Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

[B4 ABK] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Post autor: Ezumaru » 18 mar 2008, 15:44

Jako że od jakiegoś czasu niunia w ogóle nie paliła na benzynie tylko na gazie to poczytałem i doszedłem do wniosku że regulator ciśnienia paliwa skończył żywot i trzeba będzie wymienić.Za regulator Pierburg,czyli fabryka dałem 170 zł w sprawdzonym sklepie z częściami .No i wziąłem się za wymianę ;-)

Co nam będzie potrzebne :
-śrubokręty płaskie,duży i mały
-kleszcze zaciskowe
-chęć do pracy
-trochę wolnego czasu
-nowy wężyk idący od regulatora ciśnienia do przepustnicy
-nowy regulator ciśnienia paliwa

Zaczynamy od zdjęcia osłony akumulatora,"dużego gumiaka" idącego od przepływomierza do kolektora ssącego oraz łączących się z nim węży od silniczka krokowego i odmy.

Po tym zabiegu mam coś takiego :
Obrazek

Regulator ciśnienia wygląda tak:
Obrazek

A znajdziemy go na końcu listwy wtrysków od strony akumulatora:
Obrazek

Zdejmujemy znajdującą się na nim zawleczkę zabezpieczającą i za pomocą kleszczy zaciskowych czy czegoś co umożliwi nam dobry chwyt drania ostrożnie, ale stanowczo wyciągamy regulator z listwy(pamiętając żeby podłożyć pod regulatorem jakąś szmatkę bo będzie się lać paliwo(w małych ilościach :-P ). Po wyjęciu starego regulatora wkładamy czym prędzej nowy żeby nam całe paliwo nie wyciekło. Nowy regulator wciskamy na miejsce tak,aby zawleczka weszła na swoje miejsce bez użycia siły. Pamiętamy o wymianie wężyka idącego od regulatora do kolektora ssącego na nowy!
Po tym zabiegu ja wyczyściłem wszystkie przewody gumowe z syfu który się nazbierał:
Obrazek
Obrazek

Można też przy okazji przepłukać silniczek krokowy,ja użyłem nafty...nawet sporo syfu tam było.
Teraz montujemy wszystko tak jak było i możemy dumnie stwierdzić że mamy pieniądze za wymianę u mechanika w kieszeni <ok>
Obrazek

Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić :-P
Pozdrawiam <cieszy>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 mar 2008, 19:20

Czy ten przepływomierz na zdjęciach jest oryginalny? Jeżeli nie to od jakiego jest motoru?

Titor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2008, 15:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Titor » 18 mar 2008, 19:45

Ezumaru pisze:Mam nadzieje że komuś to pomoże i zaoszczędzi kłopotów.A tak na marginesie mimo wymiany regulatora niunia na benzynie dalej nie pali i muszę szukać gdzie indziej przyczyny.Na gazie chodzi wzorowo,zaś na benie-wcale,co zrobić
Pozdrawiam
_________________
Moja Coupetka <=> zapraszam do komentowania i oceniania
wlasnie przerabiam ten sam problem,sprawdz wtryskiwacz pomocniczy,na zdjeciu twojego kolektora go widac,to ten z niebieska zlaczka elektryczna,jesli nie daje benzyny to zaplon jest bardzo ciezki,czasem wrecz niemozliwy,musisz sprawdzic czy dochodzi do niego napiecie,za napiecie odpowiedzialny jest wylacznik czasowo-termiczny ktory znajduje sie w bloku lub glowicy,dokladnie nie pamietam,wkrecany jest tak samo jak czujnik temperatury i ma dwa piny,jes bodajze koloru brazowego,jesli jest padniety to,hmm kosztuje bagatela 250pln,to powinno pomoc,pozdrawiam.

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 07 sty 2009, 11:25

Z tym że nie pali wcale bez rozruchowego wtryskiwacza to troszkę przesada.
Pali ale za 3 - 4 kręceniem. Najczęściej problemem są przewody które idą do wtryskiwacza. Bywa że potrafią się ułamać lub odczepić pod wpływem czasu....

Druga bardzo ważna sprawa to niebieski (dwupinowy) czujnik temperatury dający sygnał do ECU do sterowania wtryskami. Znajdziesz go na przewodzie doprowadzającym płyn chłodniczy do bloku silnika. Nowy to koszt ok 60zł. Bierz orginał, lub przynajmniej znaną firmę.

Z pompą paliwową napewno masz wszystko wporządku?



ps. hahaha widzę ze temat już mocno nieaktualny.... no nic może komuś innemu się przyda moja odpowiedź.

emo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 30 paź 2009, 17:24

ja mam prawie taki sam problem

Post autor: emo32 » 30 paź 2009, 18:25

mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.

Co to jest ?
Silnik rozregulowany

proszę pisać

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 22 mar 2010, 16:09

Panowie a jak poznac ze regulator jest do wymiany dodam ze u mnie w wezyku laczacym przepustnice z regulatorem po dluzszej jezdzie jest sporo paliwa

samochod przepala duzo pb zalewa swiece i ciezko pali nawet 20 sekund musze krecic zeby zalapal

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 22 mar 2010, 23:15

mariusz2123 pisze:w wezyku laczacym przepustnice z regulatorem po dluzszej jezdzie jest sporo paliwa
To właśnie jest oznaka awarii regulatora.

