[B4 1.9 TD 94'] Podłączenie zaworu turbiny
[B4 1.9 TD 94'] Podłączenie zaworu turbiny
Witam. Przeczytałem tematy, szukałem na forum i nie znalazłem nic ciekawego. Otóż u mojego ojca w dieslu jest urwany jeden przewód od zaworka a ten co jest wyprowadzony z turbiny jest jakoś dziwnie rozgałęziony. Szukałem zdjęć tych silników i nigdzie nie ma takich cyrków jak tu. Jest wstawiony jakiś trójnik i nie wiem o co chodzi. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie podłączyć ten urwany przewód i jak to w ogóle podłączyć żeby dobrze działało? Na fotkach trochę opisałem.
przewód podciśnieniowy z tego zaworka ma byc połączony z servem, dokładnie tam gdzie u Ciebie odchodzi z serva wężyk do EGRa.
Adam, to powiedz w takim razie dlaczego stosowany jest dodatkowy zaworek elektryczny? I jakie skutki miałoby rozłączenie przewodu np tak jak kolega pokazał? Jeśli się orientujesz w tym, bo nie mogę zrozumieć po co EGR jest sterowany przez servo? bo wynika z tego co piesze że jest!
Adam, to powiedz w takim razie dlaczego stosowany jest dodatkowy zaworek elektryczny? I jakie skutki miałoby rozłączenie przewodu np tak jak kolega pokazał? Jeśli się orientujesz w tym, bo nie mogę zrozumieć po co EGR jest sterowany przez servo? bo wynika z tego co piesze że jest!
witam ...napisze jak jest u mnie a jest prawidłowo na 100% od serwa do zaworka ,od zaworka do EGR ,zaworek jest tak sterowany (przez co to niewiem)że na wolnych obrotach puszcza podcisnienie z serwa i zawór EGR jest otwarty ,po lekkim dodaniu gazu zaworek odcina podcisnienie i EGR sie zamyka czyli EGR działa tylko na wolnych obrotach ...a tak na marginesie to ja swój EGR odłączyłem w najprostrzy z możliwych sposobów poprostu zdjąłem wtyczkę zasilającą zaworek (skuteczne jeżeli EGR jest szczelny i "niepuszcza"kiedy jest zamknięty)...wiec kolego wywalasz trójnik,podłączasz przewód od serwa do zaworka elektrycznego drugi przewód z zaworka do EGR i masz jak fabryka założyła ...
cobra,
wiec odpowiadam
zawor EGR (ta gruszka) ma tloczek i reguluje on ilosc spalin z wydechu ktore maja wrocic spowrotem do dolotu celem dopalenia (ekologia)
dziala to przy odpowiednich parametrach silnika (wolne obroty, duze obciazenie)
jak wiadomo mechaniczny zawor musi byc jakos sterowany, do tego sluzy podcisnienie z serwa ktore po prostu zasysa tloczem w EGR i otwiera przelot spalin
zeby moc tym sterowac zastosowano zawor elektryczny N18 (podobny jest stosowany do sterowania turbina VNT) ktory puszcza na EGR podcisnienie wtedy gdy ECU da mu sygnal
mysle ze teraz jest to juz jasne i klarowne muniorek,
jest lepszy sposob kawalek blachy miedzy kolektor a EGR
wiec odpowiadam
zawor EGR (ta gruszka) ma tloczek i reguluje on ilosc spalin z wydechu ktore maja wrocic spowrotem do dolotu celem dopalenia (ekologia)
dziala to przy odpowiednich parametrach silnika (wolne obroty, duze obciazenie)
jak wiadomo mechaniczny zawor musi byc jakos sterowany, do tego sluzy podcisnienie z serwa ktore po prostu zasysa tloczem w EGR i otwiera przelot spalin
zeby moc tym sterowac zastosowano zawor elektryczny N18 (podobny jest stosowany do sterowania turbina VNT) ktory puszcza na EGR podcisnienie wtedy gdy ECU da mu sygnal
mysle ze teraz jest to juz jasne i klarowne muniorek,
jest lepszy sposob kawalek blachy miedzy kolektor a EGR