[80 B4 1.9 TDI 1Z] Bieg jałowy - nierówno przcujacy silnik
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Bieg jałowy - nierówno przcujacy silnik
Witam . Na biegu jałowym obroty silnika falują - silnik pracuje nierówno. tak sie dzieje na nagrzanym jak i na zimnym silniku ,ale dzieje się to nie zawsze, czy ktos wie czym moze być to spowodowane ???? I w razie czego jak to usunąć .
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 18:07 przez TadekD1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Na 99% leja wtryski, najlepiej podłacz vaga i spawdz grupe 013, wtedy wszystko bedzie jeasne. <ok> Wartości w tej grupie nie powinny wychodzić za -2, 2 również jesli beda duże rozbieznosci pomiedzy jednym a drugim wtryskiem to tez swiadczy o ich zurzyciu. A jak nie masz vaga to tez mozesz sprawdzić to fizycznie (na oko) wykrecajac wtrysk i patrzac na jego końcówke jak bedzie fest zapalona bedzie miała ogrom nalotu sadzy to wtedy wiadomo ze leje.
Solskier, chyba nie koniecznie logi to pokażą... Popatrz na moje logi i napisz co sądzisz. Tutaj są wszystkie moje logi - statyczne i dynamiczne. Można po nich wywnioskować, że leje mi wtrysk na 2 baniaku?
ps. Chociaż coś tam widać, ale chyba to nie jest dość jednoznaczne
ps. Chociaż coś tam widać, ale chyba to nie jest dość jednoznaczne
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
gonzoli, wg mnie u Ciebie nic nie wkaszuje na lejacy wtrysk. Ale moge sie mylić. Pomiary sa w normie.
A nastawink to już swoja drogą oczywiscie <ok> Adamm, A co powiesz na sprawdzanie wtrysku na "oko" juz nie raz widzaiłem zajechane wtryski i na pierwszy rzut oka widać po nich czy leja czy nie, chyba ze trafiałem akurat na jakiś zbieg okolicznosci ze wtrysk wygladał tak a nie inaczej, co o tym sadzisz mozna w jakiejs kategori coś takiego ocenic?Adamm pisze:Solskier, grupe 013 mozna o kant dupy potluc jesli masz brudny nastawnik bo wtedy tez masz tam dawki rozjechane masakrycznie
Nie obrotek tylko czujnik predkości i to jest różnica jedynie podczas jazdy, że nie szarpie. Jeżeli faluja obroty na biegu jałowym to najczęściej nastawinik dawki lub za duza dawka na wolnych obrotach.karol121 pisze:podczas falowania obrotów na biegu jalowym mozesz odpiac obrotek i jak przestanie falowac to znacza ze nastawnik
ja mialem przypadek kupilem audi 80 b4 1.9 tdi 1 z w czasie 2 miesiecznej eksploatacji 2 razy mi sie przytrafilo ze silnik nie rowno pracowal na biegu jalowym,a juz w ostatnich dniach autem nie dalo sie jezdzic 4 bieg 60km/h 2000tys obrotow szarpie niemozliwie tragedia na 5 dopiero po wyzej 100 idzie dobrze, rozeznanie u 3 mechanikow forum wychodzi ze nastawnik w pomie zdjalem ten pierwszy dekielek na dole w ropie widze mase opilkow skad sie biora nie wiem podobno to normalne .namagnesowalem srubokret delikatnie udalo mi sie troche to oczyscic od razu zaznaczam ze zdjalem tylko dekielek plytki nie ruszalem ,skrecilem w calosc i o dziwo przeszlo chodzi idealnie nie wiem czy to na dluggo poprawa ale teraz jest rewelacja!!! a jak padnie to wiem co wymienic ,polecam zajmuje to 10 minut a w moim przypadku sie super sprawdzilo