[ABK B4 LPG] Bierze wodę!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2008, 14:42
- Lokalizacja: Śląsk
[ABK B4 LPG] Bierze wodę!
No i mam problem...
Silnik notorycznie bierze wodę (a właściwie borygo).
Wody nie ma w oleju, na biało dymi z rury tylko jak jest zimno na dworze. Przyznam, że boję się ruszać uszczelki bo w tej chwili koszty robienia głowicy mogą mnie pożreć.
Jakieś pomysły!?
Silnik notorycznie bierze wodę (a właściwie borygo).
Wody nie ma w oleju, na biało dymi z rury tylko jak jest zimno na dworze. Przyznam, że boję się ruszać uszczelki bo w tej chwili koszty robienia głowicy mogą mnie pożreć.
Jakieś pomysły!?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
skoro w oleju wody nie ma, nie kopci na siwo to moze jednak wyciek. Posprawdzaj dokładnie wszystkie węże, opaski i krućce plastykowe. Często bowiem z nich sie sączy. Sprawdź przedewszyskim ten kruciec co jest przykręcony do głowicy id strony skrzyni często tam cieknie. Jeśli masz gaz sprawdź dokładnie miejsca gdzie wpiętej est ogrzewanie parownika. a w kabinie sucho moze nagrzewnica puszcza. A wogóle to ile ci tego płynu ubywa?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2008, 14:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
na rozgrzanym silniku nie będzie widac żadnych wycieków ponieważ płyn odparuje, szczelność węży i innych plastikowych elementów jak też uszczelek przy silniku należy sprawdzać na zimnym bo wtedy najlepiej widać sączący się glikol. Obstawiam na walniętą uszczelkę głowicy (płyn idzie w wydech) lub pękniętą głowicę...
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witaj u mnie kolega z pracy właśnie przerabiał twój problem z takim samym silnikiem i niestety okazało się uszczelka pod głowicą też szukał czy nigdzie nie ma przecieków ale koszt 700zł z planowaniem głowicy wymiana uszczelniaczy zawory też zrobili troszkę po znajomości to było ja ostatnio w reno clio 1 zapłaciłem za remont głowicy kompletny 600 zł ale wiadomo audi jest droższe powodzenia
ja mielem u siebie "zuzycie" płynu na poziomie 1l/100km, tez nie bylo go w oleju a bialy dym z rury tylko przy niskiej temperaturze, teoretycznie wszytkie polączenia byly szczelne, zrobilem wiec tak:
z kawałków starego bialego przescieradła porobilem paski materialu którymi pobwiązywalem wszystkie połączenia rur z płynem chłodniczym mając nadzieje że wyciekający plyn pozostawi na ktoryms ślady (np. petrygo=niebieski, borygo=różowy) i rzeczywiscie okazało sie ze opaska na jedym z wezy od parownika LPG byla za slabo dociągnieta. Zaznaczam ze podczas wolnych obrotów silnika auta pracujacego w garazu nic tam nie bylem w stanie wyczuc, ale podczas normalnej jazdy wraz z obrotami rosnie cisnienie plynu w ukladzie bo pompa mocniej pompuje plyn i dosłownie wyciskala go z ukladu poprzez nieszczenosci. Ddam jeszcze ze slady po plynie byly doslownie minimalne na skrawku materialu ale od tamtej pory zero wycieków:D spróbuj moze tobie tez sie uda...
z kawałków starego bialego przescieradła porobilem paski materialu którymi pobwiązywalem wszystkie połączenia rur z płynem chłodniczym mając nadzieje że wyciekający plyn pozostawi na ktoryms ślady (np. petrygo=niebieski, borygo=różowy) i rzeczywiscie okazało sie ze opaska na jedym z wezy od parownika LPG byla za slabo dociągnieta. Zaznaczam ze podczas wolnych obrotów silnika auta pracujacego w garazu nic tam nie bylem w stanie wyczuc, ale podczas normalnej jazdy wraz z obrotami rosnie cisnienie plynu w ukladzie bo pompa mocniej pompuje plyn i dosłownie wyciskala go z ukladu poprzez nieszczenosci. Ddam jeszcze ze slady po plynie byly doslownie minimalne na skrawku materialu ale od tamtej pory zero wycieków:D spróbuj moze tobie tez sie uda...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli zadne z wyżej wspomnianych powodów nie bedzie u Ciebie wsytępowało sprawdź czy nei masz podłogi w aucie mokrej oraz czy weze wchodzące w nagrzewnicę nnie sa luźne. Jak bedziesz miał silnik rozgrzany sprawdź DOLNE weże wychodzące od chłodnicy czy są ciepłe oraz pozostałe czy są miękkie czy twarde. jak twarde bankowo uszczelka pod głowicą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
Co do tych węży wchodzących do nagrzewnicy miałem ten sam problem, że parowały mi szyby i ubywało troche płynu w zbiorniczku. Olej miał normalną gęstość i kolor, nie było masła pod korkiem oleju.
Problemem były zbyt luźne i za daleko nałożone opaski na węże od nagrzewnicy i minimalne ilości płynu spływały na nagrzewnice i oczywiscie wszystko sie gotowało i szło na szyby.
Jeżeli ubywa płynu możnaby jeszcze posprawdzać węże przy termostacie.
Problemem były zbyt luźne i za daleko nałożone opaski na węże od nagrzewnicy i minimalne ilości płynu spływały na nagrzewnice i oczywiscie wszystko sie gotowało i szło na szyby.
Jeżeli ubywa płynu możnaby jeszcze posprawdzać węże przy termostacie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2008, 14:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 mar 2008, 14:42
- Lokalizacja: Śląsk