Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Bieg jałowy - nierówno przcujacy silnik

TadekD1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:43

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Bieg jałowy - nierówno przcujacy silnik

Post autor: TadekD1 » 16 mar 2008, 23:17

Witam . Na biegu jałowym obroty silnika falują - silnik pracuje nierówno. tak sie dzieje na nagrzanym jak i na zimnym silniku :-( ,ale dzieje się to nie zawsze, czy ktos wie czym moze być to spowodowane ???? I w razie czego jak to usunąć .
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 18:07 przez TadekD1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 16 mar 2008, 23:44

Wiesz, mam u siebie podobne objawy, ale u mnie póki co częściej nie faluje niż faluje i jest to najprawdopodobniej spowodowane lejącym wtryskiem.
Przynajmniej tak sądzę...

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 17 mar 2008, 06:46

podstawowe sprawy w dieslu, jakość paliwa i filtr paliwa!!! nie ma wody w filtrze? sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 mar 2008, 09:08

Na 99% leja wtryski, najlepiej podłacz vaga i spawdz grupe 013, wtedy wszystko bedzie jeasne. <ok> Wartości w tej grupie nie powinny wychodzić za -2, 2 również jesli beda duże rozbieznosci pomiedzy jednym a drugim wtryskiem to tez swiadczy o ich zurzyciu. A jak nie masz vaga to tez mozesz sprawdzić to fizycznie (na oko) wykrecajac wtrysk i patrzac na jego końcówke jak bedzie fest zapalona bedzie miała ogrom nalotu sadzy to wtedy wiadomo ze leje.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 17 mar 2008, 10:42

Solskier, grupe 013 mozna o kant dupy potluc jesli masz brudny nastawnik bo wtedy tez masz tam dawki rozjechane masakrycznie :P

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 17 mar 2008, 11:11

Solskier, chyba nie koniecznie logi to pokażą... Popatrz na moje logi i napisz co sądzisz. Tutaj są wszystkie moje logi - statyczne i dynamiczne. Można po nich wywnioskować, że leje mi wtrysk na 2 baniaku?

ps. Chociaż coś tam widać, ale chyba to nie jest dość jednoznaczne

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 mar 2008, 11:49

gonzoli, wg mnie u Ciebie nic nie wkaszuje na lejacy wtrysk. Ale moge sie mylić. Pomiary sa w normie.
Adamm pisze:Solskier, grupe 013 mozna o kant dupy potluc jesli masz brudny nastawnik bo wtedy tez masz tam dawki rozjechane masakrycznie :P
A nastawink to już swoja drogą oczywiscie <ok> Adamm, A co powiesz na sprawdzanie wtrysku na "oko" juz nie raz widzaiłem zajechane wtryski i na pierwszy rzut oka widać po nich czy leja czy nie, chyba ze trafiałem akurat na jakiś zbieg okolicznosci ze wtrysk wygladał tak a nie inaczej, co o tym sadzisz mozna w jakiejs kategori coś takiego ocenic?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 17 mar 2008, 13:54

hmm na oko z tego co wiem to wtryskow dwusprezynowych sie nie sprawdza :P bo nie wiesz przy jakich cisnieniach sie otwieraja,

mozna oczywiscie na maszynce dajacej odpowiednie cisnienie ( i pokazujacej przy jakim sie otwiera) sprawdzic jaka mgielke daje wtrysk

TadekD1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2008, 13:43

Post autor: TadekD1 » 17 mar 2008, 18:30

Dzięki wszystkim za pomoc , będę probowal coś z tym zdziałać

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 17 mar 2008, 18:35

podczas falowania obrotów na biegu jalowym mozesz odpiac obrotek i jak przestanie falowac to znacza ze nastawnik

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 mar 2008, 09:29

karol121 pisze:podczas falowania obrotów na biegu jalowym mozesz odpiac obrotek i jak przestanie falowac to znacza ze nastawnik
Nie obrotek tylko czujnik predkości i to jest różnica jedynie podczas jazdy, że nie szarpie. Jeżeli faluja obroty na biegu jałowym to najczęściej nastawinik dawki lub za duza dawka na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 18 mar 2008, 21:25

ale też za bardzo nie ma na 100% sugerowac sie predkościomierzem bo jak będzie już nastawnik dość konkretnie zabrudzony to i tak bedzie chrzanił

radii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:04

Post autor: radii » 06 kwie 2008, 22:19

ja mialem przypadek kupilem audi 80 b4 1.9 tdi 1 z w czasie 2 miesiecznej eksploatacji 2 razy mi sie przytrafilo ze silnik nie rowno pracowal na biegu jalowym,a juz w ostatnich dniach autem nie dalo sie jezdzic 4 bieg 60km/h 2000tys obrotow szarpie niemozliwie tragedia na 5 dopiero po wyzej 100 idzie dobrze, rozeznanie u 3 mechanikow forum wychodzi ze nastawnik w pomie zdjalem ten pierwszy dekielek na dole w ropie widze mase opilkow skad sie biora nie wiem podobno to normalne .namagnesowalem srubokret delikatnie udalo mi sie troche to oczyscic od razu zaznaczam ze zdjalem tylko dekielek plytki nie ruszalem ,skrecilem w calosc i o dziwo przeszlo chodzi idealnie nie wiem czy to na dluggo poprawa ale teraz jest rewelacja!!! a jak padnie to wiem co wymienic ,polecam zajmuje to 10 minut a w moim przypadku sie super sprawdzilo

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 06 kwie 2008, 23:19

radii, uwierz mi ze zdjales moze maks 1/10 co tam siedzi

radii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 06 kwie 2008, 22:04

Post autor: radii » 07 kwie 2008, 20:00

tak wiem mam tego swiadomosc,jak juz padnie calkowicie odezwe sie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl