[ALL DIESEL] Instalacja na olej roślinny
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Prezesik_lodz
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
- Lokalizacja: Łódź/Szczecin
- Kontakt:
Marcin26 pisze:no prosze turbognojki szukaja oszczednosci :mrgreen: panowie ale dlaczego?.
Wiesz Marcin26 maja prawo do tego, tak jak my mamy prawo do gazowania auteczek. i nie pala im auta po 5,5 litra tylko wiecej jezeli mowa o ruchu miejskim. Mialem przyjemność ujeżdzać Audi 1.9 TDI jako auto sluzbowe potrafilo mi łykac nawet do 8 literkow:((
Prezesik: sluzbowe zawsze wiecej pala
A inicjatywa korzystania z oleju roslinnego jest swietna.
Ruscy by sie mogli na tym szalenie wzbogaic. Maja setki tysiecy hektarow nieobsianej ziemi rolnej. Dzisiaj gdy z pomoca moze przyjsc genetyka, mogli by popracowac nad rzepakiem z ktorego dalo by sie wycisnac nieco wiecej oleju i ktory byl by odporniejszy na warunki pogodowe. Można by na tym zbic fortune....
BTW jade do Biedronki obczaic po ile jest olej
A inicjatywa korzystania z oleju roslinnego jest swietna.
Ruscy by sie mogli na tym szalenie wzbogaic. Maja setki tysiecy hektarow nieobsianej ziemi rolnej. Dzisiaj gdy z pomoca moze przyjsc genetyka, mogli by popracowac nad rzepakiem z ktorego dalo by sie wycisnac nieco wiecej oleju i ktory byl by odporniejszy na warunki pogodowe. Można by na tym zbic fortune....
BTW jade do Biedronki obczaic po ile jest olej
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To wszystko nie jest takie proste. Myślicie że producentom ropy naftowej spodobałoby się iż istnieje możliwość uniezależnienia się od nich :?: Nie sądzę. To jest bardzo silne lobby które potrafi zadbać o swje interesy. A produkcja alternatywnych paliw które mogą napędzać silniki wysokoprężne na szeroką skale nie jest dla nich korzystna.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Labiel, masz racje, ale rowniez gospodarka na calym swiecie gwaltownie zachwiala by sie, i mielibysmy zapewne doczynienie raz z ogromna inflacja, a raz deflacja. Pozatym rowiez ceny roli wzrosly by do astonomicznych rozmiarow. akie zmiany musza byc wprowadzane stopniowo, dostosowujac ustruj polityczny (przepisy podatki itp.)
- el_scorpion
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
- Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Skoro tak już gadamy na tematy geo-socjo-polityczne Czytałem ostatnio że biodiesel może okazać się daleko bardziej zgubny dla naszej planety niż takie samo zużycie ropy naftowej.
Jak to możliwe? A no tak że może i jest czystszy w spalaniu i fajny zapach placków ale żeby wyprodukować ilość oleju roślinnego mającą zastąpić ropę naftową trzeba będzie zastąpić lasy i uprawy roślin przyczyniających się do zmniejszenia ilości co2 plantacjami rzepaku który słabo spełnia tę funkcję. A kasa którą ludzie zarobią na uprawach lub zaoszczędzą na tańszym paliwie nie pokryje lawinowo rosnących cen żywności (zmniejszy się opłacalność upraw i hodowli)
Ot taki optymistyczny scenariusz :mrgreen:
Jak to możliwe? A no tak że może i jest czystszy w spalaniu i fajny zapach placków ale żeby wyprodukować ilość oleju roślinnego mającą zastąpić ropę naftową trzeba będzie zastąpić lasy i uprawy roślin przyczyniających się do zmniejszenia ilości co2 plantacjami rzepaku który słabo spełnia tę funkcję. A kasa którą ludzie zarobią na uprawach lub zaoszczędzą na tańszym paliwie nie pokryje lawinowo rosnących cen żywności (zmniejszy się opłacalność upraw i hodowli)
Ot taki optymistyczny scenariusz :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kiedyś oglądałem taki program na temat jakiejś zbuntowanej wysepki, chyba gdzieś tam w okolicach Polinezji. Otóż wyspa ta zbuntowała się i chciała się odłączyć od państwa w którym była do tej pory. Tak więc zarządzono całkowitą blokadę tej wyspy. Nie było więc paliwa. I co zrobili wyspiarze :?: Zaczęli produkować paliwo z orzechów kokosowych. Wypowiadali się potem o nim iż jest o wiele lepsze od oleju napędowego, silniki się mniej psują, lepiej pracują. Chcieli nawet je opatentować i wprowadzić na rynek po uzyskaniu niepodległości. Widać chyba im się nie udało jej uzyskać bo nic o tym teraz nie słychać :cry:
A co do zastąpienia ON => OR. To może i el_scorpion ma racje, ale wyliczenia dotyczą pewnie całkowitego zastąpienia olejem roślinnym ropy. Aktualnie jest tak, że motoryzacja zużywa tylko niewielką część wydobywanej ropy. Najwięcej zużywa jej przemysł. Tak więc wprowadzenie OR jako paliwa nie miałby takich skutków jak opisuje el_scorpion.
Niestety czy tego chcemy czy nie powoli (a może i szybciej niż nam się wydaje) trzeba myśleć o zastąpieniu ropy innymi źródłami energii.
A co do zastąpienia ON => OR. To może i el_scorpion ma racje, ale wyliczenia dotyczą pewnie całkowitego zastąpienia olejem roślinnym ropy. Aktualnie jest tak, że motoryzacja zużywa tylko niewielką część wydobywanej ropy. Najwięcej zużywa jej przemysł. Tak więc wprowadzenie OR jako paliwa nie miałby takich skutków jak opisuje el_scorpion.
Niestety czy tego chcemy czy nie powoli (a może i szybciej niż nam się wydaje) trzeba myśleć o zastąpieniu ropy innymi źródłami energii.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Ale co ciekawe w nowych samochodach czy tez prototypach, bardziej slyszy sie o silnikach elektrycznych, niz o tych zaslianych paliwami alternatywnymi. Wiadmo ze silniki na ON potzrebuja pewnych modyfikacji aby w pelni bezpiecznie uzywac OR. Chodzi mi miedzy innymi o wtryski paliwa, czy tez rozruch zimnego silnika na OR. Co prawda w stacjach pojawiaja sie bio paliwa, ktorych koszt produkcji nie jest zbyt wysoki, ale podobnie jak na inne paliwa nazucono nasze ukochane podatki...
Czlowiek idzie zawsze w kierunku najprostszego rozwiazania, a zarazem nawygodniejszego do zastosowania- taka nasza natura. Najwygodniejsze by byly samochody elektryczne, ale ich zasieg i moc jest ograniczona jak dotad, nadczym trwaja intensywne prace.
Na ten temat mozna pisac bez konca, jest ona bardzo gleboki z powodu wielu czynnikow warujnkujacych zastosowanie, oplacalnosc itp.
A co do OR to moze go zastapic TZ (tłuszcz zwiezecy) po pewnej obrubce i przy odpowiedzniej instalacji zasilajacej silnik.
Czlowiek idzie zawsze w kierunku najprostszego rozwiazania, a zarazem nawygodniejszego do zastosowania- taka nasza natura. Najwygodniejsze by byly samochody elektryczne, ale ich zasieg i moc jest ograniczona jak dotad, nadczym trwaja intensywne prace.
Na ten temat mozna pisac bez konca, jest ona bardzo gleboki z powodu wielu czynnikow warujnkujacych zastosowanie, oplacalnosc itp.
A co do OR to moze go zastapic TZ (tłuszcz zwiezecy) po pewnej obrubce i przy odpowiedzniej instalacji zasilajacej silnik.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 27 lut 2008, 14:41
- Lokalizacja: Gdańsk
po pierwsze - słowa uznania dla autora - jestem pod wielkim wrazeniem pracy którą włożyłeś w ten projekt. Myślę że coś takiego byłobyidealną pracą dyplomową mechaników No i autko by mieli na OR.
Następna sprwa:
Oglądałem swego czasu TopGear w którym Clarkson przeprowadził test - spuścił całkowicie ropke z jakiegoś tam volvo, zalał przefiltrowany
(przez tetrę) przepalony olej od frytek, odpowietrzył układ i silnik ruszył..
Jednak co ciekawe - kolesie dodawali łyżeczkę jakiegoś tam specyfiku, który potrzebował ok doby żeby rozmieszać się z OR i zmniejszyć jego gęstość, oraz polepszyć liczbę cetanową - wie ktoś co to za specyfik??
Jak mi sie skonczy ropka po 2,50/l to zaczne olej rzepakowy wlewac..
Następna sprwa:
Oglądałem swego czasu TopGear w którym Clarkson przeprowadził test - spuścił całkowicie ropke z jakiegoś tam volvo, zalał przefiltrowany
(przez tetrę) przepalony olej od frytek, odpowietrzył układ i silnik ruszył..
Jednak co ciekawe - kolesie dodawali łyżeczkę jakiegoś tam specyfiku, który potrzebował ok doby żeby rozmieszać się z OR i zmniejszyć jego gęstość, oraz polepszyć liczbę cetanową - wie ktoś co to za specyfik??
Jak mi sie skonczy ropka po 2,50/l to zaczne olej rzepakowy wlewac..
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Chodzilo CI pewnie oto ze zrobil sobie z oleju roslinnego biodiesel, do jego produkcji potrzebne sa dwa specyfiki: metanol i NaOH lub KOH w odpowiednich proporcjach.
Z tego co zrozumialem to beteseriada, napisales ze on wlal olej do baku w samochodzie i potem cos dodal? Jak tak to albo jest glupi, albo to nie te specyfiki byly dodane, poniewaz produktem wynikajacym z polaczenia OR+Metanol+NaOH=Biodiesel+gliceryna
Produkcja jest dosyc prosta, potrzeba jedynie ponad doby, bo po produkcji trwajacej dobe, nasz bio diesel musi zostac przemyty woda, wiem ze to smiesznie i nie logicznie brzmi, ale to prawda
Z tego co zrozumialem to beteseriada, napisales ze on wlal olej do baku w samochodzie i potem cos dodal? Jak tak to albo jest glupi, albo to nie te specyfiki byly dodane, poniewaz produktem wynikajacym z polaczenia OR+Metanol+NaOH=Biodiesel+gliceryna
Produkcja jest dosyc prosta, potrzeba jedynie ponad doby, bo po produkcji trwajacej dobe, nasz bio diesel musi zostac przemyty woda, wiem ze to smiesznie i nie logicznie brzmi, ale to prawda
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
byłem dzisiaj na kieleckich targach, uwierz mi że nie warto samemu tłoczyć, na zimno nie uzyskasz takiego wydatku jak na gorąco jak to robią zakłady przemysłu tłuszczowegobartek18150 pisze:Ross, Najtaniej samemu na zimno tloczyc <ok>
poza tym do efektów ubocznych oleju zimno-tłoczonego dochodzi pozostałość po tłoczeniu w postaci "okleiny", która nie ma najlepszych właściwości dla układu wtryskowego
Ostatnio zmieniony 16 mar 2008, 13:35 przez sajmon, łącznie zmieniany 1 raz.