Awatar użytkownika
mlodymateo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2010, 10:42
Lokalizacja: Lubin

Post autor: mlodymateo » 27 maja 2010, 16:14

Witam ja ma taki problem też że na bezynie nie pali a na gazie jakos pali.
Byłm u mechanika to po uszczelniał kable , itp kupiłem nowa gume przepwyłomierza i wtedy ladnie palił i jedzil na bezyniea teraz nieche wogole, Wymieniłem już sonde lambde filtr powietrza filltr paliwa i dalej nic i nie mam pojęcia to to jest.

Kropek_Jawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2010, 14:11
Lokalizacja: Jaswor

Post autor: Kropek_Jawor » 01 cze 2010, 14:43

Witam:) mam mały problem... a mianowicie...
jak auto jest zimne to gasnie na gazie a jak juz sie rozgrzeje to chodzi normalnie tylko troszke obroty skaczą. czy moze to byc wina "rozregulowanego" gazu ??
aha i jeszcze jedno... pali tylko na benz. na LPG wcale nie odpala. To normalne??

GG: 7178352

krucyfix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 05 gru 2010, 11:07
Lokalizacja: Jelcz- Laskowice

Re: ja mam prawie taki sam problem

Post autor: krucyfix » 05 gru 2010, 17:07

[quote="emo32"]mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.
mam ten sam silnik tylko ze zalewa swiece i niema wolnych obrotow nawet gdy odlacze silniczek krokowy. pomoze ktos?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Re: ja mam prawie taki sam problem

Post autor: Canibal » 05 gru 2010, 19:55

krucyfix pisze:
emo32 pisze:mam audi 80 B3 z silnikiem 2.0E samochód chodzi na benzynie . Chodzi tylko na wysokich obrotach ok 2 tys. przy puszczeniu pedału przy-spieszenia gaśnie i przy zapłonie też nie pali tylko na gazie. Znalazłem przewód który wyleciał, znajduje się przy akumulatorze i wchodzi do obudowy filtra powietrza włożyłem go i odpalił na benzynie bardzo się dusi prawie gaśnie na gazie tak samo wyciąłem ten przewód i normalnie chodzi na gazie a nie pali na benzynie.
mam ten sam silnik tylko ze zalewa swiece i niema wolnych obrotow nawet gdy odlacze silniczek krokowy. pomoze ktos?


Nie ten dział

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 lut 2011, 13:14

Witam,

Mam podobny problem, w sumie nie wiem czy to wina niebieskiego czujnika ECU czy cos innego, np. regulatora cisnienia paliwa, a wiadomo nie chce wymieniac czesci tak po prostu, szkoda kasy.

Moj problem wyglada nastepujaco. Rano jak chce odpalic auto po nocnym postoju to musze zakrecic rozrusznikiem z 5-6 sekund, czasami musze lekko wcisnac pedal gazu zeby ladnie zapalil. Jak zgasze auto i chce zapalic od razu to zapala bez problemu, 1 sek i pali. Mam juz nowy aku z pradem rozruchowym 600A takze na ABK to w sam raz, wiec wykluczam raczej problem elektryki. W gumowym przewodzie dolotu nie gromadzi sie zadna maz, jedyne co to czasami w grzybku od odmy zbiera sie taka brazowa maz, mysle ze zbiera sie podczas jazdy na LPG. Jak myslicie co to moze byc?

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 27 lut 2011, 00:13

Witam Was.Jetem tu nowy i chciałbym zapytać Was czy nierówna praca silnika na PB i skaczące obrory na Gazie może bć przyczyną uszkodzonego regulatora ciśnienia paliwa???Miałem srzały na Gazie i mi rozwaliło obudowę filtra powietrza,ale przepływka jest OK bo gazownik mi sprawdzał,świece,przwody WN,kopułka i palec są nowe,I jeszcze jedno pytanko,czy przepływka od Opla Vectry czy Calibry będzie śmigać w ABK???

Awatar użytkownika
pazdzioch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 28 lut 2011, 18:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pazdzioch » 15 mar 2011, 20:09

siema chlopaki strazaki <ok> sie podlacze do tematu, ponieważ mam podobne objawy a mianowicie czy zima czy lato moj audik z ranca pali na dotyk natomiast kiedy sie zagrzeje to juz trzeba pokrecic i jednoczesnie dodac kilka razy gazu no i jeszce jedno w gumowym przewodzie laczacym regulator z kolktorem jest paliwo czyli wnioskowac mozna ze padn iety regulator. W tym tygodniu mam zamiar wymienic owy regulator a jaki efekt bedzie oczywiscie napisze. ;-)

adama

Post autor: adama » 16 mar 2011, 00:48

mam zamiar wymienic owy regulator a jaki efekt bedzie oczywiscie napisze. kolego pazdzioch daj znac czy pomogło

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl