Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 19 mar 2008, 12:14

to kiedy zawór puszcza nadcisnienie na gruszke jak jest napiecie na zaworze czy jak nie ma :?: bo zeby sprawdzic zawór n75 tak jak pytanie w temacje to trzeba go wymontowac o ile sie nie myle, ty ładnie opisales jak dziala n75 i jakie ma zadanie ale spoko okij :mrgreen:

[ Dodano: 2008-03-19, 12:21 ]
[quote="Adamm"]karol121, przeczytaj dokladnie, wtedy bedziesz wiedzial kiedy nie dziala

dla mnie zawór nie dziala tzn jest do wyrzucenia gdy zwoje elektromagnesu ulegna uszkodzeniu np przepaleniu wiec najpierw omomierz

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 mar 2008, 19:59

do zmiany jest wtedy jak po zmostkowaniu wezykow niebieskiego i czerownego przestaje falac notlaufy

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

Post autor: Stan. » 19 mar 2008, 20:58

Jak w praktyce wygląda falowanie notlaufy i od czego pochodzi ta dziwna nazwa? Czy przy falowaniu notlaufy samochód zachowuje się jak gdyby szarpał?Kiedy to możemy sprawdzić ,czy najlepiej podczas jazdy i na jakim biegu, czy na biegu jałowym?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 mar 2008, 21:04

gdy mamy pekniety wezyk czerwony, niebieski, dziurawa gruszke, lub zapieczona sztange, to komputer mimo przesterowania zarowu nadal widzi za duze doladowanie, i wtedy odcina dawke paliwa, zmniejszajac ilosc spalin przez co hamuje turbo - tak zwany notlauf ---Cytat Adamma

Innymi słowy gdy widzisz że auto ciągnie np do 120 km/h i dalej nie idzie to łapie notlauf czyli komp obcina dawke paliwa

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 mar 2008, 21:27

notlauf - tryb awaryjny, pojecie czesto uzywane przy przeladowaniu turibny

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

Post autor: Stan. » 19 mar 2008, 21:49

W jaki sposób komputer widzi przeładowanie turbiny?Konkretnie, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia informujący komputer o wielkości ciśnienia w turbinie?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 20 mar 2008, 06:38

Stan. pisze:W jaki sposób komputer widzi przeładowanie turbiny?Konkretnie, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia informujący komputer o wielkości ciśnienia w turbinie?
przeladowanie turbiny tzn nadcisnienie komp widzi poprzez map sensor który bada jakie jest cisnienie, czujnik cisnienia map sensor w audi z przepływka bosh znajduje sie na prawym błotniku kolo zzaowra N75 i zawora EGR do niego z inercoolera doprowadzane jest cisnienie węzykiem, map sensor dziala na zasadzie dzielnika napiecia tzn jak potencjometr cisnienie porusza w srodku membrane która zmienia opornosc w wyniku czego zmieniane jest napiecie wyjsciowe które informuje komp jakie jest cisnienie tzn im wyzsze cisnieni tym wyzsze napiecie. Napiecie jakie idzie namap sensor to o ile sie nie myle to 5V i ono jest sterowane :mrgreen: zas w nowszch silnikach z nowszym kompem map sensor siedzi w srodku kompa

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 mar 2008, 09:59

Włąśnie nie w starszych czujnik cisnienia doładowania jest w ECU i cisnienie doprowadzone jest wężykiem do ECU, w nowszysch sterownikach czujnik znajduje sie na rurze ssącej

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 mar 2008, 10:42

Właśnie mam taki czujnik na przewodzie od IC do kolektota ssącego.
W tym dolocie możliwe że on jest trochu zanieczyszczony i jego działanie może być niepoprawne.
Czy można go czymś wyczyścić i sprawdzić ?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 mar 2008, 10:45

W 1Z od IC idzie przewód cisnieniowy do ECU ( tan jest czujnik doładowania), dopiero AFN-y po 98 miały czujnik cisnienia doładowania na rurze.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 20 mar 2008, 10:54

WOJTEK26 pisze:Włąśnie nie w starszych czujnik cisnienia doładowania jest w ECU i cisnienie doprowadzone jest wężykiem do ECU, w nowszysch sterownikach czujnik znajduje sie na rurze ssącej
w audi z 92r nie jest w kompie jest to czujnik g71

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 mar 2008, 11:00

rczopik2 pisze:Właśnie mam taki czujnik na przewodzie od IC do kolektota ssącego.
W tym dolocie możliwe że on jest trochu zanieczyszczony i jego działanie może być niepoprawne.
Czy można go czymś wyczyścić i sprawdzić ?
karol121 pisze:

WOJTEK26 napisał/a:
Włąśnie nie w starszych czujnik cisnienia doładowania jest w ECU i cisnienie doprowadzone jest wężykiem do ECU, w nowszysch sterownikach czujnik znajduje sie na rurze ssącej

w audi z 92r nie jest w kompie jest to czujnik g71
Wg mnie WOJTEK26, ma racje i czujnik jest w sterowniku dla tego też do steronika idzie wezyk (tak jak napisał Wojtek) i również zgadza sie to ze wezyka nie było dopiero w AFNie po 98r, ja nawet mam sterownik z silnka AHU i tam nadal też jest czujnik w ECU, a co do tego czujnika w rurze przypuszczam ze jest to czujnik temperatury powietrza doładowanego.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 mar 2008, 11:22

Zgadza sie na rurze jest czujnik temp pow. w rurze ssącej ale czujnik doładowania jest w ECU

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 20 mar 2008, 11:30

nie mylisz sie zagladales kiedys pod maske audi z 92roku???? :?:

[ Dodano: 2008-03-20, 11:31 ]
w starych kompach w audi na przepływce bosh nie ma czujnika w ECU tylko na zewnatrz

[ Dodano: 2008-03-20, 11:41 ]
Solskier pisze:Wg mnie WOJTEK26, ma racje i czujnik jest w sterowniku dla tego też do steronika idzie wezyk (tak jak napisał Wojtek)
a ja wiem ze na 100% nie ma racji co do audi z przepływka bosh jakbym mial zdjecie komory silnika to bym pokazal gdzie to jest

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 20 mar 2008, 11:41

Nie zaprzeczam że czujnik o którym mowa mam w sterowniku, ale napewno jakis jest u mnie w dolocie możliwe że temp. powietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl