Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Smar grafitowy na uszczelke glowicy....

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 mar 2008, 17:56

Danek pisze: Taki przykład z życia samochodowego. Silnik rovera 1.4 16V stosowany w poldku jest właśnie konstrukcją mocno "ażurową" i nieznaczne przegrzanie tego silnika bardzo często kończy się pęknięciem głowicy lub bloku ze względu na olbrzymie siły działające na całą konstrukcję. Wymiana uszczelki pod głowicą w tym silniku to niezwykle stresująca robota, najmniejszy błąd skutkuje wcześniej czy później nieodwracalnym uszkodzeniem.
A tak poza tym to jaki cel Twoim zdaniem miałoby smarowanie uszczelki przed założeniem, pomijając jej łatwiejszy późniejszy demontaż? Bo że smar zostanie wchłonięty przez uszczelkę to nie wierzę.
Mój ojciec ma właśnie ten silnik w swoim Polmozgrzycie. uszczelkę robiliśmy 2 razy ... bo tak jak pisze Danek jest to bardzo delikatny silnik. Za pierwszym razem wymieniliśmy tylko samą uszczelkę, której silnik nie przyjął... wszystkie momenty dokręcania i kolejność było zachowane. powodem przedmuchania uszczelki było to iż przy wymianie uszczelki nie wymieniliśmy śrub mocujących głowicę do bloku silnika.
Dopiero później sie dowiedzieliśmy ze owe śruby są "jednorazowe"
komplet tychże śrub kosztuje jakieś 270 zł :-/
Dotego uszczelka jest praktycznie cała metalowa wiec smarowanie jej smarem, silikonem hermetykiej czy innym ustrojstwem jest poprostu bez sensu. bo jak metal moze "nasiąknąć" smarem ??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 mar 2008, 20:29

Bodek, chodzi mi o to, że pozostały pod uszczelką smar może znacząco zmienić rozkład tych sił powstających w czasie rozgrzewania się silnika. Ale dosyć już o tym. Ja jestem zdania, że skoro producent zaleca czyste powierzchnie to nie po to, żeby je smarować czymkolwiek. A "poprawiacze" niech sobie poprawiają fabrykę po swojemu.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafit

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 19:11

Danek. Te sily ktore opisujesz to dla mnie banal, a chociazby dlatego np. jesli mialo by sie tak dziac jak to opisujesz, to zadne auto kiedys nie wyjechalo by z warsztatu od majstra ktory posmelcowal taka uszczelke, bo twoje toleracje znaczoca sie jak sam powiedziales roznily i tego smaru bylo 2,3 amoze i 5razy wiecej to jak tam on mosial kipiec pewnie by rozsadzilo to glowice w drobny mak, a moze niewiem co jeszcze jak tak mowisz ze takie tam sily oddzialywuja, a biarac pod uwage jeszcze kiedysniejsze odlewy to calkiem pewnie niewiem co....
a jesli chodzi o kwestje poprawiania fabryki jak to juz ujoles to jest masa rzeczy ktore kazdy z nas poprawia inaczej niz fabryka kaze. Ten co nie poprawia to nie mechanik. I to jest odpowiedz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 mar 2008, 19:36

Bodek, Podaj jakies przyklady konkretne, bez urazy ale narazie to tylko usilujesz obalic wielu specow co robia to od lat. Podaj jakies naukowe, konkretne wyjasnienie, poprzyj to jakimis dowodami ze robiles tak kiedys i miales poprawe po smaze, daj jakis wzor hemiczny popierajcy to, czy co kolwiek!!

Zalozyles temat z zapytaniem, kazden Ci odpowiedzial co o tym sadzi, a ty na sile prubujesz podwazyc czyjes kompetecje. Jak Ci pasuje to smaruj i nawet cala puszke na jedna glowice, Twoja sprawa.

Nie mialem zamiaru tu nikogo obrazic czy cos, tylko mowie to co widze.

Pozdrowienia Bobek i pozostali zainteresowani tematem
Bartek

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 20:53

Prosze cie bardzo barek 18500 bardzo bo chyba nikt tego niechce widziec:

Powierzchnie przylgowe cylindra i głowicy powinny być czyste. Nie wolno powlekać ich płynami uszczelniającymi np. hermetikiem czy silikonem, nato-miast należy posmarować smarem grafitowym lub smarem stałym zmieszanym z grafitem. Tym samym smarem należy posmarować gwinty śrub mocujących głowicę (również gwinty mocowania rury wydechowej). Smar stały z dodatkiem grafitu, poza własnościami uszczelniającymi po wypaleniu zapobiega zapieczeniu się uszczelek i gwintów, ułatwiając późniejszą rozbiórkę.

