Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] szarpniecie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 05 mar 2008, 12:23

Po wymianie przegubów przestalo mi tak stukac...

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 05 mar 2008, 12:32

MorajB4 pisze:Po wymianie przegubów przestalo mi tak stukac...
Przegubów wewnętrznych? I jaki jest koszt tych przegubów, jeśli można wiedzieć?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 mar 2008, 13:40

Mi tez tak zrywa jak wszystkim, zmieniałem ostatnio przegub bo pękła ta guma przy kole i sie syfu napchało i wymienic trzeba było. Za jeden przegub dałem 37 zł. Może ktoś powie że to może być jakiś słaby,ale sądze że do takiego silnika mi wystarczy bo cięzko zrobić tak żeby grzebnąć, a wydaje mi się że przy takim grzebaniu te luzy w przegubach sie robią.

A i po wymianie jednego przeguba nadal mam ten luz, ale się przyzwyczaiłem. ;-)

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 10 mar 2008, 20:28

Czasami jeszcze jak ruszam pod górkę i zmieniam bieg z jedynki na dwójkę to szarpie mi samochodem i na pewno nie jest to spowodowane tym, że silnik się przydusza.

Awatar użytkownika
Tomay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 02 mar 2008, 21:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomay » 10 mar 2008, 23:46

U mnie też jest to szrpnięcie,a wszystkie poduszki mam dobre(dzisiaj byłem na kanale ;-) )
Wygląda że ten typ tak ma :lol:
Wystarczy płynnie puszczac sprzęgło,szczególnie między 1 a 2 biegiem.

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 11 mar 2008, 17:17

Tylko, że mi nie chodzi o jedno szarpnięcie jak się szybciej sprzęgło puści ale o takie zajęcze skoki, jak to czasami jest na nauce jazdy ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 mar 2008, 22:43

to mówimy chyba o całkowicie innych szarpnięciach <ok>

bondi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 gru 2007, 17:45
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: bondi » 13 mar 2008, 00:30

Mam podobny problem, mianowicie po puszczeniu pedału gazu autem mocno szarpie wygląda to tak jak by był jakiś spory luz pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Najłatwiej jest to sobie wyobrazić na przykładzie: wałek z wieloklinem na obwodzie współpracujący z tuleją posiadającą również wieloklin na wewnętrznej średnicy i luz pomiędzy współpracującymi ze sobą zębami jest bardzo duży.... ja to tak widzę :)
Na moje oko jest to na pewno usterka czysto mechaniczna aczkolwiek przeszukując forum natknąłem się na opinie że to może być coś z silnikiem, świece, zapłon itp. Przyznam, że gdy bardzo gwałtownie dodam gazu, dosłownie uderzę w gaz silnik na moment zatyka, na 1-2s jakby odcięto zapłon, zbija mnie to całkiem z tropu.... :-/ :(

Proszę o jakieś rady bo nie mam przez to przyjemności z jazdy, albo napiszę wprost wk...... mnie to, wydaje mi się że jadę starym rumplem i za moment w lusterku zobaczę wylatujące ze skrzyni trybiki.... :cry:

Dodam że moja B4-czka ma już najechane 201000km, poduszki pod skrzynią i silnikiem ok, zawieszenie też było niedawno sprawdzane i też jest ok.

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 13 mar 2008, 11:36

Jeśli luz jest duży to myślę, że należałoby sprawdzić przeguby-zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne.

Awatar użytkownika
schadook
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 gru 2007, 11:24

Post autor: schadook » 15 mar 2008, 17:47

Hejka,
dwa razy w życiu spotkałem się z takim problemem, raz audi i raz passat b2, w obu przypadkach ustąpiło po wymianie łożyska igiełkowego znajdującego się w wale korbowym gdzie przychodzi wałek skrzyni biegów, audi miało tak wywalone to łożysko że silnik wpadał w wibracje nawet jak chciałem jechać ze stałą prędkością, jeśli auto ma zawieszenie i poduszki w porządku to trzeba obadać to łożysko i sprężyny w tarczy sprzęgła (tak mi to znajomy mechanik poradził). U mnie pomogło.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 20 mar 2008, 21:14

mar0z pisze:Tylko, że mi nie chodzi o jedno szarpnięcie jak się szybciej sprzęgło puści ale o takie zajęcze skoki, jak to czasami jest na nauce jazdy ;-)
Stawiam 100% na sprzęgło jeśli przeguby i skrzynia są ok. Padnięte sprężyny na tarczy sprzęgłowej i mamy "skaczącego zająca" ewentualnie przy okazji wspomniane łożysko igiełkowe). Jeśli jeszcze są tam jakieś kawałki sprężyn to na wolych powinieneś słyszeć delikatne dzwonienie a przy gaszeniu to już wyraźniej-tak jakby kawałek łańcucha spadł z jakiejś wysokości.

GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: GHX » 26 mar 2008, 01:46

schadook pisze:Hejka,
dwa razy w życiu spotkałem się z takim problemem, raz audi i raz passat b2, w obu przypadkach ustąpiło po wymianie łożyska igiełkowego znajdującego się w wale korbowym gdzie przychodzi wałek skrzyni biegów, audi miało tak wywalone to łożysko że silnik wpadał w wibracje nawet jak chciałem jechać ze stałą prędkością, jeśli auto ma zawieszenie i poduszki w porządku to trzeba obadać to łożysko i sprężyny w tarczy sprzęgła (tak mi to znajomy mechanik poradził). U mnie pomogło.
Pozdrawiam
Jak wymienia sie to łożysko ciezko jest sie tam dostac majac silnik na wierzchu?
Jest problem z kupnem takiego łozyska czy raczej je znajde w dobrym sklepie i ewentualnie jakie sa koszta tego łozyska?
i jak jes sprawdzic?

Awatar użytkownika
schadook
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 gru 2007, 11:24

Post autor: schadook » 26 mar 2008, 08:30

Ciężka sprawa z wymianą, tylko dwie opcje, albo odpowiedni ściągacz albo delikatnie trzeba rozciąć i wyjąć w dwóch kawałkach. Cena zależy od producenta i silnika, do 4-cylindrowca 6 ,- Hans Pries , 16,50,- Febi lub 17,50,- Sachs. Gorsza sprawa z 5 i 6-cylindrowcami tu chyba tylko Sachs po ok 65-69,- Musiałbym znać model i rok produkcji auta i najlepiej oznaczenie silnika.
Pzdr

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 26 mar 2008, 15:16

J.A.G pisze: [...] Jeśli jeszcze są tam jakieś kawałki sprężyn to na wolych powinieneś słyszeć delikatne dzwonienie a przy gaszeniu to już wyraźniej-tak jakby kawałek łańcucha spadł z jakiejś wysokości.
Jest tak jak napisałeś :-) Choć nie zawsze słychać, a jeśli już słychać, to nie zawsze jest to takie delikatne dzwonienie :-P
schadook pisze: Ciężka sprawa z wymianą [...]
A ile w warsztacie mogliby zaśpiewać za wymianę tego łożyska?

Awatar użytkownika
schadook
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 gru 2007, 11:24

Post autor: schadook » 26 mar 2008, 19:50

za wymianę łożyska pewnie niewiele ale za wyciągnięcie silnika ewentualnie skrzyni to pewnie sporo, a bez tego łożyska się nie wymieni, niestety
Pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl