[b4] all Czyszczenie pod uszczelke glowicy.
[b4] all Czyszczenie pod uszczelke glowicy.
Witam mam takie pytanie.
Czym i jak mozna sprawnie doczyscic blok silnika pod nowa uszczelke glowicy???
Czym i jak mozna sprawnie doczyscic blok silnika pod nowa uszczelke glowicy???
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pozostałości po starej uszczelce delikatnie norzem zdrapalem, tak żeby nie porobić rys a potem bardzo cienki papier scierny, troszkę wody i ładnie go dojedziesz.
A co do tego smaru grafitowego to takie rozwiązanie dobre były do polonozów czy innego starego badziewia. Z tego co się dowiadywyałem do pod uszczelke nic sie nie daje, żadnych smarów ani zwilżania olejem. Ja swoją kłądłem na sucho i wszytsko jest dobrze.
A co do tego smaru grafitowego to takie rozwiązanie dobre były do polonozów czy innego starego badziewia. Z tego co się dowiadywyałem do pod uszczelke nic sie nie daje, żadnych smarów ani zwilżania olejem. Ja swoją kłądłem na sucho i wszytsko jest dobrze.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zgadza się ja też wymieniam kila uszczelek w miesiącu i nigdy nic pod nie nie daje. Ale pamiętam z czasów praktyki jak majster kazał mi smarować uszczelki i to wszystkie i na moje pytanie dlaczego tak się robi to powiedział "ty się synek nie pytaj tylko rób jak ci każą mnie tak uczono i jest dobrze to ja też tak ucze" i tyle się dowiedziałem. :roll:A co do szczyszenia to ja zrobiłem sobię skrobak i drobny papier ścierny i jest git.Labiel pisze:ale to była tylko taka moda
Poniżej podaje, siedem najważniejszych punktów, na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę, aby dokonać prawidłowego i fachowego montażu uszczelki podgłowicowej w silniku:
1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów oraz blok silnika) starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki starych powłok i pozostałości starej uszczelki
2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie oczyścić z zanieczyszczeń i oleju w celu uniknięcia tzw. efektu hydraulicznego. Gwinty sprawdzić na uszkodzenia i drożność
3. Sprawdzić powierzchnie robocze części konstrukcyjnych (głowica cylindrów i blok silnika)
• Nierówności materiału należy wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Krzywiznę głowicy wyznaczyć na całej długości posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Każda z podanych wartości jest to maksymalnie dopuszczalna krzywizna głowicy, pomiędzy dwoma najbliżej położonymi otworami śrub
• Wszelkie uszkodzenia gładzi (korozja, ubytki materiału) muszą być usunięte przy pomocy obróbki maszynowej (szlifowanie i planowanie) w wyspecjalizowanym zakładzie obróbki głowic cylindrowych.
4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (uwaga: bez stosowania jakiejkolwiek dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, aby w żadnym wypadku nie uszkodzić powierzchni uszczelki podgłowicowej
5. Nałożyć głowicę cylindrów na blok silnika
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej uszczelki przez jej przypadkowe zadrapanie, czy też zarysowanie
• Zwracać uwagę na pozostałości, jak opiłki i wióry metalu, które mogą przedostać się z głowicy silnika na uszczelkę i uszkodzić jej powierzchnię
6. Śruby głowicy
6.1
• Śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania łba śruby do głowicy lekko naoliwić
6.2
• Jeśli śruba posiada podkładkę, wykonać dodatkowe oliwienie między podkładką i łbem śruby
• W żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy
7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.
1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów oraz blok silnika) starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki starych powłok i pozostałości starej uszczelki
2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie oczyścić z zanieczyszczeń i oleju w celu uniknięcia tzw. efektu hydraulicznego. Gwinty sprawdzić na uszkodzenia i drożność
3. Sprawdzić powierzchnie robocze części konstrukcyjnych (głowica cylindrów i blok silnika)
• Nierówności materiału należy wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Krzywiznę głowicy wyznaczyć na całej długości posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Każda z podanych wartości jest to maksymalnie dopuszczalna krzywizna głowicy, pomiędzy dwoma najbliżej położonymi otworami śrub
• Wszelkie uszkodzenia gładzi (korozja, ubytki materiału) muszą być usunięte przy pomocy obróbki maszynowej (szlifowanie i planowanie) w wyspecjalizowanym zakładzie obróbki głowic cylindrowych.
4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (uwaga: bez stosowania jakiejkolwiek dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, aby w żadnym wypadku nie uszkodzić powierzchni uszczelki podgłowicowej
5. Nałożyć głowicę cylindrów na blok silnika
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej uszczelki przez jej przypadkowe zadrapanie, czy też zarysowanie
• Zwracać uwagę na pozostałości, jak opiłki i wióry metalu, które mogą przedostać się z głowicy silnika na uszczelkę i uszkodzić jej powierzchnię
6. Śruby głowicy
6.1
• Śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania łba śruby do głowicy lekko naoliwić
6.2
• Jeśli śruba posiada podkładkę, wykonać dodatkowe oliwienie między podkładką i łbem śruby
• W żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy
7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dokładnie tak święta prawda i tylko prawda :!: :!:daro26 pisze:Poniżej podaje, siedem najważniejszych punktów, na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę, aby dokonać prawidłowego i fachowego montażu uszczelki podgłowicowej w silniku:
1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów oraz blok silnika) starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki starych powłok i pozostałości starej uszczelki
2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie oczyścić z zanieczyszczeń i oleju w celu uniknięcia tzw. efektu hydraulicznego. Gwinty sprawdzić na uszkodzenia i drożność
3. Sprawdzić powierzchnie robocze części konstrukcyjnych (głowica cylindrów i blok silnika)
• Nierówności materiału należy wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Krzywiznę głowicy wyznaczyć na całej długości posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Każda z podanych wartości jest to maksymalnie dopuszczalna krzywizna głowicy, pomiędzy dwoma najbliżej położonymi otworami śrub
• Wszelkie uszkodzenia gładzi (korozja, ubytki materiału) muszą być usunięte przy pomocy obróbki maszynowej (szlifowanie i planowanie) w wyspecjalizowanym zakładzie obróbki głowic cylindrowych.
4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (uwaga: bez stosowania jakiejkolwiek dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, aby w żadnym wypadku nie uszkodzić powierzchni uszczelki podgłowicowej
5. Nałożyć głowicę cylindrów na blok silnika
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej uszczelki przez jej przypadkowe zadrapanie, czy też zarysowanie
• Zwracać uwagę na pozostałości, jak opiłki i wióry metalu, które mogą przedostać się z głowicy silnika na uszczelkę i uszkodzić jej powierzchnię
6. Śruby głowicy
6.1
• Śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania łba śruby do głowicy lekko naoliwić
6.2
• Jeśli śruba posiada podkładkę, wykonać dodatkowe oliwienie między podkładką i łbem śruby
• W żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy
7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.
czyszczenie pod
Wlasnie odswierzylem ten temat, nie wiem czy tak mozna przerzucic go w odpowiedni dzial? (Patrz temat smar grafitowy na uszczelke), dlatego poruszylem temat smaru grafitowego na uszczelke, bo nie twierdze ze to szkodzi.
Pzdr....
Pzdr....
Ja też dodam 3 grosze. Blok czyściłem tarczą filocową zakładaną na kontówkę. Bardzo szybki i dokładny sposób a zarazem nieszkodliwy, tarcza filcowa tylko sciera syf i poleruje. fakt że trzeba mieć wprawę bo i tym mozna zeszlifować gładz bloku.
PS. Co do smaru to ja nie dawałem i tak też zalecam. Bo skoro nie szkodzi, ani jakoś specjalnie nie pomaga to po jaki grzyb go dawać?
PS. Co do smaru to ja nie dawałem i tak też zalecam. Bo skoro nie szkodzi, ani jakoś specjalnie nie pomaga to po jaki grzyb go dawać?