Rozbiorka znaczy latwe odkrecenie szpilek w tym przypadku.
No niewiem ja czytac dobrze umiem i tu jest jak wol napisane ze to same dobre wlasciwosci.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 mar 2008, 21:00

Bodek pisze:Smar stały z dodatkiem grafitu, poza własnościami uszczelniającymi po wypaleniu zapobiega zapieczeniu się uszczelek i gwintów, ułatwiając późniejszą rozbiórkę.
1nie wymieniasz jej systematycznie,
2dotyczy sie moze innego rodzaju uszczelek choc watpie, nie ma konkretnego opisu co do tego,
3masz racje co do srub i gwintow

Ps wczesniej pisales ze ma to sluzyc lepszemu zabezpieczeniu uszczelki.
Bodek pisze:No niewiem ja czytac dobrze umiem i tu jest jak wol napisane ze to same dobre wlasciwosci.
Ja czytac chyba tez umiem ale za nic nie widze zrudla skad ten opis zaczerpneles! Nie tewirdze ze wolem jestes, tylko daj zrudlo, o ile nie pochodzi z przed x laty, przeczytamy wszystcy i jezeli jest choc slowo o uszczelce pod glowica to przyznam Ci racje i nawet browara postawie.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar graf

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 21:08

Prosze cie bardzo: http://wbieniec.kis.p.lodz.pl/moto/pann ... owica.html

I zwroc uwage ze sam smar grafitowy w wielu przypadkach robi za uszczelke.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 mar 2008, 21:20

Bodek, bez urazy, ale se jaja robisz z powaznych ludzi :shock: . Nie pomyliles przypadkiem forum :shock: ? Przedstawiasz jak zamontowac glowice w komarku :shock: ? TO JEST AUDI :evil: !! Wes pod uwage nawet same cisnienia dzialajace w takim komarku a audi!! moim zdaniem nie ma oczym dyskutowac, albo przedstaw to na przykladzie normalnego silnika samochodowego, albo idz z tym problemem do innego forum tyle ze o motorynkach :-P

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 18 mar 2008, 21:35

Witam
Trudny jesteś!Mimo wszystko postaram się Cię przekonać.
Kiedyś dawno dawno temu uszczelki pod głowicę wykonane były inaczej niż obecnie.Były to uszczelki przeważnie z mieszanek azbestowych albo klingierytowych dwustronnie pokrytych cienką blaszką miedzianą.Jedna strona tej uszczelki miała gróbszą blaszkę ,druga cieńszą.
Przy dokręcaniu głowicy,mówiło się że głowica musi dobrze "siąść" albo dobrze się "ułożyć"i właśnie dlatego zawsze smarowało się te uszczelki smarem (idealny właśnie był grafitowy) albo olejem.
Potem pokazały się już uszczelki wykonane z klingierytu(mieszanka azbestowa)które miały w newralgicznych miejscach wzmocnienia z blaszki miedzianej.Uszczelki te podobne były do dzisiejszych ale wykonane z gorszych materiałów.
I teraz sedno sprawy, tych uszczelek wtedy tak zresztą do dziś nie wolno niczym smarować! Nadmierny poślizg spowodowany smarem powoduje minimalne ale jednak wyciśnięcie uszczelki na zewnątrz i pewne jej odkształcenie,co przy wysokiej dokładności wykonania bloku cylindrów i głowicy jest niewskazane.
Kiedyś smarowałem-dawno dawno temu, dziś nie smaruję!Tak mówią mądre książki i instrukcje montażu i naprawy silników!
Jasiu.

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar graf

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 21:44

...Bartek a moze BMW :shock: , tak jak myslalem chyba faktycznie dam se z tym spokoj....
szkoda sie wysilac.
Starsze pokolenie wie ze to nie jest jakis wymysl, lecz fakt dokonany...
Koniec tematu.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 mar 2008, 22:05

Bodek, To ze jestem mlody to nie znaczy ze jestem glupi, poprostu daj konkretne dowody, chetnie sie czegos nowego naucze (jezeli to prawda) Poproszono cie o konkretne dowody a Ty od razu chcesz skonczyc temat.

Prosze rozwin mysl
Bodek pisze:...Bartek a moze BMW

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 22:26

Jasiu pisze:Witam
Trudny jesteś!Mimo wszystko postaram się Cię przekonać.
Kiedyś dawno dawno temu uszczelki pod głowicę wykonane były inaczej niż obecnie.Były to uszczelki przeważnie z mieszanek azbestowych albo klingierytowych dwustronnie pokrytych cienką blaszką miedzianą.Jedna strona tej uszczelki miała gróbszą blaszkę ,druga cieńszą.
Przy dokręcaniu głowicy,mówiło się że głowica musi dobrze "siąść" albo dobrze się "ułożyć"i właśnie dlatego zawsze smarowało się te uszczelki smarem (idealny właśnie był grafitowy) albo olejem.
Potem pokazały się już uszczelki wykonane z klingierytu(mieszanka azbestowa)które miały w newralgicznych miejscach wzmocnienia z blaszki miedzianej.Uszczelki te podobne były do dzisiejszych ale wykonane z gorszych materiałów.
I teraz sedno sprawy, tych uszczelek wtedy tak zresztą do dziś nie wolno niczym smarować! Nadmierny poślizg spowodowany smarem powoduje minimalne ale jednak wyciśnięcie uszczelki na zewnątrz i pewne jej odkształcenie,co przy wysokiej dokładności wykonania bloku cylindrów i głowicy jest niewskazane.
Kiedyś smarowałem-dawno dawno temu, dziś nie smaruję!Tak mówią mądre książki i instrukcje montażu i naprawy silników!
Jasiu.
Dokladnie tak Jasiu, i dotatek grafitu, na rynku jest szeroka gama uszczelek grafitowych HIGH PERFORMANCE, klingieryt jesli dostanie wilgoci to pecznieje, moj ojciec swietej pamieci hydraulik zawsze jak skladal, flansze, zawory, zasuwy, to lekko olejem je smarowal, by pecznialy, a jak nie posmarowales jej, to sam wyciek ja uszczelnial, bo peczniala samoczynnie, ale to i tak nie temat do porownania, mozna se przypuszczac.
Wlasnie juz to wspominalem Jak ty to bardzo dobrze opisujesz uszczelki zawieraja w sobie to co potrzeba dzisiaj i nie ma potrzeby ich smarowania czym kolwiek ja z tym sie w 100% zgadzalem w temacie i dalej zgadzam, jak w/w Temat zaczolem i kontynuowalem z zapytaniem czy ktos tak robil, robi, w jaki sposob? Teraz wiem ze bylo, jeszcze jest spontanicznie to stosowane i napewno to nie wywolalo zadnych naprawde powaznych problemow bo by nawet o tym nie myslano, temat rozbodzil burze, rozne opinie i drazniace spekulacje, poprostu ja wiem ze cos wtym jest, mam nadzieje ze kiedys dowiem sie dokladnie co wtym lezy.
I widze ze bedzie lepiej jak zamkne temat.
Z powazaniem, bez urazy, pzdr wszystkim fachowcom...

[ Dodano: 2008-03-18, 22:30 ]
bartek18150 pisze:Bodek, To ze jestem mlody to nie znaczy ze jestem glupi, poprostu daj konkretne dowody, chetnie sie czegos nowego naucze (jezeli to prawda) Poproszono cie o konkretne dowody a Ty od razu chcesz skonczyc temat.

Prosze rozwin mysl
Bodek pisze:...Bartek a moze BMW
Bartek nie nazwalem cie glupkiem to raz.
Dwa przeczytaj se temat od poczatku i wypowiedzi wszystkich forumowiczow.
Trzy motorynka ta to calkiem ladny motocykl, i w jej glowicy zapewniam cie wystepuja znacznie ciezsze warunki cieplne jak w twojej AUDI. A taki grafit se z tym tam radzi. I glupki tego nienapisali.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2008, 22:33 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 18 mar 2008, 22:32

Bodek, Szacunek, poprostu sadzilem ze caly czas sie upierasz ze to smarowanie nadal przynosi pozytywne skutki

[ Dodano: 2008-03-18, 22:35 ]
Bartek nie nazwalem cie glupkiem to raz.
Dwa przeczytaj se temat od poczatku i wypowiedzi wszystkich forumowiczow.
Trzy motorynka ta to calkiem niezly motocykl, i w jej glowicy zapewniam cie wystepuja znacznie ciezsze warunki jak w twojej AUDI.
Nie twierdzie ze mnie uraziles.

Czytalem temat od poczatku.
A co do motorynki to sam mialem kiedys komarka i po lekkich modach na ropie smigal jak glupi! Nie bede opisywal dokladnie bo to forum nie jest do tego ;-)

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

smar grafitowy

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 22:43

bartek18150 pisze:Bodek, Szacunek, poprostu sadzilem ze caly czas sie upierasz ze to smarowanie nadal przynosi pozytywne skutki
Poto jest poruszony ten temat, a opinie sa rozne... ja jestem przekonany ze to nie zaszkodzi, jak poszukasz stary moj temat o tej uszczelce to sa wypowiedzi o fachurach ktorzy tak robia.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 19 mar 2008, 09:02

Cytat zaczerpnięty z artykułu, do którego linka podał Bodek
UWAGA: W motocyklu Pannonia nie stosuje się uszczelki pod głowicę
Moim skromnym zdaniem to kończy dyskusję :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl