ze chodziły 2 miesiace i klapa). Jeśli chcesz dobrze, jedź do najbliższego InterCarsu i kup którąś z poniższych:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl