Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Smar grafitowy na uszczelke glowicy....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 mar 2008, 23:47

no na filtrach oleju tak jest napisane :P wiem ile trzeba sie umordować zeby odkręcić filtr oleju który był przykręcony "na sucho" (bez filmu olejowego na uszczelce) powiem ze jest wtedy masakra :-/

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar u

Post autor: Bodek » 11 mar 2008, 23:52

film olejowy to rodzaj lozyska pomiedzy panewko a walem np. :mrgreen: ale nie na uszczelce...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 mar 2008, 00:04

ale ta cieniutka wastewka oleju na uszczelce tworzy właśnie coś w rodzaju filmu olejowego. uszczelko poprostu sie nie zapieka "na amen"

jak nie posmarujesz uszczelki i sie zapiecze to powiem ze jest naprawdę ciężko odkręcić taki filtr. a jak jeszcze ten filtr jest umiejscowiony w miejscu trudno dostępnym to juz wtedy jest tortura... (ostatnio w Oplu Astrze 1.7 TD [silnik Isuzu] tak było zesło mi z 1,5 godziny zeby go odkręcić a dojscie jest .^%#^# a później było skrobanie starej uszczelki bo ktoś skręcił na "sucho" )

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar na uszczelke

Post autor: Bodek » 15 mar 2008, 15:37

...a no wlasnie kolego widmo, i tu cię zaskocze, bo literatura mowi wlasnie o smarze na taka uszczelke filtra olejowego. Jak posiadarz ksiazke "reguluje i naprawiam audi" to patrz wdziale wymiana oleju itd.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 15 mar 2008, 15:56

Bodek pisze: Jak posiadarz ksiazke "reguluje i naprawiam audi" to patrz wdziale wymiana oleju itd.
mam ale nie czytam niektórych działów ... co nie oznacza ze nie umiem czytac :-P

zazwyczaj czytam instrukcje podane przez producenta cześci zamiennej.
bo dla przykładu w książce napiszą inny moment dokręcenia uszczelki pod głowicą a z kolei producent uszczelki poda inny. i teraz w co wierzyć ?
w to co pisze książka (która z założenia zakłada ze zakładane są oryginalne części) czy w informację od producenta części który faktycznie zna wytrzymałość i inne parametry swojego produktu.

to zrób kiedyś tak, że przy wymianie oleju załóż filtr oleju na sucho ... i uszczelka sucha i miejsce gdzie się uyszczelka styka z aluminiowym korpusem. nie wieże w cuda zeby uszczelka sie nie zapiekła żeby poźniej odkręcić bez kombinacji ... <ok>

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 15 mar 2008, 17:57

...no wlasnie widmo, sam w czesci ogolu odpowiedziales na temat poruszony przezemnie.
W co wierzyc, ty praktykujesz olej, literatura mowi smar, inni mechanicy wedlug literatury czysto pod uszczelke glowicy, zas inni smar...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 mar 2008, 18:48

Bodek, nie no bez jaj. Uszczelki pod głowicą nie wymieniasz co 10 tys. ani co roku :-P Nie ma potrzeby dbać o to by uszczelkę można było łatwo zdjąć z głowicy/bloku. Wręcz przeciwnie im lepiej uszczelka przylgnie do obu elementów tym lepiej.
Na pytanie komu wierzyć? oczywiście producentowi danej uszczelki/części. Dlaczego, też już sobie odpowiedzieliście, bo producent lepiej wie jakie są parametry danego produktu i co jest potrzebne do jego jak najlepszej pracy, a na żadnej instrukcji współcześnie produkowanej uszczelki pod głowicę nie widziałem najmniejszej wzmianki zalecającej smarowanie uszczelki, za to widziałem zalecenie by bezwzględnie oczyścić obie powierzchnie z tłuszczu, oleju itp. Poza tym nawet jeśli się uczepić książki to również nie ma słowa na temat smarowania ale jest na temat czystości.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

samr na uszczelke

Post autor: Bodek » 15 mar 2008, 20:42

Danek moze to i sa jaja, ale ja z gory dziekuje za takie tezy jak ta np:
Otóż jego nadmiar może nie zostać wyciśnięty na zewnątrz tylko pozostanie pod uszczelką. Tolerancje wykonania są tak małe, że nawet niewielka jego ilość może zdeformować uszczelkę i w konsekwencji głowicę lub spowodować powstanie nierównego rozłożenia sił docisku głowicy do bloku, a to może spowodować skrzywienie głowicy czy nawet jej pęknięcie. Bez urazy ale dla mnie to sa jaja :lol:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 mar 2008, 15:03

Bodek pisze:Bez urazy ale dla mnie to sa jaja :lol:
Skoro tak to zrób kiedyś taki eksperyment: Na stole probierczym (idealnie płaska powierzchnia) połóż jakiś stalowy, utwardzony drut o grubości 0,5mm teraz na ten drut połóż pasek szkła o długości ściany głowicy i szerokości ok. 10 mm oraz grubości 2 mm. Teraz na oba końce szkła połóż ostrożnie ciężar ok. 200 kg (po obu końcach) i zobacz jaki będzie efekt :-) . Masz prawo mieć swoje zdanie, a ja mam prawo do swojego. Zadałeś pytanie w temacie to odpowiadam zgodnie ze swoją wiedzą i doświadczeniem (nie zawsze samochodowym) aczkolwiek mocno mechanicznym.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 16 mar 2008, 15:33

Nooo Danek to ci się udalo :lol:
Fantazja jest od tego...
Z calo powago wiem ze posiadasz duze doswiadczenie, ale tutaj odleciales gdzies w chmury :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 mar 2008, 15:45

Możesz wyjaśnić dlaczego tak uważasz? Bo merytorycznych uwag jakoś nie widzę. Czyżbyś potrafił tylko powiedzieć "nie bo nie"? :-P

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar na uszczelke

Post autor: Bodek » 16 mar 2008, 15:49

...a chociazby ze glowica to odlew zkladajaca sie z zeber w srodku, chcesz wyliczyc mi max obciazenia jakie potrafi przeniesc, jak chcesz to podesle ci wzor na "kratownice" ;-)

[ Dodano: 2008-03-16, 16:08 ]
...aha i wracajac do sedna tematu, to nawiazalem kontakt z forumowiczem ktory stosuje stara sprawdzona przez majstrow metode:
Cieniutka warstewka z obu stron, a co jeszcze dla niektorych moze byc :shock: nie planuje glowicy, robi tak do dzisiaj i nie mial zadnych reklamacji.
Powiedzial ze nie chce sie wypowiadac na forum bo sa rozne temu opinie, czmu sie nie dziwie bo zaraz by padly bomby w tym kierunku, co ty, a na co, a jak to, przeciez nie mozna itd.
Majster tez go tak uczyl i stosuje to metode do dzisiaj bez najmniejszych konsekwencji.
A ja mowie robta jak chceta byle skutecznie :mrgreen:
Pzdr..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 mar 2008, 16:08

Bodek, każda konstrukcja ma swój słaby punkt. Nawet kratownica. Wystarczy, że zabraknie w jakimś wrażliwym miejscu jakiegoś elementu lub zostanie on nadwyrężony a rozkład sił może spowodować spustoszenie. Nieprawdaż? I o to w tym wszystkim chodzi, żeby rozkład sił działających na głowicę i blok był jak najrówniejszy. Dlatego przy dokręcaniu głowicy należy zachować odpowiednią kolejność i momenty dokręcania śrub, w innym wypadku można doprowadzić do zniszczenia głowicy. Jak do tego dodasz dodatkowe olbrzymie obciążenia powstające w czasie pracy silnika to "niespodzianka" jest bardzo prawdopodobna. Taki przykład z życia samochodowego. Silnik rovera 1.4 16V stosowany w poldku jest właśnie konstrukcją mocno "ażurową" i nieznaczne przegrzanie tego silnika bardzo często kończy się pęknięciem głowicy lub bloku ze względu na olbrzymie siły działające na całą konstrukcję. Wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku to niezwykle stresująca robota, najmniejszy błąd skutkuje wcześniej czy później nieodwracalnym uszkodzeniem.
A tak poza tym to jaki cel Twoim zdaniem miałoby smarowanie uszczelki przed założeniem, pomijając jej łatwiejszy późniejszy demontaż? Bo że smar zostanie wchłonięty przez uszczelkę to nie wierzę.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 16 mar 2008, 16:20

Danek pisze:A tak poza tym to jaki cel Twoim zdaniem miałoby smarowanie uszczelki przed założeniem, pomijając jej łatwiejszy późniejszy demontaż? Bo że smar zostanie wchłonięty przez uszczelkę to nie wierzę.
Chodzi mu chyba ze niby ma to sluzyc wulkanizacji, czyli uszczelka lepiej sie przypiecze do elemetow metalowych....

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar na uszczelke

Post autor: Bodek » 16 mar 2008, 16:25

...no wlasnie bravo, czyli calosc jest narazona na sily wywolane energia cieplna, ktora przedklada sie na rozrzezalnosc cieplna materialu (w tym przypadku glowicy), no i przegrznie materialu jest najczestrzym skutkiem pekniecia glowicy, a nie mechaniczne (warsztatowe) uszkodzenie, bo w konsekwencji rozszerzalnosc cieplna jest juz mechanika. No chyba ze ktos bedzie ciagnal szpilki za pomoca przedluzki 2metrowej ale tez nie obstawiam ze peknie glowica szybciej szpilka sie zerwie albo w bloku zeliwnym wyrwiesz dziure, aluminium raczej sie podda, no albo zrzucisz ja z wysokosci, to wtym przypadku zgadzam sie bedzie to uszkodzenie mechaniczne zew.
No ale co ja bede sie zaglebial dawno to juz mialem eh..
Pzdr..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl