[B4 1,9 tdi ]problem z alternatorem daje za duze napiecie
[B4 1,9 tdi ]problem z alternatorem daje za duze napiecie
cześć mam problem z alternatorem ma za duże ładowanie na sucho na wolnych obrotach ma 14,88 V a przy włączonych odbiornikach 14,6 V .w sklepie z akumulatorami powiedzieli mi ze to było przyczyna zepsucia akumulatora a teraz kopiłem nowy (centra 65 Ah 680 A en) i wyrazie czegoś to nie przyjmą mi gwaranci bo ładowanie ma być w zakresie 13,8 ~ 14,5 V czytałem dużo postów ale wszystkie mówią o za niskim ładowaniu . co zrobić by wyregulować napięcie i jaki jest tego koszt i czy można to zrobić samemu z góry dziękuje za pomoc
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Tu masz pare przykładowych regulatorów wystawionych na aukcje interenetowe http://moto.allegro.pl/search.php?categ ... iecia+audi
Ceny jak sam widzisz w miare śmieszne.
Ceny jak sam widzisz w miare śmieszne.
Tak jak koledzy wyżej radzą, jest to wina regulatora napięcia ( lub przepalonych /j diód).Solskier pisze:Tu masz pare przykładowych regulatorów wystawionych na aukcje interenetowe http://moto.allegro.pl/search.php?categ ... iecia+audi
Ceny jak sam widzisz w miare śmieszne.
Jeżeli chodzi o regulatory napięcia to polecam BOSCHA koszt ok 150 zł ( ja po rabacie kupiłem za 108zł) lub inny markowy. Na tym nie ma co oszczędzać, założyłem kiedyś taki za 60 zł i padł po 4000 km, następny wytrzymał więcej - niecałe 2 miesiące ( w moim przypadku nieco ponad 6000 km) - teraz mam boscha i spokój od pół roku. Pozdrawiam i powodzenia.
Niestety regulator napięcia już wymieniłem ale coś sie znowu stało bo tak po wymianie regulatora założyłem alternator na miejsce odpaliłem swojego skarba i lądował dobrze w granicach 13,80 V na wolnych obrotach ale po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu przestał lądować co to może być ? Jeździłem nim 6 dni na nowiutkim akumulatorku i w czasie jazdy mi padl jak wiadomo moja 80 ma wszystko elektryczne wiec niestety nic sie niedolo zrobić . Na początku myślałem ze to moja winna ze popsikałem go takim preparatem i on spowodował to ze alternator przestał ładować, rozebrałem wyczyściłem i złożyłem i dalej nic co to może być ?? szczerze mówiąc sie już podałem z domowymi sposobami i oddam go do sprawdzenia to sie ukarze co to może być. Bo sam już go probowałem sprawdzić na 2500 obrotów z wiertarki ale nic nie pokazało proszę o rady
A wlacza ci sie kontrolka ze nie laduje (czerwony akumulator) ? .Ja po wymianie regulatora mialem taka sytuacje ze ladowal. Ale po 2 tygodniach przestal, nie wlaczyla sie kontrolka ladowania tylko widzialem ze napiecie spadlo na dodatkowych zegarach. Przyczyną bylo zle przylutowane styki, w nowym regulatorze. Przylutowalem i jezdze juz ponad 2 lata.