[80 B4 ABK] Problem z pompą paliwa
[80 B4 ABK] Problem z pompą paliwa
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem jak w temacie. Przedwczoraj na mieście po krótkim postoju nie chciał mi zapalić , co się nigdy nie zdarzało. Po przełączeniu na gaz zapalił i silnik pracował normalnie. Z chwilą przekręcenia kluczyka zapalają się normalnie kontrolki, jednak ta od ABSu lekko przygasa i w tym momencie słychać jak kilkakrotnie zapyka przekaźnik(w ciągu sekundy) i nie słychać pompy. Jakiś czas temu po zgaszeniu silnika było słychać jak pompa ciągle pracuje, wtedy zapaliłem silnik po czym zgasiłem i wszystko wróciło do normy aż do wczoraj. Czy może to być wina jakiegoś przekażnika który się zawieszał aż w końcu się przepalił? Jeśli ktoś się z tym spotkał napewno wie co należy sprawdzić i wymienić. Proszę o odpowiedź.
no i stukałem w tą pompę ale ona ani drgnie, może to nie pompa. Z tej pompy wychodzi taka okrągła kostka a z niej cztery przewody, dwa cienkie i dwa grubsze, sprawdzę napięcie może czegoś się dowiem. Gdzieś na forum czytałem o takim wyłączniku bezwładnościowym ale tego chyba nie ma w moim samochodzie.
[ Dodano: 2008-03-13, 17:08 ]
mierzyłem napięcie na kostce przy pompie, w chwili załączenia zapłonu pojawia się tam napięcie ok. 12V i zaraz zanika,i tak jak pisałem na początku w jednej chwili przygasa kontrolka od ABSu i zapstryka jakiś przekaźnik (wystko się dzieje w ciągu sekundy). Czy to pstrykanie przekaźnika może być powodem braku obciążenia (pompy) na jego stykach?
[ Dodano: 2008-03-13, 17:08 ]
mierzyłem napięcie na kostce przy pompie, w chwili załączenia zapłonu pojawia się tam napięcie ok. 12V i zaraz zanika,i tak jak pisałem na początku w jednej chwili przygasa kontrolka od ABSu i zapstryka jakiś przekaźnik (wystko się dzieje w ciągu sekundy). Czy to pstrykanie przekaźnika może być powodem braku obciążenia (pompy) na jego stykach?
Wstrzymaj się z tą pompą. Nie tak szybko. Zdążysz jeszcze ja kupić. Podłącz na krótko plus akumulatora do grubego przewodu żółto-zielonego przy pompie i sprawdź, czy ona działa.
Przekaźnik pompy paliwa podaje do niej napięcie na chwilę po przekręceniu kluczyka ale również wtedy gdy czujnik Halla w aparacie generuje impulsy zapłonowe.
Przekaźnik pompy paliwa podaje do niej napięcie na chwilę po przekręceniu kluczyka ale również wtedy gdy czujnik Halla w aparacie generuje impulsy zapłonowe.
OK, chciałem się tylko upewnić. Już tak mam, że jak czegoś nie sprawdzę to nie uwierzę :mrgreen: Już rozglądałem się na Allegro za nową, są dwa rodzaje, jedna cieńsza i dłuższa(to będzie chyba ten model), a druga grubsza i przetłoczeniem po środku (ta odpada bo ma za duże ciśnienie - 6 bar). Jest tam trochę tych pomp a ja nie wiem co wybrać, podróbę czy 2x droższy oryginał.
pozogus pisze:OK, chciałem się tylko upewnić. Już tak mam, że jak czegoś nie sprawdzę to nie uwierzę :mrgreen: Już rozglądałem się na Allegro za nową, są dwa rodzaje, jedna cieńsza i dłuższa(to będzie chyba ten model), a druga grubsza i przetłoczeniem po środku (ta odpada bo ma za duże ciśnienie - 6 bar). Jest tam trochę tych pomp a ja nie wiem co wybrać, podróbę czy 2x droższy oryginał.
Czy na 100% jest to wina pompy? Możesz to sprawdzić jeszcze w inny sposób.
Jak chcesz się upewnić to podłącz żarówkę 21W do wspomnianego wcześniej przewodu w kolorze uziemienia i masy a następnie przekreć kluczyk i zobacz, czy żarówka zaświeci.
żarówka będzie podłączona równolegle do pompy. Jeżeli nie zaświeci się to wina będzie raczej po stronie instalacji elektrycznej.
Jak masz "parcie" mimo wszystko na zakup nowej pompy to Cię nie wstrzymuję.
Dzięki czarekj, jutro tak zrobie i dam znać jak sprawa wygląda <ok>
[ Dodano: 2008-03-14, 08:47 ]
podłączyłem żąrówke do kostki i po załączeniu zapłonu zaświciła a potem zgasła, przy rozruchu świeciła ciągle, podłączyłem pompę na krótko i nie działa więc na 100% jest to wina pompy. Teraz muszę się rozejrzeć za pompą. Są trzy możliwości|: zamiennik, regeneracja starej(oryginalnej), bądź oryginał. Opłaca się regenerować starą pompę? Zamierzam jeszcze długo jeździć moim Audikiem więc poradźcie mi co wybrać. Powinienem sobie chyba poradzić z wymianą. Dzięki
[ Dodano: 2008-03-14, 08:47 ]
podłączyłem żąrówke do kostki i po załączeniu zapłonu zaświciła a potem zgasła, przy rozruchu świeciła ciągle, podłączyłem pompę na krótko i nie działa więc na 100% jest to wina pompy. Teraz muszę się rozejrzeć za pompą. Są trzy możliwości|: zamiennik, regeneracja starej(oryginalnej), bądź oryginał. Opłaca się regenerować starą pompę? Zamierzam jeszcze długo jeździć moim Audikiem więc poradźcie mi co wybrać. Powinienem sobie chyba poradzić z wymianą. Dzięki