Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] wymiana płynu do wspomagania ukł kierowniczego

servuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Lublin

[b3] wymiana płynu do wspomagania ukł kierowniczego

Post autor: servuz » 15 mar 2008, 11:53

Witam!
Chciałem się zapytać kiedy należy wymieniać płyn do wspomagania układu kierowniczego? Jest to zielony płyn mineralny, który z tego co wiem ma datę ważności. Czy należy go wymieniać, kiedy kończy się jego ważność, czy dopiero jak z koloru zielonego zrobi się ciemny? Ile potrzeba tego płynu na jedną wymianę do Audi 80 B3 rocznik 1990?
Dziękuję za odpowiedzi i pomoc!

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 mar 2008, 17:36

witaj z tego co pamiętam to litr płynu wystarczy ja go wymieniam co dwa latka zobaczysz jak już jest ciemny to lepiej wymień koszt nie duży jak będziesz zalewał nowy płyn podnieść sobie przód do góry i zalej na maxa i kręć kołami aż przestaną lecieć bąbelki powietrza i dolej do stanu :-D

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 15 mar 2008, 22:31

goldi j51, dobrze pisze. Poza tym jak Ci juz ciezko chodzi kierownica mozesz dolac pol szklanki zwyklego oleju silnikowego do nowego plynu, calosc bedzie dluzej i lepiej dzialala a wspomaganie bedzie lepsze. To taki prosty sposob :)

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 16 mar 2008, 11:36

k44761 nie zważą sie te oleje? Przecież to dwa całkiem inne oleje.

servuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: servuz » 16 mar 2008, 11:56

Dziękuję wam za odpowiedzi! Czyli rozumiem, że na wymianę wystarczy 1l. płynu do wspomagania. Z dolewaniem oleju silnikowego do wspomagania raczej nie będę kombinował. Polecacie jakąś konkretną markę płynu, bo ja myślałem o Febi Bilstein? Jak zlać stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 16 mar 2008, 12:35

płyn spuszczasz odkręcając przewód hydrauliczny przy pompie wspomagania, jest to najniższy punkt układu , pokręć przy tym jeszcze kierownicą kilka razy żeby wypchnąć z przekładni resztki oleju, zbiorniczek najlepiej wykręcić na zewnątrz i umyć w środku. składasz wszystko skręcasz nalewasz uruchamiasz silnik i kręcisz kierownicą aż przestanie jęczeć...gasisz silnik czekasz 2 min sprawdzasz poziom w zbiorniczku, dolewasz bądź nie.. i fajrant <ok>

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 18 mar 2008, 22:06

krisch, nie zwaza sie. Oleje sa mieszalne. Poza tym do takich zabiegow dolewke robimy z mineralnego. Ja juz robilem tak kilku znajomym i nikt nie narzeka.

servuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: servuz » 18 mar 2008, 22:12

Witam!
W którym miejscu znajduję się pompa wspomagania? Czy przód samochodu trzeba podnosić po to żeby nowy płyn do wspomagania szybciej rozprowadził się po układzie, czy po to żeby maglownica była odciążona podczas kręcenia kierownicą przy wymianie płynu?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 19 mar 2008, 06:34

jeśli masz na tyle siły żeby ukręcić kierownicą bez wspomagania to nie trzeba podnosić przodu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 20 mar 2008, 23:05

Czyli przy spuszczaniu nie odpalamy silnika tylko kręcimy na sucho kierownicą?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 21 mar 2008, 06:29

chodzi o to żeby przekładnia wypchnęła resztki starego oleju, o nic więcej. Odpalenie silnika i praca pompy wspomagania bez oleju grozi uszkodzeniem pompy!!!

servuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: servuz » 25 mar 2008, 20:08

Czym najlepiej wyczyścić zbiorniczek w środku? Można go przemyć benzyną ekstrakcyjną? I w którym miejscu jest pompa wspomagania, żebym przypadkiem nie odkręcił złego przewodu? ;-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 25 mar 2008, 20:43

Ludwik i druciak do mycia flaszek...( czyli kosmiczna technologia ), pompa jest przykręcona po prawej stronie silnika patrząc od przodu auta. Idą do niej 2 grube przewody hydrauliczne, jeden od przekładni kierowniczej a drugi od zbiorniczka płynu.

servuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: servuz » 25 mar 2008, 23:57

Czyli mam rozumieć, że podczas wymiany płynu odkręcamy ten przewód przy pompie, który idzie od zbiorniczka?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 mar 2008, 19:56

dokładnie tak jak napisałeś :-D

Zablokowany

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl