Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 tdi] Problem z temperaturą

ODPOWIEDZ
drumerk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 mar 2008, 19:57

[1,9 tdi] Problem z temperaturą

Post autor: drumerk » 22 mar 2008, 20:47

Witam. Wiem że ten problem byl wielokrotnie poruszany, jednak mój wydaje mi się nietypowy. Mianowicie silnik dlugo się nagrzewa i osiąga temperature 60-70 °C w czasie jazdy, czyli objawy są typowe dla caly czas otwartego termostatu. Jednak chlodnica i dolny wąż są zimne, czyli wszystko ok. Jak samochód postoi dlużej z pracującym silnikiem, osiąga temperaturę 90 °C, chlodnica i wąż robią się cieple (tak jakby termostat otworzyl sie). Nie chce na darmo wymieniać termostatu. Czy mogą być jakies inne przyczyny?

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 22 mar 2008, 20:57

długo to znaczy jak dlugo? ile km przejezdzasz?

drumerk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 mar 2008, 19:57

Post autor: drumerk » 22 mar 2008, 21:49

Okolo 10-15 km

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 22 mar 2008, 21:55

ja do pracy mam 11km i na miejscu mam okolo 80 stopni oczywiscie temp na dworzu wynosi jakies 3-4stopnie ,jak nie chcesz w ciemno wymieniac wyjmij i go sprawdz w domku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 22 mar 2008, 21:57 przez Krzysiek18/, łącznie zmieniany 1 raz.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 22 mar 2008, 21:55

Nie ma innej możliwości musi to być termostat.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 22 mar 2008, 22:09

skoro później osiąga temp roboczą to raczej termostat diesel troche dłużej sie nagrzewa niżbenzyna wiec może tylko tak Ci sie wydaje

drumerk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 mar 2008, 19:57

Post autor: drumerk » 22 mar 2008, 22:29

Nawet po przejechaniu 500km silnik się nie nagrzal. Chyba rzeczywiście nie może to byc nic innego jak termostat. Dziwi mnie tylko, jezeli termostat jest na stale otwarty, jak to możliwe że chlodnica nie nagrzewa sie od razu, górny wąż od chlodnicy jest cieply, dolny zimny (czyli niby wszystko ok) gdy wskaźnik pokazuje 70 °C. Wydaje mi się że wskaźnik pokazuje prawidlową temperaturę, bo silnik jest ledwie cieply. Cóż, chyba jednak nie obędzie się bez wymontowania termostatu, albo podlączenia auta pod komputer.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 mar 2008, 09:29

Moze być lekko uchylony albo dziurawy i wtedy bedzie tylko minimalnie przepuszczał na tyle mało ze dolny waz nie nagrzeje sie a silnk nie osiagnie odpowieniej temperatury.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 23 mar 2008, 10:16

dokładnie może być dziurawy albo nie domyka sie do konca i puszcza płyn mówisz że przejedziesz 500 km i sie nie nagrzeje a przejedz kawałek i postaw go na wolnych obrotach na polku i za chwilke będzie 90 st pewnie

figo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2007, 02:02

Post autor: figo » 27 mar 2008, 08:50

witam
po diagnozie znajomego wyszło ,że mam chyba czujnik przy zbiorniczku z płynem chłodzacym do wymiany(temperatura trzyma ,nie przegrzewa sie auto,stan płynu OK ale miga kontrolka od temperatury), wie ktos jaki jest koszt tego czujnika ? i czy jazda z tym walnietym czujnikiem moze jakos szkodzić ?

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 27 mar 2008, 09:21

Napewno może szkodzić tym, że jakby Ci któryś wąż pękł i płyn uciekł to wiedział nie bedziesz :-| no i kontrolka będzie Ci migać dopóki niewymienisz czujnika- a to już może być denerwujące ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl