Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] all Czyszczenie pod uszczelke glowicy.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

[b4] all Czyszczenie pod uszczelke glowicy.

Post autor: Bodek » 04 wrz 2007, 00:20

Witam mam takie pytanie.
Czym i jak mozna sprawnie doczyscic blok silnika pod nowa uszczelke glowicy???

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 04 wrz 2007, 08:35

Ja używam papieru ściernego , Chyba że chce sprawdzić czy blok nie ma jakiś skrzywień to pożyczam kamień szlifierski ( taki dość spory) i jazda twoja moja . Ale efekt jest git. Nie zapomnij posmarować uszczelki smarem grafitowym!!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 wrz 2007, 11:21

Pozostałości po starej uszczelce delikatnie norzem zdrapalem, tak żeby nie porobić rys a potem bardzo cienki papier scierny, troszkę wody i ładnie go dojedziesz.

A co do tego smaru grafitowego to takie rozwiązanie dobre były do polonozów czy innego starego badziewia. Z tego co się dowiadywyałem do pod uszczelke nic sie nie daje, żadnych smarów ani zwilżania olejem. Ja swoją kłądłem na sucho i wszytsko jest dobrze.

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 04 wrz 2007, 12:08

A ja uszczelki wymieniam średnio raz w mieśącu (klijetom nie w swoim) i zawsze daje troche smaru. Pracowałem kiedyś na warsztacie i szef kazał tak robić bo niby dłużej uszczelka wytrzymuje . :mrgreen: Nie kłuce sie czy trzeba czy nie ale wiem że to nie zaszkodzi!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 wrz 2007, 12:38

Jak gadalem właśnie z kumple starszego który siedzi w tej branży już od wielu lat i mowił mi żeby nic nie dawać. Mówił że kiedyś była taka moda żeby dawać olej pod uszczelke, ale to była tylko taka moda ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 wrz 2007, 16:33

Labiel pisze:ale to była tylko taka moda
zgadza się ja też wymieniam kila uszczelek w miesiącu i nigdy nic pod nie nie daje. Ale pamiętam z czasów praktyki jak majster kazał mi smarować uszczelki i to wszystkie i na moje pytanie dlaczego tak się robi to powiedział "ty się synek nie pytaj tylko rób jak ci każą mnie tak uczono i jest dobrze to ja też tak ucze" i tyle się dowiedziałem. :roll:A co do szczyszenia to ja zrobiłem sobię skrobak i drobny papier ścierny i jest git.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 04 wrz 2007, 16:57

Poniżej podaje, siedem najważniejszych punktów, na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę, aby dokonać prawidłowego i fachowego montażu uszczelki podgłowicowej w silniku:



1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów oraz blok silnika) starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki starych powłok i pozostałości starej uszczelki



2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie oczyścić z zanieczyszczeń i oleju w celu uniknięcia tzw. efektu hydraulicznego. Gwinty sprawdzić na uszkodzenia i drożność



3. Sprawdzić powierzchnie robocze części konstrukcyjnych (głowica cylindrów i blok silnika)
• Nierówności materiału należy wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Krzywiznę głowicy wyznaczyć na całej długości posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Każda z podanych wartości jest to maksymalnie dopuszczalna krzywizna głowicy, pomiędzy dwoma najbliżej położonymi otworami śrub
• Wszelkie uszkodzenia gładzi (korozja, ubytki materiału) muszą być usunięte przy pomocy obróbki maszynowej (szlifowanie i planowanie) w wyspecjalizowanym zakładzie obróbki głowic cylindrowych.








4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (uwaga: bez stosowania jakiejkolwiek dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, aby w żadnym wypadku nie uszkodzić powierzchni uszczelki podgłowicowej



5. Nałożyć głowicę cylindrów na blok silnika
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej uszczelki przez jej przypadkowe zadrapanie, czy też zarysowanie
• Zwracać uwagę na pozostałości, jak opiłki i wióry metalu, które mogą przedostać się z głowicy silnika na uszczelkę i uszkodzić jej powierzchnię



6. Śruby głowicy
6.1
• Śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania łba śruby do głowicy lekko naoliwić
6.2
• Jeśli śruba posiada podkładkę, wykonać dodatkowe oliwienie między podkładką i łbem śruby
• W żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy



7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 wrz 2007, 19:13

daro26 pisze:Poniżej podaje, siedem najważniejszych punktów, na które należy bezwzględnie zwrócić uwagę, aby dokonać prawidłowego i fachowego montażu uszczelki podgłowicowej w silniku:



1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów oraz blok silnika) starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki starych powłok i pozostałości starej uszczelki



2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie oczyścić z zanieczyszczeń i oleju w celu uniknięcia tzw. efektu hydraulicznego. Gwinty sprawdzić na uszkodzenia i drożność



3. Sprawdzić powierzchnie robocze części konstrukcyjnych (głowica cylindrów i blok silnika)
• Nierówności materiału należy wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Krzywiznę głowicy wyznaczyć na całej długości posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Każda z podanych wartości jest to maksymalnie dopuszczalna krzywizna głowicy, pomiędzy dwoma najbliżej położonymi otworami śrub
• Wszelkie uszkodzenia gładzi (korozja, ubytki materiału) muszą być usunięte przy pomocy obróbki maszynowej (szlifowanie i planowanie) w wyspecjalizowanym zakładzie obróbki głowic cylindrowych.








4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (uwaga: bez stosowania jakiejkolwiek dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, aby w żadnym wypadku nie uszkodzić powierzchni uszczelki podgłowicowej



5. Nałożyć głowicę cylindrów na blok silnika
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej uszczelki przez jej przypadkowe zadrapanie, czy też zarysowanie
• Zwracać uwagę na pozostałości, jak opiłki i wióry metalu, które mogą przedostać się z głowicy silnika na uszczelkę i uszkodzić jej powierzchnię



6. Śruby głowicy
6.1
• Śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania łba śruby do głowicy lekko naoliwić
6.2
• Jeśli śruba posiada podkładkę, wykonać dodatkowe oliwienie między podkładką i łbem śruby
• W żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy



7. Dokręcanie śrub
• Kolejność dokręcania śrub według instrukcji producenta (od środka na krzyż lub spiralnie na zewnątrz)
• Moment dokręcania / kąt dokręcania: stopniowo zgodnie z instrukcją montażową
• Przestrzegać instrukcji dokręcania śrub głowicy, jeśli występuje.
dokładnie tak święta prawda i tylko prawda :!: :!:

Bodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2007, 01:30

czyszczenie pod

Post autor: Bodek » 18 mar 2008, 22:53

Wlasnie odswierzylem ten temat, nie wiem czy tak mozna przerzucic go w odpowiedni dzial? (Patrz temat smar grafitowy na uszczelke), dlatego poruszylem temat smaru grafitowego na uszczelke, bo nie twierdze ze to szkodzi.
Pzdr....

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 20 mar 2008, 12:05

Ja też dodam 3 grosze. Blok czyściłem tarczą filocową zakładaną na kontówkę. Bardzo szybki i dokładny sposób a zarazem nieszkodliwy, tarcza filcowa tylko sciera syf i poleruje. fakt że trzeba mieć wprawę bo i tym mozna zeszlifować gładz bloku.

PS. Co do smaru to ja nie dawałem i tak też zalecam. Bo skoro nie szkodzi, ani jakoś specjalnie nie pomaga to po jaki grzyb go dawać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga