Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 tdi ]problem z alternatorem daje za duze napiecie

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
pilawa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:06

[B4 1,9 tdi ]problem z alternatorem daje za duze napiecie

Post autor: pilawa2 » 15 mar 2008, 14:55

cześć mam problem z alternatorem ma za duże ładowanie na sucho na wolnych obrotach ma 14,88 V a przy włączonych odbiornikach 14,6 V .w sklepie z akumulatorami powiedzieli mi ze to było przyczyna zepsucia akumulatora a teraz kopiłem nowy (centra 65 Ah 680 A en) i wyrazie czegoś to nie przyjmą mi gwaranci bo ładowanie ma być w zakresie 13,8 ~ 14,5 V czytałem dużo postów ale wszystkie mówią o za niskim ładowaniu . co zrobić by wyregulować napięcie i jaki jest tego koszt i czy można to zrobić samemu z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 mar 2008, 15:04

Najprawdopodobniej masz zepsuty regulator napiecia, albo diody w nim sie popaliły i z tad za wysokie ładowanie.

pilawa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:06

Post autor: pilawa2 » 15 mar 2008, 15:23

dzięki na pewno sprawdzę a jakie są te regulatory ? i ile kosztują ?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 mar 2008, 15:06

Tu masz pare przykładowych regulatorów wystawionych na aukcje interenetowe http://moto.allegro.pl/search.php?categ ... iecia+audi

Ceny jak sam widzisz w miare śmieszne. :-D

Awatar użytkownika
Piotr1510
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:38
Lokalizacja: KR / RST / .de

Post autor: Piotr1510 » 16 mar 2008, 15:23

Solskier pisze:Tu masz pare przykładowych regulatorów wystawionych na aukcje interenetowe http://moto.allegro.pl/search.php?categ ... iecia+audi

Ceny jak sam widzisz w miare śmieszne. :-D
Tak jak koledzy wyżej radzą, jest to wina regulatora napięcia ( lub przepalonych /j diód).

Jeżeli chodzi o regulatory napięcia to polecam BOSCHA koszt ok 150 zł ( ja po rabacie kupiłem za 108zł) lub inny markowy. Na tym nie ma co oszczędzać, założyłem kiedyś taki za 60 zł i padł po 4000 km, następny wytrzymał więcej - niecałe 2 miesiące ( w moim przypadku nieco ponad 6000 km) - teraz mam boscha i spokój od pół roku. Pozdrawiam i powodzenia.

pilawa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:06

Post autor: pilawa2 » 25 mar 2008, 20:08

Niestety regulator napięcia już wymieniłem ale coś sie znowu stało bo tak po wymianie regulatora założyłem alternator na miejsce odpaliłem swojego skarba i lądował dobrze w granicach 13,80 V na wolnych obrotach ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu przestał lądować co to może być ? Jeździłem nim 6 dni na nowiutkim akumulatorku i w czasie jazdy mi padl jak wiadomo moja 80 ma wszystko elektryczne wiec niestety nic sie niedolo zrobić . Na początku myślałem ze to moja winna ze popsikałem go takim preparatem i on spowodował to ze alternator przestał ładować, rozebrałem wyczyściłem i złożyłem i dalej nic co to może być ?? szczerze mówiąc sie już podałem z domowymi sposobami i oddam go do sprawdzenia to sie ukarze co to może być. Bo sam już go probowałem sprawdzić na 2500 obrotów z wiertarki ale nic nie pokazało :( proszę o rady

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 27 mar 2008, 17:24

A wlacza ci sie kontrolka ze nie laduje (czerwony akumulator) ? .Ja po wymianie regulatora mialem taka sytuacje ze ladowal. Ale po 2 tygodniach przestal, nie wlaczyla sie kontrolka ladowania tylko widzialem ze napiecie spadlo na dodatkowych zegarach. Przyczyną bylo zle przylutowane styki, w nowym regulatorze. Przylutowalem i jezdze juz ponad 2 lata.

pilawa2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:06

Post autor: pilawa2 » 27 mar 2008, 19:02

wszystko juz dziala okazalo sie ze to jest zle przylutowany stkyki na walku alternatora juz naprawilem i smiga super

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl