Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL DIESEL] Instalacja na olej roślinny

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 mar 2008, 11:03

Marcin26, to nie tylko oszczędność ale w niedługi czasie myśle że konieczność. Ropa i gaz kiedyś się skończą. A rzepak zawsze sobie można zasiać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 12 mar 2008, 11:41

Marcin26 pisze:no prosze turbognojki szukaja oszczednosci :mrgreen: panowie ale dlaczego?.

Wiesz Marcin26 maja prawo do tego, tak jak my mamy prawo do gazowania auteczek. i nie pala im auta po 5,5 litra tylko wiecej jezeli mowa o ruchu miejskim. Mialem przyjemność ujeżdzać Audi 1.9 TDI jako auto sluzbowe potrafilo mi łykac nawet do 8 literkow:((

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 mar 2008, 12:03

Prezesik: sluzbowe zawsze wiecej pala :D

A inicjatywa korzystania z oleju roslinnego jest swietna.

Ruscy by sie mogli na tym szalenie wzbogaic. Maja setki tysiecy hektarow nieobsianej ziemi rolnej. Dzisiaj gdy z pomoca moze przyjsc genetyka, mogli by popracowac nad rzepakiem z ktorego dalo by sie wycisnac nieco wiecej oleju i ktory byl by odporniejszy na warunki pogodowe. Można by na tym zbic fortune....


BTW jade do Biedronki obczaic po ile jest olej :D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2008, 14:12

To wszystko nie jest takie proste. Myślicie że producentom ropy naftowej spodobałoby się iż istnieje możliwość uniezależnienia się od nich :?: Nie sądzę. To jest bardzo silne lobby które potrafi zadbać o swje interesy. A produkcja alternatywnych paliw które mogą napędzać silniki wysokoprężne na szeroką skale nie jest dla nich korzystna.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 mar 2008, 19:55

Labiel, masz racje, ale rowniez gospodarka na calym swiecie gwaltownie zachwiala by sie, i mielibysmy zapewne doczynienie raz z ogromna inflacja, a raz deflacja. Pozatym rowiez ceny roli wzrosly by do astonomicznych rozmiarow. akie zmiany musza byc wprowadzane stopniowo, dostosowujac ustruj polityczny (przepisy podatki itp.)

Awatar użytkownika
el_scorpion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 09 lis 2007, 18:58
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk

Post autor: el_scorpion » 13 mar 2008, 21:05

Skoro tak już gadamy na tematy geo-socjo-polityczne ;-) Czytałem ostatnio że biodiesel może okazać się daleko bardziej zgubny dla naszej planety niż takie samo zużycie ropy naftowej.
Jak to możliwe? A no tak że może i jest czystszy w spalaniu i fajny zapach placków ale żeby wyprodukować ilość oleju roślinnego mającą zastąpić ropę naftową trzeba będzie zastąpić lasy i uprawy roślin przyczyniających się do zmniejszenia ilości co2 plantacjami rzepaku który słabo spełnia tę funkcję. A kasa którą ludzie zarobią na uprawach lub zaoszczędzą na tańszym paliwie nie pokryje lawinowo rosnących cen żywności (zmniejszy się opłacalność upraw i hodowli)
Ot taki optymistyczny scenariusz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 mar 2008, 21:22

Kiedyś oglądałem taki program na temat jakiejś zbuntowanej wysepki, chyba gdzieś tam w okolicach Polinezji. Otóż wyspa ta zbuntowała się i chciała się odłączyć od państwa w którym była do tej pory. Tak więc zarządzono całkowitą blokadę tej wyspy. Nie było więc paliwa. I co zrobili wyspiarze :?: Zaczęli produkować paliwo z orzechów kokosowych. Wypowiadali się potem o nim iż jest o wiele lepsze od oleju napędowego, silniki się mniej psują, lepiej pracują. Chcieli nawet je opatentować i wprowadzić na rynek po uzyskaniu niepodległości. Widać chyba im się nie udało jej uzyskać bo nic o tym teraz nie słychać :cry:

A co do zastąpienia ON => OR. To może i el_scorpion ma racje, ale wyliczenia dotyczą pewnie całkowitego zastąpienia olejem roślinnym ropy. Aktualnie jest tak, że motoryzacja zużywa tylko niewielką część wydobywanej ropy. Najwięcej zużywa jej przemysł. Tak więc wprowadzenie OR jako paliwa nie miałby takich skutków jak opisuje el_scorpion.

Niestety czy tego chcemy czy nie powoli (a może i szybciej niż nam się wydaje) trzeba myśleć o zastąpieniu ropy innymi źródłami energii.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 13 mar 2008, 21:49

Ale co ciekawe w nowych samochodach czy tez prototypach, bardziej slyszy sie o silnikach elektrycznych, niz o tych zaslianych paliwami alternatywnymi. Wiadmo ze silniki na ON potzrebuja pewnych modyfikacji aby w pelni bezpiecznie uzywac OR. Chodzi mi miedzy innymi o wtryski paliwa, czy tez rozruch zimnego silnika na OR. Co prawda w stacjach pojawiaja sie bio paliwa, ktorych koszt produkcji nie jest zbyt wysoki, ale podobnie jak na inne paliwa nazucono nasze ukochane podatki...
Czlowiek idzie zawsze w kierunku najprostszego rozwiazania, a zarazem nawygodniejszego do zastosowania- taka nasza natura. Najwygodniejsze by byly samochody elektryczne, ale ich zasieg i moc jest ograniczona jak dotad, nadczym trwaja intensywne prace.

Na ten temat mozna pisac bez konca, jest ona bardzo gleboki z powodu wielu czynnikow warujnkujacych zastosowanie, oplacalnosc itp.
A co do OR to moze go zastapic TZ (tłuszcz zwiezecy) po pewnej obrubce i przy odpowiedzniej instalacji zasilajacej silnik.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 mar 2008, 23:46

zalalem dla testu mniej wiecej pol na pol ON/OR. W osiagach ronicy nie czuje, subiektywnie silnik glosniej klekocze na jałowym.

Frytkami nie smierdzi :P

Przy lekkiej przygazowce z rury leci szary dym, to nomalne ? (mam tdi od niedawna i nie wiem)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 14 mar 2008, 16:26

Ross, szary jest rowniez prawie bialy lub prwie czarny <ok> , przy gwaltownej przygazowce diesel tak ma :-)

beteseriada
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 27 lut 2008, 14:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: beteseriada » 15 mar 2008, 08:24

po pierwsze - słowa uznania dla autora - jestem pod wielkim wrazeniem pracy którą włożyłeś w ten projekt. Myślę że coś takiego byłobyidealną pracą dyplomową mechaników :-) No i autko by mieli na OR.

Następna sprwa:
Oglądałem swego czasu TopGear w którym Clarkson przeprowadził test - spuścił całkowicie ropke z jakiegoś tam volvo, zalał przefiltrowany
(przez tetrę) przepalony olej od frytek, odpowietrzył układ i silnik ruszył..

Jednak co ciekawe - kolesie dodawali łyżeczkę jakiegoś tam specyfiku, który potrzebował ok doby żeby rozmieszać się z OR i zmniejszyć jego gęstość, oraz polepszyć liczbę cetanową - wie ktoś co to za specyfik??

Jak mi sie skonczy ropka po 2,50/l to zaczne olej rzepakowy wlewac..

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 15 mar 2008, 10:29

Chodzilo CI pewnie oto ze zrobil sobie z oleju roslinnego biodiesel, do jego produkcji potrzebne sa dwa specyfiki: metanol i NaOH lub KOH w odpowiednich proporcjach.

Z tego co zrozumialem to beteseriada, napisales ze on wlal olej do baku w samochodzie i potem cos dodal? Jak tak to albo jest glupi, albo to nie te specyfiki byly dodane, poniewaz produktem wynikajacym z polaczenia OR+Metanol+NaOH=Biodiesel+gliceryna
Produkcja jest dosyc prosta, potrzeba jedynie ponad doby, bo po produkcji trwajacej dobe, nasz bio diesel musi zostac przemyty woda, wiem ze to smiesznie i nie logicznie brzmi, ale to prawda ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 mar 2008, 12:53

Panowie, moze orientujecie sie w jakich sieciach marketow jest najtanszy OR ?
W Szczecinie w Biedronce jest 3,66zl, w Real'u drozszy...

Ciekawe po ile w Makro, albo w Niemczech ;]

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 15 mar 2008, 15:38

Ross, Najtaniej samemu na zimno tloczyc <ok>

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 15 mar 2008, 19:42

bartek18150 pisze:Ross, Najtaniej samemu na zimno tloczyc <ok>
byłem dzisiaj na kieleckich targach, uwierz mi że nie warto samemu tłoczyć, na zimno nie uzyskasz takiego wydatku jak na gorąco jak to robią zakłady przemysłu tłuszczowego

poza tym do efektów ubocznych oleju zimno-tłoczonego dochodzi pozostałość po tłoczeniu w postaci "okleiny", która nie ma najlepszych właściwości dla układu wtryskowego
Ostatnio zmieniony 16 mar 2008, 13:35 przez sajmon, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl