Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD 94'] Podłączenie zaworu turbiny

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

[B4 1.9 TD 94'] Podłączenie zaworu turbiny

Post autor: Luken66 » 19 mar 2008, 21:13

Witam. Przeczytałem tematy, szukałem na forum i nie znalazłem nic ciekawego. Otóż u mojego ojca w dieslu jest urwany jeden przewód od zaworka a ten co jest wyprowadzony z turbiny jest jakoś dziwnie rozgałęziony. Szukałem zdjęć tych silników i nigdzie nie ma takich cyrków jak tu. Jest wstawiony jakiś trójnik i nie wiem o co chodzi. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie podłączyć ten urwany przewód i jak to w ogóle podłączyć żeby dobrze działało? Na fotkach trochę opisałem.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 mar 2008, 21:23

przewód z zaworka idzie do serva hamulcowego... po co? nie mam zielonego pojęcia...

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 mar 2008, 21:26

hehe chlopaki to nie zawor turbo :P
tylko EGR a idzie do serwa bo jest sterowany podcisnieniem :) <ok>

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 19 mar 2008, 21:30

Adamm to może napisz jak to powinno być prawidłowo podłączone i gdzie ma być wsadzony ten urwany przewód bo ja to juz nie wiem o co kaman.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 19 mar 2008, 21:36

przewód podciśnieniowy z tego zaworka ma byc połączony z servem, dokładnie tam gdzie u Ciebie odchodzi z serva wężyk do EGRa.

Adam, to powiedz w takim razie dlaczego stosowany jest dodatkowy zaworek elektryczny? I jakie skutki miałoby rozłączenie przewodu np tak jak kolega pokazał? Jeśli się orientujesz w tym, bo nie mogę zrozumieć po co EGR jest sterowany przez servo? bo wynika z tego co piesze że jest!

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 19 mar 2008, 21:51

Czyli tak: żółty zostaje bez zmian tylko wywalam ten trójnik a przewód, który z trójnika wychodzi do serwa podłączam do tego urwanego tak?

[ Dodano: 2008-03-19, 21:54 ]
Fotka

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 20 mar 2008, 21:32

witam ...napisze jak jest u mnie a jest prawidłowo na 100% od serwa do zaworka ,od zaworka do EGR ,zaworek jest tak sterowany (przez co to niewiem)że na wolnych obrotach puszcza podcisnienie z serwa i zawór EGR jest otwarty ,po lekkim dodaniu gazu zaworek odcina podcisnienie i EGR sie zamyka czyli EGR działa tylko na wolnych obrotach ...a tak na marginesie to ja swój EGR odłączyłem w najprostrzy z możliwych sposobów poprostu zdjąłem wtyczkę zasilającą zaworek (skuteczne jeżeli EGR jest szczelny i "niepuszcza"kiedy jest zamknięty)...wiec kolego wywalasz trójnik,podłączasz przewód od serwa do zaworka elektrycznego drugi przewód z zaworka do EGR i masz jak fabryka założyła ...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 20 mar 2008, 22:13

Luken66 pisze:Czyli tak: żółty zostaje bez zmian tylko wywalam ten trójnik a przewód, który z trójnika wychodzi do serwa podłączam do tego urwanego tak?
dokładnie tak

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 mar 2008, 23:13

cobra,

wiec odpowiadam

zawor EGR (ta gruszka) ma tloczek i reguluje on ilosc spalin z wydechu ktore maja wrocic spowrotem do dolotu celem dopalenia (ekologia)
dziala to przy odpowiednich parametrach silnika (wolne obroty, duze obciazenie)

jak wiadomo mechaniczny zawor musi byc jakos sterowany, do tego sluzy podcisnienie z serwa ktore po prostu zasysa tloczem w EGR i otwiera przelot spalin

zeby moc tym sterowac zastosowano zawor elektryczny N18 (podobny jest stosowany do sterowania turbina VNT) ktory puszcza na EGR podcisnienie wtedy gdy ECU da mu sygnal

mysle ze teraz jest to juz jasne i klarowne :)muniorek,

jest lepszy sposob :D kawalek blachy miedzy kolektor a EGR :)

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 21 mar 2008, 08:08

A tak w ogóle to jest możliwe że przy złym podłączeniu tego (jak np jest w moim wypadku) samochód będzie słabszy?

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 mar 2008, 15:10

mozliwe bo wtedy moze pchac caly czas spaliny do dolotu ( a prawidlowo ma to robic tylko w okreslonych warunkach)

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 21 mar 2008, 21:45

No i rzeczywiście po podłączeniu samochód zaczął lepiej chodzić i szybciej się rozpędza. Dzięki.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 mar 2008, 22:54

jeszcze taki schemacik wrazje jeszcze jakby ktos mial problemy z podlaczeniem Obrazek

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 mar 2008, 21:25

Adamm... więc jeśli przewód od serwa do tego zaworka jest przerwany to EGR jest wtedy otwarty czy zamknięty? Chodzi mi o to czy teoretycznie zasysa powietrze z wylotu czy nie?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 22 mar 2008, 22:04

z tego co ja rozumie to wtedy byłby zamkniety cały czas bo jak już było napisane podciśnienie zasysa zaworek powodując jego otwarcie.

chyba ze mowie źle to poprawcie mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl