Jasiu pisze:Witam
Trudny jesteś!Mimo wszystko postaram się Cię przekonać.
Kiedyś dawno dawno temu uszczelki pod głowicę wykonane były inaczej niż obecnie.Były to uszczelki przeważnie z mieszanek azbestowych albo klingierytowych dwustronnie pokrytych cienką blaszką miedzianą.Jedna strona tej uszczelki miała gróbszą blaszkę ,druga cieńszą.
Przy dokręcaniu głowicy,mówiło się że głowica musi dobrze "siąść" albo dobrze się "ułożyć"i właśnie dlatego zawsze smarowało się te uszczelki smarem (idealny właśnie był grafitowy) albo olejem.
Potem pokazały się już uszczelki wykonane z klingierytu(mieszanka azbestowa)które miały w newralgicznych miejscach wzmocnienia z blaszki miedzianej.Uszczelki te podobne były do dzisiejszych ale wykonane z gorszych materiałów.
I teraz sedno sprawy, tych uszczelek wtedy tak zresztą do dziś nie wolno niczym smarować! Nadmierny poślizg spowodowany smarem powoduje minimalne ale jednak wyciśnięcie uszczelki na zewnątrz i pewne jej odkształcenie,co przy wysokiej dokładności wykonania bloku cylindrów i głowicy jest niewskazane.
Kiedyś smarowałem-dawno dawno temu, dziś nie smaruję!Tak mówią mądre książki i instrukcje montażu i naprawy silników!
Jasiu.
Dokladnie tak Jasiu, i dotatek grafitu, na rynku jest szeroka gama uszczelek grafitowych HIGH PERFORMANCE, klingieryt jesli dostanie wilgoci to pecznieje, moj ojciec swietej pamieci hydraulik zawsze jak skladal, flansze, zawory, zasuwy, to lekko olejem je smarowal, by pecznialy, a jak nie posmarowales jej, to sam wyciek ja uszczelnial, bo peczniala samoczynnie, ale to i tak nie temat do porownania, mozna se przypuszczac.
Wlasnie juz to wspominalem Jak ty to bardzo dobrze opisujesz uszczelki zawieraja w sobie to co potrzeba dzisiaj i nie ma potrzeby ich smarowania czym kolwiek ja z tym sie w 100% zgadzalem w temacie i dalej zgadzam, jak w/w Temat zaczolem i kontynuowalem z zapytaniem czy ktos tak robil, robi, w jaki sposob? Teraz wiem ze bylo, jeszcze jest spontanicznie to stosowane i napewno to nie wywolalo zadnych naprawde powaznych problemow bo by nawet o tym nie myslano, temat rozbodzil burze, rozne opinie i drazniace spekulacje, poprostu ja wiem ze cos wtym jest, mam nadzieje ze kiedys dowiem sie dokladnie co wtym lezy.
I widze ze bedzie lepiej jak zamkne temat.
Z powazaniem, bez urazy, pzdr wszystkim fachowcom...
[ Dodano: 2008-03-18, 22:30 ]
bartek18150 pisze:Bodek, To ze jestem mlody to nie znaczy ze jestem glupi, poprostu daj konkretne dowody, chetnie sie czegos nowego naucze (jezeli to prawda) Poproszono cie o konkretne dowody a Ty od razu chcesz skonczyc temat.
Prosze rozwin mysl
Bodek pisze:...Bartek a moze BMW
Bartek nie nazwalem cie glupkiem to raz.
Dwa przeczytaj se temat od poczatku i wypowiedzi wszystkich forumowiczow.
Trzy motorynka ta to calkiem ladny motocykl, i w jej glowicy zapewniam cie wystepuja znacznie ciezsze warunki cieplne jak w twojej AUDI. A taki grafit se z tym tam radzi. I glupki tego nienapisali.